Ketvirtadienį pas Klaipėdos miesto savivaldybės merą apsilankiusi Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmų (KPPAR) vadovų bei šios asociacijos atstovų delegacija nieko nepešė ir kabinetą buvo priversta palikti nukabinusi nosis. Tiek meras Vytautas Grubliauskas, tiek jo pavaduotojas Artūras Šulcas, tiek savivaldybės administracijos direktorė Judita Simonavičiūtė beveik nesiklausė verslininkų argumentų, o lyg užsukti kartojo, kad nauja tvarka nebus atšaukta. O naujovės tikslas beveik šventas - sumažinti automobilių srautus centre, kartu mažinti taršą. Tačiau verslui skirtų aikštelių už miesto pinigus statyti neketinama.
Nepatenkintiesiems pasiūlyta automobilius laikyti vadinamosiose mėlynosiose zonose, kur už aštuonias valandas tektų mokėti tik 4 litus.
Skatina biurokratiją
Verslininkus susitikimas nuvylė. KPPAR generalinis direktorius Viktoras Krolis priminė, kad jo atstovaujama asociacija kreipėsi į miesto valdžią dėl šios problemos sprendimo, tačiau per mėnesį negavo jokio atsakymo.
"Mes palaukėme tas 30 dienų, per kurias turėjome gauti atsakymą, tačiau jo nesulaukę patys atėjome. Tik apmaudu, kad atėjus pas valdžią iš mūsų jau reikalauja konkrečių raštiškų pasiūlymų, nors patys nesugebėjo pateikti jokio atsakymo. Keista jų pozicija. Iš pradžių sako ateikite, pasikalbėkime draugiškai, o atėjus reikalauja formalių pasiūlymų. Jie verčia susirašinėti. Ką gi, susirašinėkime", - nusivylimo po susitikimo neslėpė V. Krolis.
Bijo rinkėjų?
Nors raštu verslininkai ir negalėjo pateikti savo pasiūlymų, tačiau savo pastabas dėl artėjančios tvarkos išsakė žodžiu.
"Nesiekiame, kad nuo Naujųjų būtų visiškai atšaukta rinkliava įmonių, įsikūrusių miesto centre, automobiliams. Norime tik, kad būtų sumažintas jos dydis nuo 1 000 litų nors iki 250", - siūlė I. Kanto gatvėje patalpas nuomojančios įmonės vadovas Andrius Armonaitis.
Jo vadovaujama įmonė turi 9 automobilius, kurie naudojami po 24 valandas per parą ištisus metus.
"Užsiimame laivų agentavimu ir krovinių ekspedijavimu. Agentai ir ekspeditoriai ištisą parą važinėja po miestą, po krovos kompanijas, po muitinės postus, kad sutvarkytų dokumentus. Todėl yra priversti automobilius laikyti greta biuro, kuris turi būti netoli uosto. Jei nuo Naujųjų už kiekvieną automobilį teks mokėti po 1 000 litų, mums tai bus didelis smūgis", - apgailestavo pokalbininkas.
Panašius argumentus dėstė ir Romas Žimkus, kitos agentavimo įmonės, įsikūrusios I. Kanto gatvėje, vadovas. Jis tik pridūrė, kad mėlynojoje zonoje automobilius laikyti neleidžia darbo specifika.
"Jei atplaukia laivas, agentas turi iškart važiuoti tvarkyti dokumentų, į biurą tenka grįžti po kelis kartus. Todėl laikyti automobilį už puskilometrio esančioje aikštelėje mums yra nenaudinga", - aiškino R. Žimkus.
Radikalų pasiūlymą pateikė patalpų miesto centre savininkas Darius Lapinskas. Pasak jo, kur kas racionaliau būtų apmokestinti visą miestą, o ne išskirtinai centrinę jo dalį.
"Vietoje 1 000 litų siūlau nustatyti 100 litų metinį rinkliavos dydį, tačiau tegu ją moka visi be išimties. Ir miestas surinks daugiau pajamų, ir verslui bus sudarytos lygios sąlygos. Kodėl dabar Laukininkų gatvės patalpų savininkui sudarytos geresnės sąlygos nei mums? Žinau kodėl - ten gyvena daugiau rinkėjų, todėl jums nenaudinga juos erzinti", - sakė D. Lapinskas.
Siūlė pirkti elektromobilius
V. Grubliauskas priminė, kad už sprendimą praplėsti rinkliavos bazę ir apmokestinti kiemuose stovinčius automobilius balsavo net du trečdaliai miesto Tarybos narių. Nepaisant daugumos paramos šiam sprendimui, savivaldybės administracijai yra duotas nurodymas parengti specialiai verslui skirtą lengvatų paketą. Tačiau vakar nei jis, nei vicemeras, nei direktorė negalėjo pasakyti, kada tas pasiūlymas bus parengtas ir kokios lengvatos jame bus numatytos.
"Prieš įsigaliojant naujai rinkliavos tvarkai bus paskelbtos ir tos lengvatos. Manau, kad artimiausiu metu tai bus padaryta", - nieko konkretaus neatsakė V. Grubliauskas.
Jis taip pat prisipažino, kad atšaukti sprendimą praplėsti rinkliavos bazę prašė ir studentai, ir senjorai.
Tačiau lyg pasityčiodamas V. Grubliauskas verslininkams pasiūlė pirkti itin brangius elektromobilius arba hibridinius automobilius. Jų naudotojams esą rinkliavos mokėti nereikia.
Praėjusiais metais automobilių naudotojai į Klaipėdoje įrengtus "parkomatus" sumetė 1,749 mln. litų. Pusė šios sumos -842,3 tūkst. Lt - sumokėta stovos skaitiklius išperkamosios nuomos būdu pardavusiai bendrovei, 0,5 mln. litų kainavo sistemos eksploatavimas, 102 tūkst. litų - gatvių ženklinimas. Tai - tik 5,8 proc. Niekas savivaldybėje negalėjo paaiškinti, kur dingo dar 249,64 tūkst. litų.
Per pirmąjį 2012 m. pusmetį surinkta per 700 tūkst. rinkliavos. Iš šios sumos 346,5 tūkst. Lt sumokėta bankui už stovos skaitiklių išperkamąją nuomą, 277,7 tūkst. Lt - viešajai įstaigai "Klaipėdos keleivinis transportas" ir tik 30 tūkst. Lt skirta linijų braižymo stovėjimo aikštelėse ir reikalingų ženklų pastatymo darbams.
Rašyti komentarą