Rajono keliams rekonstruoti bus paimama privati žemė

Rajono keliams rekonstruoti bus paimama privati žemė

"Pagaliau". Atrodo, toks žodis būtų tinkamiausias apibūdinti naujienas, susijusias su daugiau nei dešimtmetį planuojamu vieno nekalto žvyrkelio Klaipėdos rajone asfaltavimu. Tiesa, greitų rezultatų vietos gyventojams, pageidaujantiems civilizuoto susisiekimo, tikėtis nereikėtų.

Dovilų seniūnijoje įsikūrusios sodų bendrijos "Putinas" narių bei Rimkų, Lėbartų ir Kiškėnų kaimų gyventojų prašymas išasfaltuoti porą kilometrų žvyrkelio, oficialiai vadinamo vietinės reikšmės keliu Nr. KL0401 Rimkai-Lėbartai-Dovilai, rajono Savivaldybę pasiekė dar 2004 metais.

Nepraėjo nė aštuoneri metai, ir 2011-aisiais buvo atliktas vadinamasis paprastasis kelio remontas - jis išgreideriuotas, duobės užpiltos žvyru. Tai kainavo net 354 tūkst. Lt, tačiau dangos kokybė pagerėjo tik kuriam laikui, vėliau kelias vėl tapo sunkiai išvažiuojamu.

Gyventojų skundams padažnėjus, buvo parengtas rekonstrukcijos projektas. Tačiau viskas sustojo, kai vienas iš 9 sklypų, į kurių ribas patenka taisytino kelio dalis, savininkų nesutiko dėl servituto.

Šis žemvaldys nesileido į jokias kalbas, tad 2014 m. Klaipėdos rajono savivaldybės taryba nusprendė, jog reikia rengti specialųjį planą ir žemes perimti visuomenės reikmėms. Tačiau 2015-ųjų lapkritį toks sprendimas buvo netikėtai atšauktas - nutarta grįžti prie derybų su užsispyrusiu ūkininku, nupirkti turto vertinimo paslaugą ir sužinoti galimą sklypų vertę.

"Buvome šokiruoti", - tada pareiškė gyventojai. Prasidėjo kaltųjų paieškos, tačiau karšta situacija šiek tiek atvėsinta nauju, tiksliau, senu sprendimu - rengti specialųjį planą ir žemes perimti visuomenės poreikiams.

Ir pagaliau šią savaitę Klaipėdos rajono savivaldybė paskelbė atvirą konkursą parengti minėtą specialųjį planą. Tiesa, šis planas - gana ilgų procedūrų, galinčių užtrukti ir porą metų, dalis. Viskas užsitęs dar labiau, jei žemių paėmimą visuomenės reikmėms apskųs minėtasis sklypo savininkas. O kad taip atsitiks - galima beveik neabejoti.

Beje, tuo pačiu rajono Savivaldybė paskelbė konkursą ir kito specialiojo plano rengimui - bus siekiama parinkti paslaugų teikėją, kuris ruoš tunelio po magistraliniu keliu A13 Klaipėda-Liepoja ir kelių (gatvių) Sendvario seniūnijoje specialųjį planą su žemės paėmimo visuomenės poreikiams sąnaudų ir naudos analize.

Žinia, minėto kelio rekonstrukcija, įvykusi 2009 metais, Aukštkiemių kaimą padalino į dvi dalis. Būtent tada ir pasipylė šio kaimo bei Žaliojo Slėnio (kuris formaliai irgi yra Aukštkiemų kaimas) gyventojų, netekusių patogaus susisiekimo, skundai. Jie pasiekė net Vyriausybė ir Seimo kontrolierius.

"Specialiojo plano pagrindu bus nustatytos optimaliausios teritorijos, reikalingos minėtos vietovės susisiekimo komunikacijoms įrengti - tilto ar tunelio, jei bus tokiam pritarta, taip pat jungčiai su Klaipėdos miestu", - paaiškino Klaipėdos rajono savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas Gytis Kasperavičius.

Priminsime, kad 2013-ųjų vasarą rajono savivaldybė paskelbė konkursą tunelio po keliu A13 Klaipėda-Liepoja ir privažiuojamųjų kelių Sendvario seniūnijoje projektiniams pasiūlymams parengti. Jį laimėjusi bendrovė "Kelprojektas" parengė projektinį pasiūlymą dėl tunelio, beje, nustebinusio aukšta kaina, įrengimo.

Dabartinio specialiojo plano rengimo metu šis projektinis pasiūlymas irgi bus naudojamas, tačiau, anot G. Kasperavičiaus, tai nereiškia, jog būtent minėtos bendrovės tunelio projektas ir bus įgyvendintas.

"Tai nėra techninis sprendinys, gavęs statybos leidimą. Bus paimta teritorija, suformuoti sklypai, ir tada bus skelbiamas kitas konkursas - techninio projekto rengimui. Kuris laimės, to projektas ir bus įgyvendinamas. Bet kokiu atveju, bus vieši svarstymai, ir gyventojai, visuomenė galės teikti savo pastabas", - teigė rajono architektas, pripažinęs, kad greitoje ateityje tikėtis projekto įgyvendinimo neverta.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder