Taip pat prašoma suteikti informacijos, kad būtų galima planuoti dar du naujus maršrutus, kurie būtų įtraukti į bendro bilieto sistemą. Klaipėdos rajono valdžia savo ruožtu žada ilgai nedelsti ir informuoti apie savo sprendimus.
Ilgesnis maršrutas - rizikingas
VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) po uostamiesčio ir rajono savivaldybių atstovų pasitarimo nusprendė nuo rytojaus darbo dienomis paleisti tris papildomus 23-iojo maršruto reisus, o savaitgalį maršrutinis autobusas čia papildomai važiuos du kartus.
Darbo dienomis pridėtas vienas rytinis reisas, kuris ties ligonine startuos 6.55 val. Iki šiol šio autobusiuko reisų nebūdavo dienos viduryje - nuo 11.06 val. iki 15.06 val., o dabar atsiras du nauji reisai - 13.10 ir 14.10 val. Savaitgalį papildomai autobusiukas nuo ligoninės išvyks 12.06 ir 13.06 val.
"Tai pat remiantis praktine patirtimi sutrumpinome važiavimo laiką, nes iki šiol vairuotojas vietomis turėjo važiuoti gana lėtai arba net keletą minučių stovėti stotelėse. Visas maršruto laikas sutrumpėjo 7 minutėmis. Važiuojant nuo ligoninės iki Žaliojo Slėnio - 3 minutėmis, o nuo jo iki ligoninės - keturiomis. Visi grafikai mūsų svetainėje www.klaipedatransport.lt bus paskelbti trečiadienį", - vakar sakė KKT vadovas Gintaras Neniškis.
Žinia, Klaipėdos rajono savivaldybė ir gyventojai yra išreiškę pageidavimą, kad šis maršrutas būtų pratęstas iki Lietuvininkų arba Atgimimo aikščių.
"Apskaičiavome, kad pratęsus 23-iąjį maršrutą iki Lietuvininkų aikštės, sąnaudos dėl padidėjusios ridos per metus išaugtų beveik 90 tūkstančių litų. Be to, norint išlaikyti tokį patį grafiką, jau reikėtų ir dar vienos transporto priemonės. Ar maršrutas bus pratęstas, priklauso tik nuo Klaipėdos rajono savivaldybės, nes būtent ji turi skirti minėto dydžio sumą. Tačiau pratęsus maršrutą atsirastų rizika, kad važiuojant iš miesto į autobusiuką imtų sėsti ir tie keleiviai, kurie norėtų nuvažiuoti tik, pavyzdžiui, iki ligoninės, o purmališkiai, "Pakrantės" sodų arba Žaliojo Slėnio gyventojai į jį tiesiog nebetilptų. Bijome, kad vasarą tokia situacija gali susiklostyti ir 24-ajame maršrute, nusidriekusiame nuo Atgimimo aikštės iki Karklės.
Be to, maršruto pratęsimas iki Lietuvininkų aikštės būtų nelabai logiškas, nes iš čia kursuoja tik 1 ir 8 maršruto autobusai, tad norintieji tęsti kelionę toliau būtų priversti eiti iki Herkaus Manto gatvėje esančios Bibliotekos stotelės, kad galėtų persėsti į kitus autobusus. Bet važiavimas iki Atgimimo aikštės dar labiau padidintų sąnaudas", - sakė G. Neniškis.
Pasak jo, preliminarūs duomenys rodo, kad dažniausiai 23-iuoju maršrutu naudojasi vadinamieji lengvatiniai keleiviai - mokiniai, pensininkai.
"Tikslią analizę padarysime kito mėnesio pradžioje. Tačiau tam, kad nusistovėtų nuolatiniai keleivių srautai - visus potencialius keleivius pasiektų informacija apie maršrutą, jie pakeistų savo keliavimo įpročius, reikia apie 3-4 mėnesių. Manome, kad dabartinė maršrutų korekcija kol kas patenkins esamą poreikį, o jei ateityje visgi didėtų keleivių srautai, yra galimybė derėtis su vežėju ir dėl didesnių transporto priemonių", - sakė G. Neniškis.
Anot jo, dėl galimų 24-ojo maršrutų pokyčių žadama spręsti spalio pradžioje, kai bus konkretūs duomenys.
Šimtai tūkstančių
Reaguodama į prašymus, KKT taip pat apskaičiavo, kiek kainuotų pratęsti 21 ("Akropolis" - "Ermitažas") ir 22 ("Akropolis" - LEZ) maršrutus.
Jei 21-asis maršrutas būtų pratęstas iki Kiškėnų kaime esančios dujų degalinės, per metus Klaipėdos rajono savivaldybė turėtų skirti apie 136 tūkst. litų. Jei jis būtų pratęstas iki Ginduliuose esančio žiedinio apsisukimo (kryptis Slengių link), per metus tai atsieitų beveik 27 tūkst. litų.
Pageidaujama 22-ojo maršruto korekcija - pratęsimas iki Kiškėnų kaime esančios dujų degalinės - rajono savivaldybės biudžetą per metus patuštintų apie 126 tūkst. litų.
Atsiras dar du?
Klaipėdos rajono savivaldybė taip pat yra išreiškusi pageidavimą, kad būtų sukurti du nauji, į uostamiesčio bendro bilieto sistemą integruoti maršrutai "Klaipėda-Šimkai" ir "Klaipėda-Jokūbavas".
"Kad būtų galima spręsti, kokio dydžio autobusai turėtų aptarnauti šiuos maršrutus, kaip dažnai jie turėtų važiuoti, kokia būtų savikaina, ar rajono savivaldybei reikėtų papildomai skirti lėšų, reikia gauti atitinkamų duomenų. Taip pat reikėtų sukoordinuoti, kad šie nauji maršrutai nesidubliuotų su dabar esančiais "Klaipėda-Vaiteliai" ir "Klaipėda-sodai "Rasa", o galbūt ir dar su kai kuriais.
Kai bus aiškus rajono savivaldybės sprendimas, galėtume skelbti konkursus. Visoms procedūroms reikėtų maždaug mėnesio, jei neprasidėtų nepatenkintų konkurso dalyvių inicijuoti teismų procesai. Tuo metu sulaukus rajono valdžios sprendimo dėl 21, 22 ir 23 maršruto, visos procedūros truktų apie savaitę, nes nereikėtų skelbti naujų konkursų", - sakė KKT vadovas.
Analizuos apie mėnesį
Nerijus GALVANAUSKAS, Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktorius
Esame nusiteikę plėtoti viešojo transporto sistemą, bet, aišku, viskas priklausys nuo pageidaujamų sumų. Minimos yra tikrai nemažos, tad prireiks išsamesnės analizės. Tačiau visos procedūros neturėtų trukti daugiau nei mėnesį. Nemanau, kad politinės valdžios pokyčiai turėtų kokios nors įtakos šiam procesui, nes mes esame administracija ir dirbame savo kasdieninį darbą.
Rašyti komentarą