Trečiadienį vizija buvo pristatyta jungtiniame uostamiesčio Tarybos Strateginės plėtros ir Miesto ūkio komitetų posėdyje.
Pasak "Lietuvos geležinkelių" Plėtros departamento direktoriaus Virgilijaus Jastremsko, esminis dalykas - sumažinti krovinių srautus miesto centrinėje dalyje.
"Šiuo tikslu ketinama pastatyti papildomas bėgių linijas Pauosčio kelyje bei prailginti jas iki 1 500 metrų. Dabar yra 850 metrų. Vystant šį projektą reikės iškirsti 5,5 hektarų miško, tačiau medžius mes įsipareigojame atsodinti ten, kur nurodys miesto Taryba", - dėstė jis.
Dabar krovinių, daugiausiai - naftos, iš uosto teritorijos juda į centrinę geležinkelio stotį, o iš jos - į Pauosčio stotį. Tad šią praplėtus bei rekonstravus papildomų manevrų pavyktų išvengti. Esą dėl to mažiau įvairių kvapų sklistų miesto centre, mažėtų pavojaus galimybė, triukšmo lygis. Centrinėje stotyje apkrova sumažėtų nuo 30 iki 50 proc.
Dar vienas tikslas - pastatyti geležinkelio aplinkkelį Giruliuose, kad traukiniai nevažiuotų per pačią gyvenvietę.
Kol kas mūsų miesto politikai atsargiai vertina geležinkelininkų planus, Taryba nėra pritarusi ir poveikio aplinkai ataskaitai. Iš dalies taip yra dėl to, kad apie patį projektą trūksta detalių, jis nėra pakankamai viešinamas.
Projektas būtų vykdomas dviem etapais, o bendra jo vertė - apie 360 mln. litų. "Lietuvos geležinkelių" atstovai tikino, kad politikams nepritarus užmojams daugiausiai Europos Sąjungos struktūrinių fondų skirti pinigai būtų panaudoti kitiems projektams.
Rašyti komentarą