Pėstiesiems per bėgius - oro balionu?

Pėstiesiems per bėgius - oro balionu?

„Akmenos“ sodininkų bendrijos ir Padvarių kaimo gyventojai skundžiasi, kad jie tapo savotiškais įkaitais, nes pėsti negali teisėtai kirsti geležinkelio bėgių, kad nueitų į miestą ir grįžtų atgal - netoli pervažos, palei pėsčiųjų taką, iš abiejų pusių atsirado pašaliniams vaikščioti draudžiantys ženklai.

Pėstieji nepaiso ženklų

„Kaip pereiti geležinkelį prie kapinių, jeigu abipus pastatė ženklus, kad vaikščioti draudžiama? Kasdien vaikai eina per geležinkelį specialiai įrengtu taku. Bet, pasirodo, nuo šiol jie tai daro neteisėtai. Tad kam tada išbetonuotas tas takas? Sykį pabandėme su vaikais pervažą pereiti judriu keliu, - vairuotojai gręžiojasi į mus, sukiodami pirštą prie smilkinių – neva, kaip savižudžiai lendame po ratais“, - stebėjosi kretingiškė Sandra Andriuškevičienė.

Iš mokyklos dviračiu varinas per bėgius grįžtąs Martynas Norkus sakė pastebėjęs draudžiančius ženklus, bet manąs, kad tie, kurie gyvena Padvariuose, turi teisę kirsti bėgius. „Ženkle nurodyta, kad pašaliniams vaikščioti draudžiama, bet aš galvoju, kad ženklas ne visiems tegalioja – mes nesame pašaliniai. Dviračiu galėčiau pervažiuoti kelią, bet pėstiesiems tuo keliu eiti nesaugu“, - įsitikinęs vaikinas.

Taku per bėgius skubantys sesuo ir brolis Vita ir Steponas Tamošauskiai sakė atvykę į tetos laidotuves. Eidami užsigalvoję net nepastebėjo, kad ženklai draudžia čia kirsti bėgius. „Gyvenu Anglijoje, ten viršum bėgių įrengtos perėjos arba tuneliai“, - tvirtino V.Tamošauskytė.

Taką išbetonavo savavališkai

Kodėl gana tankiai apgyvendintoje Kretingos vietoje susidarė tokia dviprasmiška eismo situacija, „Pajūrio naujienos“ teiravosi bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ ir Kretingos rajono vadovų.

Bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Klaipėdos geležinkelių infrastruktūros direktoriaus pavaduotojas Sigitas Dambrauskas tvirtino, jog taką per bėgius Kretingos rajono savivaldybė išbetonavo savavališkai, nesuderinusi su jų bendrove.

 

Martynas Norkus sakė manąs, kad kitapus bėgių gyvenantys žmonės turi teisę juos kirsti.

„Savavališkų pėsčiųjų perėjų čia negali būti. Neseniai šioje vietoje įvyko incidentas – per bėgius ėjo močiutė, neapsižiūrėjusi ir nereaguodama į artėjančio traukinio mašinisto signalus. Jam teko staiga stabdyti traukinį, - laimei, aukų išvengėme. Teko aiškintis Geležinkelių inspekcijai, mūsų bendrovei už tai skyrė baudą. Todėl ir suskubome vėl įrengti pėstiesiems vaikščioti draudžiančius ženklus. Jie stovėdavo ir anksčiau, tačiau žmonės juos nudrasko“, - tvirtino S.Dambrauskas.

Paklaustas, kaip kitapus geležinkelio gyvenantiems žmonėms pereiti bėgius, jis atsakė, jog Savivaldybė turėtų nutiesti šaligatvį palei važiuojamąją kelio dalį, o jų bendrovė tada imtųsi įrengti perėją. Jo manymu, geriausiai būtų įrengti antžeminę perėją. Tačiau dabar gi jie negalį įrengti perėjos, kuri vestų į griovį.

Anot S.Dambrausko, šią situaciją gerai žino Kretingos rajono vadovai, apie tai nesyk su jais buvo kalbėję.

Perėją žadėjo įrengti šiemet

Pastebėjus, jog dvi institucijos tarpusavyje nesusitaria, o jų nesusikalbėjimo įkaitais tapo kretingiškiai, S.Dambrauskas reagavo paprastai: „O kretingiškiai kieno – mūsų ar jūsų savivaldybės?“.

Kretingos rajono meras Juozas Mažeika prisipažino pirmąkart išgirdęs apie šią situaciją ir įpareigojo ją išsiaiškinti Kretingos rajono administracijos direktoriaus pavaduotoją bei Saugaus eismo komisijos pirmininkę Danutė Skruibienę.

„Pėstiesiems vaikščioti draudžiančius ženklus pastatė geležinkeliečiai. Sutinku su jais, jog tai nėra vieta, kuria žmonės galėtų saugiai vaikščioti, juolab, kad netrukus pro čia važiuos greitieji traukiniai“, - sakė D.Skruibienė.

 

Vita Tamošaitytė ir jos brolis Steponas neslėpė užsikalbėję ir ženklo nė nepastebėję.

Ji patikino vakar susisiekusi su bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Klaipėdos geležinkelių infrastruktūros vadovu Arūnu Pakalniškiu ir šis žodžiu pažadėjęs, jog ties važiuojamąja kelio dalimi dar šiemet bus įrengta pėsčiųjų perėja, - galbūt važiuojamoji dalis atitverta specialiu atitvaru.

„Nors geležinkelių bendrovė reikalauja, kad Savivaldybė nutiestų šaligatvį, tačiau paaiškinome, kad palei regioninį kelią nėra paprasta tai padaryti. Ateityje yra numatyta rekonstruoti šio kelio atkarpą, kuri nuo sankryžos ties šviesoforu sutampa su Šventosios gatvės dalimi. Tada galbūt geležinkeliečiai įrengs ir viršžeminę perėją per bėgius“, - mano D.Skruibienė.

*

Anot D.Skruibienės, jau yra parengta studija įrengti pėsčiųjų perėją per geležinkelio bėgius Palangos gatvėje, netoli stoties. Toje vietoje galėtų atsirasti viadukas arba specialus liftas. Dabar bus ieškoma ES fondų lėšų arba galimybių įgyvendinti projektą išvien su bendrove „Lietuvos geležinkeliai“.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder