Ekspertai tikina, kad aikštelė būtų pinigų švaistymas, rašo 15min.lt.
Uosto gilinimo ir valymo darbus būtina atlikti kas kelerius metus, kad būtų išlaikyti projektiniai gyliai. Tačiau po šių darbų Klaipėdos uostas pagilės iki 14,5 metrų, tai - rekordinis gylis.
Tačiau susiduriama su problema – dalis iškasamo grunto yra užteršta sunkiaisiais metalais, dioksinais ir kt, versti tokio grunto į jūrą – negalima. Ekspertai siūlo šį gruntą panaudoti statybinėms medžiagoms.
Iš viso šis uosto gilinimo ir valymo projektas atsieis apie 107 mln. Lt (be PVM).
Šiuo metu iškastas gruntas baržomis plukdomas į jūroje esantį sąvartyną (maždaug 30 km nuo kranto). Skaičiuojama, kad per šimtmetį jūroje nuskandinta apie 50 mln. kub. m grunto.
Klaipėdos uosto direkcija dar 1998-aisiais buvo gavusi finansavimą iš Pasaulio banko užteršto grunto aikštelei statyti. Numatyta tokią aikštelę pastatyti pietinėje uosto dalyje, užterštą gruntą krauti į specialius maišus ir laikyti toje vietoje. Tačiau pinigai neįsisavinti, aikštelės vis dar nėra.
Aikštelę įrengti atsieis apie 22 mln. Lt. Tačiau mokslininkų teigimu, sandėliavimas problemos neišspręs.
Rašyti komentarą