Pasak transportininkų, autobusų tiekėjas iki šiol dar nesuderino švieslenčių programinės įrangos su elektroninio bilieto sistema. Kol šie darbai nebus atlikti, jam nebus pervesta didžioji dalis sumos.
Išspręs iki liepos?
Pasinaudojant Europos Sąjungos (ES) parama įsigyti 12 naujų dujomis varomų "Irisbus" markės autobusų uostamiesčio gatvėse pasirodė prieš porą savaičių. Kai kurie miestelėnai pastebėjo, jog iki šiol visuose šiuose autobusuose neveikia tiek priekyje, tiek gale ir šone įrengtos švieslentės. Vietoje jų informacija apie maršrutą skelbiama arba įprastomis lentelėmis, arba netgi paprastu popieriaus lapu su maršruto numeriu.
"Negi neatsirado nė vieno žmogaus, mokančio tas švieslentes įjungti?" - stebisi klaipėdietė Laima.
VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" direktoriaus Gintaro Neniškio teigimu, tuo, jog švieslentės veikt7 turi pasirūpinti KlAP.
Pastarosios įmonės vadovė Jelizaveta Daugininkienė tvirtino, kad autobusų tiekėjams - UAB "Transmitto" - jau yra pareikšta pretenzija dėl to, jog švieslenčių programinė įranga nesuderinta su elektroninio bilieto sistema.
"Reikalavimas suderinti programines įrangas yra sutartyje. Taigi, kol viskas nefunkcionuos taip, kaip priklauso, tiekėjui nebus pervesta likusi sumos dalis, kuri sudaro 85 procentus užsakymo vertės. Švieslentės buvo įjungtos, jos veikia puikiai, tačiau nėra suderintos su slovakų sukurta elektroninio bilieto sistema. Mano žiniomis, čia reikia tik vienos programėlės. Gal kokios ambicijos trukdo susitarti skirtingiems gamintojams. Tačiau vien dėl švieslenčių autobusų garaže tikrai nenorėjome laikyti", - sakė J. Daugininkienė.
Pokalbininkės teigimu, bendrovė dar turėjo keletą nedidelių pastabų autobusų tiekėjui dėl vienos papildomos įrangos ir diagnostinio kompiuterio, bet jie jau buvo pristatyti, tad liko išspręsti tik švieslenčių klausimą.
"Transmitto" automobilių pardavimo vadybininkas Linas Chadasevičius patikino, kad ši problema bus išspręsta iki mėnesio galo.
"Kadangi yra dviejų skirtingų gamintojų įranga, nuspręsta autobusuose įrengti papildomą valdiklį, skirtą švieslentei", - sakė pokalbininkas.
Ne pirmi ir ne paskutiniai?
Tokie Klaipėdoje veikiančios elektroninio bilieto sistemos kaprizai išryškėja nebe pirmą kartą. Daugiau nei pusantrų metų prireikė, kad elektroninė informacinė švieslentės atsirastų 23 ir 24 uostamiesčio maršrutų autobusuose.
Dar 2011-ųjų vasarą konkursus nuo tų metų rugsėjo vežti keleivius 23 ir 24 maršrutais laimėjusi UAB "Autoklasrida" buvo įsipareigojusi transporto priemonėse įrengti informacines švieslentes. Bendrovė padarė viską, kas iš jos reikalauta - užsakė švieslentes, tačiau jų tiekėjas niekaip nesugebėjo pristatyti.
Pasak G. Neniškio, "Autoklasrida" turėjo kreiptis į tą patį rangovą, kuris uostamiesčio autobusuose įdiegė elektroninio bilieto sistemą, kad būtų įmanoma švieslentėse skelbti kuo daugiau informacijos.
"Vakarų ekspresui" vasario pradžioje pradėjus domėtis šia istorija, "Autoklasrida" sulaukė oficialaus rašto iš Slovakijos įmonės "Emtest a.s." partnerių Lietuvoje - bendrovės BAI - kad švieslentes ji gaus per porą savaičių, o viskas esą užtruko dėl gamintojų kaltės. Visgi ir šis terminas prasilenkė su realybe. Švieslentės Klaipėdą pasiekė tik balandžio antroje pusėje. Dar apie porą savaičių užtruko jų montavimo ir derinimo darbai.
"Taigi dabar kitų privežamųjų maršrutų vežėjams siūlysime rinktis iš dviejų variantų - arba montuoti tokias pačias integruojamas švieslentes, arba rinktis apie ketvirtadalį pigesnes, kurių sistemą kiekvieną kartą prieš pradedant darbą reikėtų užkrauti atskirai", - sakė G. Neniškis.
Anot jo, švieslentės 2A, 2B, 11A, 13, 14A, ir 21 maršrutų autobusuose turėtų būti sumontuotos iki tamsiojo sezono pradžios - spalio-lapkričio. Po poros metų, kai bus skelbiami nauji konkursai didžiųjų autobusų maršrutams, jų sąlygose numatoma įrašyti reikalavimą turėti elektronines švieslentes.
Rašyti komentarą