„Klaipėdos miesto savivaldybė yra suinteresuota, kad miesto transporto sistema būtų sustyguota ir veiktų sklandžiai – taip, kad niekam nereiktų ieškoti patogesnių, pigesnių ar dar kokių kitų alternatyvų. Tai liečia ir valstybinės reikšmės kelius, konkrečiai – Palangos plentą. Ministerija sprendimą prailginti apmokestinamo kelio dalį pernai nusprendė padidinti vienašališkai. Gera žinia, kad į kreipimąsi, kuriame išdėstėme savo argumentus, buvo įsiklausyta, nors tam ir prireikė nemažai laiko“, – sakė Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2020 m. rugpjūčio 26 d. nutarimu Nr. 946 nustatė, kad nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. apmokestintas kelio A13 ruožas yra nuo 11 iki 43,83 km.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2019 m. lapkričio 20 d. nutarimu Nr. 1162 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ pakeitimo“ buvo pakeitusi Kelių naudotojo mokesčio dydžius ir šio mokesčio mokėjimo, administravimo ir priežiūros tvarkos aprašo 6 punktą, kuriuo buvo pakeistas ir kelio A13 Klaipėda–Liepoja apmokestintos zonos dydis. Vadovaujantis šiuo pakeitimu kelio A13 apmokestinta dalis buvo jau ne nuo 11,3 km, o nuo 0 iki 43,83 km.
Klaipėdos miesto savivaldybė sulaukė įmonių nusiskundimų, kad jiems nepagrįstai ir netikėtai išaugo sąnaudos, nes kelio A13 dalyje, kuri remiantis minėtu 2019 m. nutarimu tapo mokama, važinėja Klaipėdos miesto viešojo transporto sistemos autobusų (M2) maršrutai, vežėjai šio kelio prieigose turi remonto dirbtuves ir įvairaus pobūdžio aptarnavimo įmones, į kurias alternatyvių nuvažiavimo kelių arba nėra iš viso, arba jie nėra tinkami žemagrindžių autobusų eismui.
Nutarimas dėl išplėstos kelių mokesčiu apmokestinamos Palangos plento dalies aktualus ir kitoms šalia kelio įsikūrusioms įmonėms (logistikos, antrinių žaliavų tvarkymo srities ir kt.), kurios šiuo keliu naudojasi siekdamos aplenkti pagrindines Klaipėdos miesto gatves.
Klaipėdos miesto savivaldybė dar šių metų vasario mėnesį mero vardu kreipėsi į Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją, kad būtų sugrąžintas A13 kelio apmokestinamas ruožas į nuo 2011 m. iki 2019 m. pabaigos galiojusią ribą, t. y., kad mokamas kelio ruožas prasidėtų nuo 11 km. Savivaldybės Transporto skyriaus specialistai atkreipė dėmesį, kad, siekdamos aplenkti apmokestintą ruožą, transporto priemonės ar jų junginiai, didino automobilių spūstis, aplinkos taršą ir gadino kelio dangą Klaipėdos mieste. Ypač tai pajuto Tauralaukio gyventojai, kur pastebimai padaugėjo sunkiasvorių transporto priemonių, kurių vairuotojai nė neslėpė šios miesto dalies gatvėmis važiuojantys siekdami aplenkti apmokestintą Palangos plento dalį.
Susisiekimo ministerija įsiklausė į savivaldybės argumentus, todėl nuo šiol važiavimas Palangos plentu iki Kretingos viaduko, kaip ir anksčiau, bus nemokamas, o transporto priemonėms nereikės ieškoti aplinkkelių, siekiant išvengti papildomų išlaidų.
Rašyti komentarą