Palangos arterija – tarp kūjo ir priekalo

Palangos arterija – tarp kūjo ir priekalo

Artėjant šiltajam metų laikui Palangos valdžiai teks spręsti dilemą – ar ryžtis turistiniu laikotarpiu uždrausti dviračių eismą populiariausioje kurorto Jono Basanavičiaus gatvėje.

Palangos policija įsitikinusi, kad toks sprendimas reikalingas norint pažaboti pagrindinėje kurorto arterijoje vyraujantį chaosą, nuolatinius pėsčių ir važiuotų poilsiautojų konfliktus.

Tačiau vietos politikai mano, kad išguiti kultūringai besielgiančius dviratininkus iš pagrindinės miesto pėsčiųjų arterijos būtų neteisinga. „Juk J. Basanavičiaus gatvėje yra dvi dviračių juostos. Be to, mes nuolat skatiname palikti automobilius kurorto kiemuose ir persėsti ant dviračių, naudotis ekologiškomis transporto priemonėmis. Tos gatvės problema – velomobiliai ir elektriniai paspirtukai, turintys dviračių statusą, tad uždrausti važiuoti J. Basanavičiaus gatvėje esančiu dviračių taku negalima. Dėl statuso pakeitimo, atskyrimo dar pernai kreipėmės į Vyriausybės kanceliariją“, – „Lietuvos žinioms“ sakė Palangos miesto meras Šarūnas Vaitkus.

Mūšio laukas

Palangos policija pernai per vasaros sezoną nubaudė apie 100 dviratininkų, nesilaikiusių Kelių eismo taisyklių. Daugiausia jų – būtent J. Basanavičiaus gatvėje, kurioje vienu metu grūdasi pėstieji, dviratininkai, keturviečiai bei šešiaviečiai velomobiliai ir ypač sparčiai populiarėjantys elektriniai paspirtukai. Anot policijos, poilsiautojai nepaiso ženklų, transporto priemonėmis važinėja ir Birutės parke, ir ant jūros tilto. Bauda siekia nuo 20 iki 40 eurų, tačiau nusižengus pirmą kartą sumokama 10 eurų – pusė minimalios baudos.

Šarūnas Vaitkus: „Bėda, kad ir dviračiai, ir didžiuliai velomobiliai, ir elektriniai paspirtukai priklauso tai pačiai transporto priemonių kategorijai.“

Pernai Palangos miesto savivaldybės Eismo saugumo komisijos posėdyje išgirstas gana drastiškas pasiūlymas: visiškai uždrausti eismą J. Basanavičiaus gatvėje, išskyrus tam tikrus išimtinius atvejus (prekių pristatymą į maitinimo įstaigas ir pan.). Tokiu būdu abi dviratininkams skirtos juostos būtų panaikintos, o visa gatvė atiduota vien pėstiesiems.

Kurorto vicemeras Rimantas Antanas Mikalkėnas tikino, kad tada, kai buvo suprojektuota J. Basanavičiaus gatvė, nebuvo galima prognozuoti ateities. „Anuomet dar nebuvo tiek daug dviračių, keturračių, paspirtukų, kitokių technikos naujovių. Nebuvo ir problemų. Dabar situacija visiškai pasikeitusi. Dviračių daugėja, nuomojančiųjų įvairias transporto priemones – taip pat. Ta gatvė jau tampa nebesaugi pėstiesiems. Ten apstu mažamečių vaikų, mamų su vežimėliais, pėstieji turi saugotis „nardančių“ ratuotųjų. Draudimas galiotų piko metu, vasaros sezono laikotarpiu: nuo birželio pradžios arba vidurio iki rugpjūčio 25 dienos“, – pernai teigė jis.

Tačiau valdžia nesiryžo keisti situacijos, todėl šis aktualus klausimas bus svarstomas šiemet, prieš pat turistinį sezoną. „Vėl siūlysime uždrausti eismą minėtoje gatvėje. Ir keturratininkams, ir paspirtukais bei dviračiais važiuojantiems. Kurorte aplink J. Basanavičiaus gatvę yra gerai išplėtoti dviračių takai, todėl į pageidaujamą vietą, prie jūros galima nuvažiuoti ne tik šia arterija. Kodėl būtinai reikia visiems ja grūstis? Joje vasarą žmonių būna kaip turguje, poilsiautojai – atsipalaidavę, jiems ant kulnų mina velomobiliai, kyla daug konfliktinių ir pavojingų situacijų“, – „Lietuvos žinioms“ teigė Palangos miesto policijos komisariato viršininkas Algirdas Budginas. Jis atkreipė dėmesį, kad ypač daug diskomforto sukelia velomobiliai ir didesniu nei 25 km per valandą greičiu skriejantys elektriniai paspirtukai – jie gali parblokšti žmones, juos sužaloti.

Laukia pakeitimų

Kurorto vadovas Š. Vaitkus pripažino, kad tikrai esama savotiškos kolizijos. „Mano manymu, dviratininkai J. Basanavičiaus gatve gali riedėti, jie nedaro žalos, nekelia konfliktų, kaip atsitinka didžiulių velomobilių ar pašėlusiu greičiu lekiančių elektrinių paspirtukų atvejais. Bėda, kad visos čia minimos transporto priemonės priklauso tai pačiai kategorijai. Todėl vien keturračiams ir elektriniams paspirtukams negalime uždrausti važiuoti dviračių taku. Norint tai padaryti, reikėtų išguiti ir dviratininkus, kurie važiuodami užima tikrai daug mažiau vietos, saugiau juda“, – svarstė politikas.

Dėl teisinių apibrėžčių Palangos merija dar pernai parengė pasiūlymus Vyriausybės kanceliarijai, tačiau kol kas jokių pokyčių nesulaukta. „Teoriškai reikėtų keisti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, o tada – ir Kelių eismo taisykles. Mums žadėjo išspręsti šį klausimą. Bet kuriuo atveju mes laikomės savo: kol nėra teisės aktų pakeitimų, J. Basanavičiaus gatvę reikia paversti vien pėsčiųjų zona“, – dėstė A. Budginas.

Palangos meras laikėsi nuomonės, kad pirmiausia reikėtų išspręsti velomobilių ir elektrinių paspirtukų problemą. „Jiems Jono Basanavičiaus gatvėje – tikrai ne vieta. Turėtų būti įteisintas leidimas šiomis transporto priemonėmis riedėti tik važiuojamąja dalimi, o ne dviračių takais ir šaligatviais. Susirinksime į pasitarimą ir diskutuosime. Imti ir staiga uždrausti eismą galima, bet kas tai kontroliuos? Juk prie kiekvieno kampo po pareigūną nepastatysi. Juolab kad dviračių atžvilgiu Palanga nusiteikusi palankiai. Juk visos Europos senamiesčiuose net siaurutėmis gatvelėmis žmonės važinėja dviračiais. O mūsų kurorte jau uždrausta jais važinėtis Birutės parke ir ant jūros tilto“, – teigė Palangos meras.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder