Priemiesčiai - prie suskilusios geldos

Priemiesčiai - prie suskilusios geldos

Galimybę priemiesčio gyvenvietėms turėti reguliarų susisiekimą su Klaipėda ant plauko pakabino patys gyventojai.

VE.lt jau rašė, kad atkaklių sodų bendrijos "Pakrantė" ir Žaliojo Slėnio atstovų žygių dėka prie vieno stalo susėdę uostamiesčio ir Klaipėdos rajono merai paspartino bendradarbiavimą su Klaipėdos rajono savivaldybe transporto srityje apibrėžiančios sutarties pasirašymo procesą. Tačiau sutarties projektui atkeliavus į rajono Tarybą, jo tvirtinimas buvo atidėtas dėl Sendvario seniūnijos kaimų jungtinės bendruomenės atstovų pretenzijų.

Sena problema

Karklės, Kunkių, Aukštkiemių, Purmalių ir kitų aplinkinių kaimų gyventojai neturi jokio maršrutinio autobuso, kuriuo galėtų pasiekti uostamiestį. Rajono savivaldybė nekart skelbė konkursus vežėjams, tačiau neatsirado norinčiųjų aptarnauti priemiestinius maršrutus. Kurį laiką iš Klaipėdos važinėjo autobusas į Karklę, bet dabar ir jo neliko. Tad abi savivaldybės, miesto ir rajono, ėmė tartis kaip padėti gyventojams, norintiems viešojo transporto paslaugų.

Iš pradžių Klaipėdos miesto savivaldybė siekė pasirašyti bendradarbiavimo sutartį su rajono savivaldybe dėl įvairių sričių, tačiau nuspręsta transportą išskirti atskirai, nes tai yra itin svarbi sritis. Uostamiestis pasiūlė dešimt priemiestinių maršrutų, iš kurių rajono savivaldybė išskyrė penkis prioritetinius.

Minėtosios sutarties pasirašymo procesas pajudėjo į priekį, kai sausio viduryje pas Klaipėdos miesto merą apsilankė sodų bendrijos "Pakrantė" ir Aukštkiemių kaimo bendruomenės atstovai. Uostamiesčio vadovas pažadėjo susitikti su rajono vadovu ir paspartinti minėtosios sutarties pasirašymo procesą.

Pažadas buvo išpildytas ir praėjusį ketvirtadienį vykusiame rajono savivaldybės Tarybos posėdyje jau buvo pateiktas svarstyti bendradarbiavimo sutarties projektas tarp abiejų savivaldybių. Pagal sutartį iki 2016 m. viešojo transporto paslaugų organizavimas būtų pavestas VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas", nustatyti preliminarūs maršrutai: Romai-Karklė-Klaipėda, "Pakrantės" sodai - Klaipėda, Žaliasis Slėnis - Klaipėda, Šimkai-Slengiai-Ginduliai-Klaipėda.

Pagal sutartį, jei maršrutai būtų nuostolingi, kompensacijas mokėtų rajono savivaldybė. Numatoma, kad jais važiuojantys gyventojai turėtų galimybę naudotis bendru Klaipėdos mieste galiojančiu elektroniniu bilietu, tad be problemų galėtų persėsti į kitus miesto maršrutus aptarnaujančius autobusus.

Kurs darbo grupę

Pasak rajono savivaldybės Statybos ir kelių priežiūros vyriausiosios specialistės Violetos Brazlauskienės, be Klaipėdos miesto savivaldybės pagalbos šios transporto problemos rajonas vienas nepajėgus išspręsti, todėl reikėjo Tarybos pritarimo, kad būtų galima imtis konkrečių užduočių - maršrutų, tarifų nustatymo.

Tačiau šį sutarties projektą užprotestavo į Tarybos posėdžio pabaigą atskubėję Sendvario seniūnijos kaimų jungtinės bendruomenės atstovai, kurie paprašė klausimo svarstymą atidėti.

"Bendruomenės neturėjo galimybių pateikti savo pozicijų, klausimas pateiktas skubotam svarstymui, todėl gali būti neigiamų pasekmių seniūnijos gyventojams", - tvirtino bendruomenės pirmininkas Raimondas Simonavičius.

Anot jo, sutarties sąlygos netenkina, nes esą kertant savivaldybių ribas keleiviams tektų persėsti į kitą transportą. Esą  galbūt būtų galima organizuoti transporto paslaugą vietoje - pavyzdžiui, paleisti autobusiuką iš Slengių į Klaipėdą.

Taryba nusprendė atidėti sutarties projekto svarstymą ir pavedė savivaldybės administracijos direktoriui Česlovui Banevičiui sudaryti darbo grupę, į kurią būtų pakviesti ir bendruomenių nariai. Transporto reikalus priemiesčio gyvenvietėse ketinama vėl nagrinėti vasarį vyksiančiame kadenciją baigiančios Tarybos posėdyje. Tad lieka gana mažai šansų, kad šią sutartį dar spės patvirtinti ir besibaigiančios kadencijos Klaipėdos miesto taryba.

"Kiša pagalius į ratus"

Egidijus VAIŠVILA, sodų bendrijos "Pakrantė" pirmininkas

Nuo pat sodų įkūrimo, daugiau nei dvidešimt metų kovojame, kad turėtume normalų susisiekimą su miestu. Jei anksčiau čia buvo tik sodai, tai dabar - visa gyvenvietė. Čia gyvena apie 150 šeimų. Didžioji dalis jų - su vaikais, kuriems reikia į miesto mokyklas, o grįždami namo tamsiuoju metų laiku jie turi eiti net kelkraščio neturinčia kelio atkarpa, prasidedančia už Plytinės gyvenvietės.

Anksčiau buvome raginami sulaukti tinkamos infrastruktūros. Ji atsirado - išasfaltuotas žvyrkelis, jungiantis Kalotėn vedančią Medelyno gatvę su Palangos plentu, įrengtos stotelės. Sutarėme su 7-ąjį maršrutą aptarnaujančios įmonės atstovais, kad jie važiuotų naujuoju keliu, bet Klaipėdos miesto savivaldybė tvirtina negalinti duoti tokio leidimo, nes esą yra daug panašių prašymų, ir jei juos tenkintų, galėtų atsidurti teismuose. Tačiau Klaipėdos meras geranoriškai sutiko padėti ir paskubinti bendradarbiavimo sutarties su rajono savivaldybe dėl naujų maršrutų pasirašymą. Dalyvavome jo ir rajono mero susitikime, kurio metu duoti pažadai jau būtų buvę išpildyti, bet išlindo kažkokie pilypai iš kanapių ir viską sustabdė.

Aišku, būtų idealu turėti galimybę nuo kiekvieno namo nuvažiuoti į kitą Klaipėdos galą, tačiau reikia džiaugtis jau ir tuo, kad žmonėms būtų sudaryta galimybė saugiai nusigauti iki miesto ligoninių ir čia su elektroniniu bilietu persėsti į kitą autobusą. Jei Slengių gyventojų netenkina toks variantas, lai jie kovoja sau dėl kito, bet kodėl dabar turi kentėti kiti gyventojai? Nei ėjo, nei prašė, nei tarėsi, o dabar išlindo ir kiša pagalius į ratus. Dabar galime visi - ir sodai, ir Žaliasis Slėnis, ir Karklė likti prie suskilusios geldos. Juk ant nosies rinkimai, po kurių gali viskas pasikeisti ir rajono, ir miesto valdžioje.

"Turime skaudžios patirties"

Rasa BUČIENĖ, Karklės seniūnaitė

Visiškai nesuprantamas tas staiga kilęs neaiškus erzelis. Mes jau turime skaudžios patirties, kai buvo susitarta su 4-ąjį mikroautobusų maršrutą aptarnaujančia įmone, kad bus važiuojama iki Karlės. Tai truko tik pusmetį, bet ir tai nebuvo laikomasi grafiko - norėjo važiavo, norėjo ne, ir dar įvairiausias pretenzijas keleiviams vairuotojai kėlė.

Dabar irgi yra įvairiausių maršrutinių taksi įmonių pasiūlymų ir pažadų, bet jie gražūs tik tol, kol nepradeda važiuoti. Tačiau kas jiems trukdo dalyvauti konkurse ir laimėjus jį teikti viešojo susisiekimo paslaugą, už kurią gaus garantuotą apmokėjimą iš savivaldybių?

Savaime suprantama, kad tokie maršrutai yra nuostolingi, nes jie iš esmės yra reikalingi vaikams ir pagyvenusiems žmonėms. Tad savivaldybės turi užtikrinti reguliarų, kontroliuojamą viešąjį susisiekimą, kaip yra visame civilizuotame pasaulyje. Buvo pasiektas preliminarus susitarimas tarp savivaldybių dėl aiškios, šiuolaikiškos viešojo transporto vizijos, bet dėl kelių nepatenkintųjų šis procesas buvo sustabdytas. Jei Slengių gyventojams kažkas netinka, jie gi gali patys organizuotis ir samdytis savo transportą. Tačiau nereikia dėl savo įgeidžių bloginti padėties kitiems.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder