Valtininkų nuo Kiaulės Nugaros salos nevaikys

Valtininkų nuo Kiaulės Nugaros salos nevaikys

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus nemano, kad pradėjęs funkcionuoti suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalas bus problema už Kiaulės Nugaros salos žvejojantiems valtininkams. Tačiau jis yra įsitikinęs, jog parenkant planuojamos statyti mažųjų ir pramoginių laivų prieplaukos vietą buvusi padaryta klaida, kurią reikia taisyti.

"Niekas neketina uždrausti žvejybos ties Kiaulės Nugaros sala. Praėjus veikti SGD terminalui priežiūra tikrai bus griežtesnė, bet drausti čia žvejybos niekas neketina. Nemanau, kad žvejai valtininkai yra žmonės, neturintys intelekto ir nesugebantys vertinti esamos situacijos.

Visų pirma, keturi vilkikai, kurie sukiosis aplink laivą dujovežį, sudarys tam tikrą žiedą, pro kurį praplaukti nebus taip paprasta. Manau, kad visos inspekcinės institucijos, kurios dirbs šioje zonoje, pasirūpintų ir tų žvejų saugumu, jeigu kartais kuriam nors susisuktų protas. O paties dujovežio saugumui tie žvejų laiveliai problemos nesudarys", - sakė A. Vaitkus.

Anot Uosto direkcijos vadovo, projektuojat mažųjų ir pramoginių laivelių, vadinamąją valčių prieplauką buvo padaryta klaida. Jo įsitikinimu, dabar reikia šią situaciją keisti.

"Nenoriu turėti tokio uostelio, kokį turime Šventojoje ar Drevernoje. Tokių pavydžių jau užtenka. Jeigu daryti, reikia daryti gerai", - sakė jis.

Problema ta, kad prieplauka nuo farvaterio yra už 800 metrų. O nuo farvaterio kranto link yra 50-80 cm gylis. Vadinasi, gilinti reikėtų nuolatos nuo pavasario iki rudens. O ir jūrinės žemsiurbės į šią vietą atplukdyti galimybės nebūtų.

A. Vaitkaus manymu, jeigu būtų suformuotas naujas žemės sklypas, kuris sujungtų Kiaulės Nugaros salą su žemynine dalimi, būtų galima išspręsti ir valčių prieplaukos klausimą. Dėl jos reikėtų arba daryti užsklandą nuo nešmenų, arba ją pačią paslinkti arčiau farvaterio. Tada atkristų visi gilinimo ir valymo klausimai.

Planuojamos prieplaukos sąmatinė kaina - apie 37 mln. Lt. "Investuoti tokius pinigus ir turėti tik dalinę galimybę naudotis prieplauka yra absurdas", - sakė uosto vadovas.

Dabartinė prieplaukos vieta, kiek tolėliau į pietus nuo sovietmečiu nebaigtos statyti valčių prieplaukos, numatyta 2003 metais.

Beje, A. Vaitkus žada palengvinti gyvenimą Smeltalės upės garažų bendrijoje valtis laikantiems žmonėms.

"Kai dar dirbau Susisiekimo ministerijoje, man teko ten būti. Ko tik ten nepamatėme... Ten žmonės gyvena savo gyvenimą. Net garažiukai taip įrengti, kad galima juose gyventi. Minčių apie jų iškėlimą mes net neišdrįsome išsakyti. Jiems tai būtų labai skaudu.

Dabar reikėtų jiems akvatoriją pavalyti, padaryti geresnes laivybos sąlygas. Keliamas klausimas, kaip jie naviguos. Taip, kaip navigavo iki šiol. Išplauks į Malkų įlankos zoną, kirs farvaterį ir plauks, kur jiems reikia. Jie juk dažniausiai plaukia žvejoti ties Kiaulės Nugaros sala, štai ir visas jų navigavimas. Labai intensyviai po uosto akvatoriją jie neplaukioja. Tam ir jų laiveliai nėra pritaikyti", - kalbėjo A. Vaitkus.

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder