Reguliarūs reisai iš Drevernos į Juodkrantę - ne utopija

Reguliarūs reisai iš Drevernos į Juodkrantę - ne utopija

Paskelbti planai apie vasaros metu ketinamą atidaryti reguliarų laivybos maršrutą iš Drevernos į Juodkrantę ir atgal skeptikams sukėlė nemažai įtarimų. Vienas jų - kaip laivai priplauks prie Drevernos, kurios įplaukos kanalo gylis, žinia, jau ne pirmus metus kelia rūpesčių laivų savininkams. Klaipėdos rajono atstovai įsitikinę, kad sumanymas pavyks.

Pasak Klaipėdos rajono turizmo informacijos centro direktorės Daivos Buivydienės, pernai Savivaldybė puoselėjo mintis apie panašų maršrutą, tačiau skelbti konkurso nesiryžta. Šiemet iniciatyvą perėmė turizmo centras.

"Labai džiaugiamės, kad atsiranda didesnis laivų judėjimas mūsų krašte. Todėl sulaukėme ir savivaldos dėmesio, skyrė lėšų ir palaiko mus. Skatinsime laivininkus ir smulkiuosius verslininkus daugiau investuoti ir teikti reikalingas paslaugas. Norinčiųjų plaukti laivu tokiais reisais yra. Dabar galvojame apie šeimas, kurios norės pasivaikščioti po Raganų kalną, planuojame organizuoti dviračių nuomą Drevernoje, su jais žmonės galėtų plaukti į Juodkrantę ir grįžti vakariniu reisu.

Dar turime parengti dviračių maršrutus, pasiūlymus, ką veikti Juodkrantėje, ką iš jos į Dreverną atplaukusiems svečiams. Per du mėnesius turėsime dar gerai pasukti galvą", - kalbėjo turizmo centro direktorė.

Pasak jos, mokestis planuojamas nedidelis, jis bus tvirtinamas gegužę. Bilietus pardavinės pats turizmo centras. Tikimasi, jog reisai vyks jau nuo birželio 4 dienos.

Ieškoma laivo

Paskelbtas laivo, kuris plukdytų keleivius iš Drevernos į Juodkrantę, nuomos konkursas dar nėra pasibaigęs. Vokų atplėšimas planuojamas balandžio 4 d.

Anot D. Buivydienės, pasiūlymų jau dabar yra keli, tačiau ji teigė dar negali pasakyti, koks laivas kursuos minėtu maršrutu. Konkurso sąlygose yra parašyta, kad laivo grimzlė turėtų būti apie 1 metrą. Didelė tikimybė, kad konkursą laimės tas laivas, kurio grimzlė bus dar mažesnė, nes prioritetas bus teikiamas keleiviniams laivams, kurių grimzlė maža. Kita konkurso sąlyga - laive turi būti ne mažiau kaip 30 vietų keleiviams ir galimybė plukdyti dviračius.

Laivas stovės Drevernos mažųjų laivų uoste, kitaip sakant, prieplaukoje. Didžiausia problema - Drevernos prieplaukos įplaukos kanalas.

PLANUOJAMA, kad laivas iš Drevernos į Juodkrantę birželį plauks penktadieniais, šeštadieniais, sekmadieniais ir švenčių dienomis, liepą dar prisidės ir ketvirtadieniai, o rugpjūtį - tomis pačiomis dienomis, kaip ir birželį. Eimanto CHACHLOVO nuotr.

"Labiausiai išgyvename dėl Drevernos. Rajono Savivaldybė yra nupirkusi įplaukos kanalo priežiūros paslaugą ir užtikrino mus, kad balandį įplaukos kanalas tikrai bus paruoštas laivybos sezonui. Juodkrantėje problemų neturėtų būti", - sakė turizmo centro direktorė.

Tvarkaraščiai bus derinami

Ir Drevernoje, ir Juodkrantėje norima bent prieš mėnesį pastatyti lentelę su tvarkaraščiu, kad žmonės žinotų, kokiomis dienomis ir valandomis bus reisai.

Laivas nuplaukęs į Juodkrantę stovės tik 15 minučių ir grįš atgal į Dreverną. Planuojami du reisai per dieną. Turistai turės galimybę atgal grįžti antro reiso metu. Be to, tikimasi, kad plaukios ir privatūs pramoginiai laiveliai.

Planuojama, kad birželį laivas plauks penktadieniais, šeštadieniais, sekmadieniais ir švenčių dieną, liepą dar prisidės ir ketvirtadieniai, o rugpjūtį - tomis pačiomis dienomis, kaip ir birželį. Preliminarus grafikas su valandomis jau parengtas. Tačiau jis dar bus derinamas su konkursą laimėjusio laivo savininku įvertinus laivo greitį ir kt.

Laivo nuomą finansuos Klaipėdos rajono savivaldybė. Ji skyrė pinigų Turizmo informacijos centrui, kuris ir paskelbė nuomos konkursą.

Gylio problemos nebėra?

"Drevernos prieplaukos gylio problema jau išspręsta. Praėjusią vasarą pasitvarkė ir Savivaldybė, ir žvejai, tad galėjo plaukti ir mūsų 50 vietų laivas "Gintaras", kurio grimzlė - 1 m. Pernai buvo atplaukęs ir laivas "Ventainė", jis irgi turi 50 vietų keleiviams. Tiesa, tai pontoninis laivas, jam jokių problemų nekyla. Pas mus negali įplaukti tik jūrinės jachtos ir žvejybos laivai, perdaryti į pramoginius, nes jų grimzlė didesnė", - tikino D. Buivydienė.

Priekulės seniūno pavaduotojas Valerijus Velkas sakė, kad šiemet prieplaukos įplauka jau buvo tvarkyta, bet ne iki galo.

"Nereikia pamiršti, kad Drevernos prieplauka yra mažųjų laivų uostas, jis labiau pritaikytas plokščiadugniams laivams. Marios mūsų krašte yra seklios. Kartais vasarą ir kai kuriose vietose marių viduryje būna tik 90 cm gylis. Su jachtomis pas mus nepaburiuosi. Bet žmonės perkasi laivus, kurių grimzlė nedidelė, ir normaliai plaukia", - kalbėjo seniūno pavaduotojas.

Paklaustas, ar idėja laivybos linija Dreverna-Juodkrantė- Dreverna nėra utopija, seniūno pavaduotojas atsakė: "Dėl gylio įplaukos kanale priežiūros kol kas ilgalaikė sutartis nėra pasirašyta. Mes galvojome padaryti reguliarų maršrutą, bet atsiranda daug visokių reikalavimų laivams - ir sertifikatai, ir t. t."

Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktorius Sigitas Karbauskas sakė, kad šiuo metu konkursas dėl kelio Dreverna-Juodkrantė žymėjimo ir gylio palaikymo eina į pabaigą. Sutartis dar nepasirašyta. Realiai pretenduoja dvi įmonės, jų pasiūlymai skiriasi tik šimtu kitu eurų. Konkurso laimėtojas įsipareigos palaikyti 1 m 20 cm gylį įplaukos kanale.

Pasak S. Karbausko, iki birželio 4 d. sutartis bus pasirašyta ir viskas padaryta.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder