Kur kas greičiau reikalai juda pačioje Klaipėdoje - čia jau sudėti beveik visi taškai, kad nuo kito mėnesio į Klaipėdos laisvąją ekonominę zoną (LEZ) ir prekybos centrą "Ermitažas" pradėtų kursuoti nauji autobusai. Ar jie užsuks ir į rajone esančius Jakus - priklausys nuo rajono valdžios valios.
"Kabinėjasi prie smulkmenų"
"Vakarų ekspresas" jau daugelį kartų rašė, kad Karklės, Kunkių, Aukštkiemių, Purmalių ir kitų aplinkinių kaimų gyventojai neturi jokio maršrutinio autobuso, kuriuo galėtų pasiekti uostamiestį. Rajono savivaldybė nekart skelbė konkursus vežėjams, tačiau neatsirado norinčiųjų aptarnauti priemiestinius maršrutus. Kurį laiką iš Klaipėdos važinėjo autobusas į Karklę, bet ir jo neliko.
Matyt, būsimųjų rinkimų paskatinti, dar praėjusios kadencijos politikai pagaliau pasirašė bendradarbiavimo sutartį tarp uostamiesčio ir Klaipėdos rajono savivaldybių sprendžiant susisiekimo viešuoju transportu klausimus. Uostamiestis buvo pasiūlęs dešimt priemiestinių maršrutų, iš kurių rajono savivaldybė išskyrė penkis prioritetinius. Atlikti visą techninį darbą - organizuoti konkursus ir t.t. - buvo pavesta uostamiesčio savivaldybės VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT). Planuota, jog naujus maršrutus, kuriuos aptarnaujantys vežėjai važiuos konkrečiu grafiku, o autobusiukuose galios Klaipėdos vienkartiniai arba terminuotieji bilietai, pavyks atidaryti dar šią vasarą.
Pasak KKT vadovo Gintaro Neniškio, įstaiga dar birželį paruošė kvalifikacines-technines konkursų sąlygas, tačiau niekaip nesulaukia konstruktyvių pastabų ar pasiūlymų iš rajono savivaldybės, esą tiesiog vyksta formalus atsirašinėjimas.
"Jūs paklausėt - mes per nustatytą terminą bet ką atsakėm. Kabinėjamasi prie biurokratinių smulkmenų, tokių, kaip, pavyzdžiui, atrodys konkurso skelbimas, kitų formalių Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimų, nors tai iš esmės nieko nelemia ir apskritai vežėjo parinkimas vyksta ne pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, o pagal specializuotą teisės aktą", - sakė G. Neniškis.
Anot jo, dabar numatoma skelbti konkursus dėl dviejų maršrutų: Karklė - Atgimimo aikštė ir Žaliasis Slėnis - Klaipėdos universitetinė ligoninė (per Purmalius ir Tauralaukį).
"Rajono savivaldybė, reaguodama į gyventojų pageidavimus, norėtų pratęsti Žaliojo Slėnio maršrutą iki Lietuvininkų aikštės, tačiau nieko konkrečiai nepasako dėl tokiu atveju akivaizdžiai būtinų dotacijų. Įgyvendinus pageidavimą maršrutas pailgėtų apie 80 procentų - nuo 11,1 iki 19,7 kilometro, tačiau naujų keleivių, kaip rodo mūsų tyrimai, tikrai žymiai nepadaugėtų, o subsidijų uostamiestis Klaipėdos rajono gyventojų susisiekimui užtikrinti tikrai neskirs", - aiškino G. Neniškis.
Anot jo, norima skelbti abu konkursus su alternatyviomis maršrutų trasomis, kad būtų galima pažiūrėti, kokia yra vienos ir kitos aptarnavimo kaina, tačiau dar konsultuojamasi su pirkimų specialistais, ar taip įmanoma, ar tai nebūtų pagrindas bylinėtis konkurso nelaimėjusiems vežėjams, nes bandymai įvairiomis priemonėmis sukompromituoti šį projektą esą akivaizdžiai matomi.
Be to, ankstesnės kadencijos Klaipėdos rajono valdžia buvo pageidavusi tuo pačiu principu aptarnaujamo maršruto Klaipėda-Šimkai (per Sudmantus ir Liepų gatvę), bet dabartinė valdžia atsisakė šios idėjos.
"Esame apsisprendę, jog negavę jokių konkrečių pastabų iš rajono savivaldybės išsiųsime informacinius pranešimus ir taip paskelbsime šio pirkimo pradžią, o konkurso sąlygų jau nebebus galima keisti. Aišku, tada galime sulaukti pretenzijų, kad visko nesuderinome iki galo, bet jau ir taip viskas pernelyg ilgai tęsiasi", - sako KKT vadovas.
Anot jo, dabar optimistinis naujų maršrutų startas, jei konkurso nelaimėję vežėjai neinicijuos teismų - rugsėjo 1-oji. O realus - spalio pradžia.
Baksnoja į Klaipėdą
Tuo metu Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Aivaras Vasylius tikina, kad rajono valdžia padarė viską, ko reikia, o procesą neva vilkina KKT.
PAŽANGA. Jei biurokratai pagaliau suras bendrą kalbą, į priemiesčius pradėtų kursuoti naujo tipo viešasis transportas - didesniuose nei maršrutiniai taksi autobusiukuose bus galima naudotis ir vienkartiniais, ir elektroniniais terminuotaisiais bilietais, galiojančiais Klaipėdos autobusuose. Sauliaus STONIO nuotr. |
"Ko prašė, tą padarėme. Mano pastebėjimu, visi reikalai stovėjo būtent KKT pusėje - mes į visus raštus atsakydavome ilgiausiai per septynias dienas. Iš pradžių buvo siekiama, kad šie maršrutai atsirastų per 2-3 mėnesius. Pirmas raštas mus pasiekė gegužės pradžioje, tad maršrutai jau kaip ir turėtų funkcionuoti. Tad rugsėjo 1-oji jau turi būti paskutinė data, kai pradės kursuoti šis viešasis transportas, jo ypač reikia mokiniams. Be to, mes prašėme KKT laikinai, kol pradės funkcionuoti naujieji maršrutai su elektroniniu bilietu, iki Karklės pratęsti 6-ąjį mikroautobuso maršrutą, o pro Purmalius iki Žaliojo Slėnio paleisti 7-ąjį, tačiau negavome jokio atsakymo", - teigia A. Vasylius.
Anot jo, maršrutas iš Šimkų į Klaipėdą ir dabar yra, tačiau ateityje savivaldybė norėtų, jog jis nusidriektų giliau į uostamiestį, iki Sausio 15-osios gatvės.
"Taip pat pageidautume, kad maršrutas iš Žaliojo Slėnio kursuotų iki Lietuvininkų aikštės. Tačiau negalime prisiimti įsipareigojimų, kol nežinome visų kaštų, o jų mums iki šiol taip ir nepateikė", - aiškino pokalbininkas.
Maršrutus inicijavo verslas
Kur kas sklandžiau klostosi KKT planai atidaryti du naujus viešojo transporto maršrutus "Akropolis" - "Ermitažas" ir "Akropolis" - LEZ. Numatoma, kad jie startuos jau nuo rugpjūčio 1-osios.
Pirmasis maršrutas nuo "Šilo" stotelės važiuos Taikos prospektu iki Baltijos prospekto (čia sustos dviejose vietose), vėliau - Vilniaus plentu ir užsuks į LEZ pradžią, sustos prie "Ermitažo", suks į Liepų, Joniškės, Mokyklos ir Kauno gatves (jei uostamiesčio savivaldybė pasistengs ir įrengs stotelę, jis sustos ir šioje gatvėje), ir vėl sugrįš į Taikos prospektą.
Į LEZ važiuojančio autobuso maršruto pradžia bus tokia pati, tik jis Jakų žiede apsisuks ir per Vilniaus plentą grįš į Baltijos bei Taikos prospektus.
"Abu šie maršrutai atsirado dėka verslininkų, kurie užtikrino tam tikrą bilietų skaičiaus pirkimą. Važinės jie iki metų pabaigos, o tada bus įvertinti keleivių srautai ir sprendžiama, kaip elgtis toliau. Jei rajonas išspręs būtinus infrastruktūros įrengimo ir kompensacijų klausimus, abu šie maršrutai galėtų užsukti ir į Jakų gyvenvietę", - sakė KKT vadovas G. Neniškis.
"Mums jau prieš savaitę žadėjo atsiųsti raštą dėl šių klausimų, nes reikia derinti maršrutus, kurie kerta kitų rajonų teritoriją, tačiau iki šiol neturime tokio rašto. Galbūt ten užteks tik pastatyti ženklus, įrengti stotelę ir nereikės jokio finansinio mūsų savivaldybės indėlio, nes juk prisideda ir "Ermižatas", ir "Akropolis", ir LEZ. Tik mūsų pageidavimas būtų, kad tokie autobusai užsuktų giliau į Jakų gyvenvietę", - paklaustas apie tai, kokios galimybės, kad autobusai užsuks į Jakus, sakė Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas A. Vasylius.
"Tikslas - rugsėjo 1-oji"
Judita SIMONAVIČIŪTĖ, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorė
Mūsų tikslas - du naujus maršrutus iš Karklės ir Žaliojo Slėnio paleisti iki rugsėjo 1-osios. Neseniai teko bendrauti su Klaipėdos rajono savivaldybės atstovais, sutarėme, jog dirbsime išvien. Mūsų specialistai tikrai dirba labai intensyviai ir stengiasi pagelbėti rajonui, netgi daro spaudimą. Tikimės, kad pavyks paskelbti alternatyvių trasų maršrutų konkursus ir rajonui jau bus lengviau apsispręsti matant konkrečius kaštus.
"Reikia ir kuo greičiau"
Sigitas KARBAUSKAS, Klaipėdos rajono meras
Prieš keletą savaičių buvome susitikę su Klaipėdos vadovais ir tarėmės dėl šių klausimų. Juos būtina kuo greičiau išspręsti. Tikrai pasidomėsiu, ar yra kokių nors trikdžių iš mūsų administracijos pusės. Kiek žinau, paskutinis sutarimas buvo, kad reikalingi visi trys maršrutai - ir iš Šimkų, ir iš Karklės, ir iš Žaliojo Slėnio. Manau, kad reikia padaryti viską, kad naujus maršrutus aptarnausiantys autobusai užsuktų ir į Jakus.
"Atrodo, kad atominę statytų"
Egidijus VAIŠVILA, sodų bendrijos "Pakrantė" pirmininkas
Kiek gi galima žmones kvailinti ir tempti gumą? Atrodo, kad ne naują maršrutą ruošiamasi paleisti, o atominę elektrinę statyti. Sunku suprasti, kaip valdininkai nesugeba susikalbėti tarpusavyje, o sodininkai ir sodų gyventojai mane ir bendrijos valdybą daro atpirkimo ožiais. Juk krūva raštų prirašyta, sutartis tarp savivaldybių dėl bendradarbiavimo yra, ko dar trūksta? Kodėl spyriojamasi tai dėl maršruto ilgio, tai dėl visokių kitokių niuansų? Atrodo, kad piktybiškai niekas nesprendžiama. Dėl Dituvos, Šernų sodų maršrutų kažkodėl galima susitarti, o dėl mūsų - ne. Ir taip ne tik dėl transporto - nuolat turi eiti ir maldauti vos ne ant kelių, valdininkai ir politikai dirba ne dėl žmonių, o tik dėl to, jog gautų algą. Prieš rinkimus visi geri ir žada viską, o kai reikia pradėti dirbti - jokio tęstinumo.
Rašyti komentarą