Šaltis miesto autobusuose - nenugalimas reiškinys

Šaltis miesto autobusuose - nenugalimas reiškinys

Paspaudus šaltukui padaugėja klaipėdiečių skundų, jog jie šąla miesto autobusuose. Ši problema keliauja metai iš metų ir kol kas nematoma jos sprendimo būdų. Vienintelė paguoda, jog uostamiestyje šalti orai laikosi neilgai.

Klaipėdos visuomenės sveikatos centro Saugos kontrolės skyriaus bei miesto savivaldybės administracijos Sveikatos apsaugos skyriaus specialistai nei žino, kokia temperatūra turi būti miesto autobusuose, nei kontroliuoja, kad būtų laikomasi kokių nors normų. Ši problema palikta VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT), kuri pati save ir kontroliuoja.

KKT direktorius Gintaras Neniškis teigia, jog kokių nors normų, kokia autobusuose turėtų būti temperatūra, Lietuvos mastu nėra nustatyta. Pasak jo, net jeigu jos ir būtų, kiltų klausimas, kaip užtikrinti jų laikymąsi. Miesto autobusai stoja kas 300-600 metrų ir atidaro dvejas duris, tad sunku įsivaizduoti, kaip būtų galima prišildyti autobusą, kai lauke - 14-16 laipsnių žemiau nulio ir dar pučia vėjas.

G. Neniškio teigimu, Keleivių vežimo taisyklės numato tik tiek, kad jeigu lauke yra minusinė temperatūra, transporto priemonėse turėtų būti įjungtos šildymo sistemos.

Įšąla per naktį

Šilumos autobusuose problema kasmet paaštrėja tuo laikotarpiu, kai oro temperatūra būna žemesnė nei -10 laipsnių. Autobusas visą naktį, esant, tarkime, minus 18 laipsnių temperatūrai, stovi atvirame nešildomame garaže ir įšąla. Kai jis važiuoja į pirmą reisą, nepadeda ir šildymo sistema, jis nespėja taip greitai įšilti. Jam padarius kelis reisus, jau būna šilčiau.

Pasak G. Neniškio, ir savo asmeniniam automobiliui įšildyti prireikia 20 minučių, o autobusui, kurio durys dažnai atidarinėjamos, suprantama, reikia daugiau laiko.

"Pirmųjų reisų metu autobusuose iš tikrųjų yra šaltoka. Kasmet per tas šaltąsias savaites mes sulaukiame keleivių nusiskundimų. Tačiau galimybių realiai išspręsti šią problemą, kol nėra reikalavimo transporto priemones laikyti uždaruose šildomuose garažuose, mes neturime. Galime tik paprašyti keleivių, kad jie pakentėtų. Ką padarysi, žiema yra žiema, gerai, kad pas mus šalta ji būna trumpai", - sakė G. Neniškis.

Anot jo, jeigu valstybė būtų turtinga, galėtų atsirasti reikalavimas autobusus laikyti ne atvirose aikštelėse, o apšildomuose garažuose. Net ne itin gerai šildomame garaže yra pliusinė temperatūra, tad autobusas neišvažiuotų toks įšalęs.

Tačiau, G. Neniškio manymu, tai iš karto atsilieptų keleiviams, jiems už važiavimą autobusais reikėtų mokėti daugiau. Kitas dalykas - dar reikėtų surasti tokius garažus, kuriuose būtų galima laikyti apie 150 autobusų.

Kontroliuoja vairuotojus

Pasak G. Neniškio, klaipėdiečiai labiausiai skundžiasi privačių vežėjų autobusais, o UAB "Klaipėdos autobusų parkas" (KlAP) autobusai esą šilti. Anot jo, taip yra todėl, kad KlAP autobusai maršrutus dažniausiai pradeda iš centrinės miesto dalies. Kai iš pietinės miesto dalies vežamas rytinio piko keleivių srautas, jie jau būna apvažiavę pusę rato. Privatininkų techninė bazė yra pietinėje miesto dalyje, jie pirmąjį savo pusratį ten ir pradeda, todėl juose yra šalčiau nei KlAP autobusuose, kurie jau būna įšilę.

KKT vadovas neneigė, kad kartais vairuotojai į šildymo sistemą neįpila kuro, be to, kartais tos sistemos gali neveikti visu pajėgumu. Tokių atvejų šiemet jau buvo užfiksuota keletas. G. Neniškis patikino, kad tų patikrintų transporto priemonių vairuotojai jau šildo taip, kaip reikia.

Sunkus metas

Šaltasis metų laikotarpis KKT tradiciškai būna gana sunkus.

Šaltuoju metu kyla ir keleivių įlaipinimo bei išlaipinimo problemų. Autobusų stotelėse sniegas nuvalytas tik tiek, kad yra vietos sustoti tik vienam autobusui, o kitas jau priverstas paleisti žmones ant sniego pusnies.

Nieko nepadarysi ir dėl to, kad žmonės prineša į autobusą sniego, tad keleiviai juose jaučiasi kaip čiuožykloje, kartais net autobuso vairuotoją slysdami apsikabina.

"Sąlygos šiuo metu yra truputį sudėtingesnės. Savivaldybė negali iš visų stotelių išvežti tiek sniego, kad tilptų visi autobusai. Šiuo laikotarpiu visi turime būti nors šiek tiek atidesni ir pasisaugoti", - sakė G. Neniškis.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder