Palangoje net svarstoma galimybė visai naikinti vienos nakties rinkliavą. Mat būsimojo vasaros sezono išvakarėse planuojama atidaryti aplinkkelį, o tuomet – įvesti mokestį už įvažiavimą į šią pajūrio poilsio oazę. Norintieji patekti į Palangą lengvuoju automobiliu tikriausiai turės pakloti apie 10 litų, arba 2-3 eurus. Tačiau dar neapsispręsta, ar tai bus paros, ar kitokio laikotarpio rinkliava. Už ją per metus Palanga tikisi gauti apie 5 mln. litų pajamų.
Sutapimo korta
Nors Vyriausybė yra uždraudusi didinti paslaugų ir prekių kainas prieš euro įvedimą ir po jo, Druskininkų kurortas, svečio nakvynę šiuo metu apmokestinęs dviem litais, kitais metais už ją ims lygiai eurą, t. y. beveik pusantro lito brangiau. Pagalvės mokestį užsimojo didinti ir Birštonas. Jo merė Nijolė Dirginčienė prasitarė, jog planuojama įteisinti vieno euro infrastruktūros rinkliavą.
Tik Palangos valdžia vakar tikino, kad įvedus eurą poilsiautojų šiame kurorte kišenių dėl nakvynės mokesčio labiau netuštins. „Yra aiškus įstatymas pusmetį po euro įvedimo nedidinti įkainių, todėl ir mes pagalvės mokesčio nekeisime. Kol kas jis liks toks pat – litas už Palangoje praleistą naktį. Tik po Naujųjų metų litą konvertuosime į euro centus“, - LŽ aiškino Palangos vadovas Šarūnas Vaitkus.
Tačiau Druskininkų meras Ričardas Malinauskas LŽ tikino, kad dar birželį priimtas sprendimas padidinti pagalvės mokestį iki 1 euro teisės aktams neprieštarauja. "Savivaldybė turi teisę nustatyti vietinės rinkliavos dydį, ir tai niekaip nesusiję su euro įvedimu. Druskininkuose nerenkame jokių kitokių mokesčių: nei už automobilio stovėjimą, nei už įvažiavimą, o pastačius mašiną Palangos centre tenka pakloti net 6 litus už valandą“, - LŽ dėstė R. Malinauskas. Jo teigimu, Druskininkams reikia gauti papildomų pajamų miestui tvarkyti ir reklamuoti. Dabar kasmet surenkami apie 1,5 mln. litų už pagalvės mokestį panaudojami kurortui gražinti ir rinkodarai, bet šių lėšų, anot mero, nepakanka.
Atvykti automobiliu - prabanga
Tik Palangos valdžia pamažu rengiasi laidoti pagalvės mokestį ir kuria naujos - įvažiavimo - rinkliavos planus. „Pagal įstatymus negalima už tą patį imti dviejų mokesčių, todėl pagalvės mokestį už naudojimąsi kurorto infrastruktūra teks naikinti ir įvesti naują. Jis bus įteisintas kaip įvažiavimo į saugomą teritoriją - pajūrio juostą - rinkliava“, - LŽ sakė Palangos meras.
Minėtą aplinkkelį planuojama baigti tiesti kitų metų pavasario pabaigoje-vasaros pradžioje, todėl tikėtina, kad ir naujas įvažiavimo mokestis pasitiks poilsiautojus per patį atostogų įkarštį - vasarą. Anot Palangos vicemero Sauliaus Simės, šiuo metu intensyviai dirba specialistų darbo grupė. Jie aiškinasi įvairias įvažiavimo mokesčio administravimo galimybes. „Dar nežinome, kokio dydžio bus šis mokestis. Gal 10 litų, gal 2, o gal 3 eurai. Taip pat neapsispręsta, už kokį laikotarpį bus mokama. Juk poilsiautojas neturėtų mokėti du kartus tą pačią dieną, jei, pavyzdžiui, netyčia pamirštų ką nors, nuspręstų išvažiuoti ir vėl grįžti į Palangą. Todėl svarstome, jog tai galėtų būti parą galiojantis mokestis“, - kalbėjo jis.
Tačiau pajūrio kurorto valdžia dėl įvažiavimo mokesčio kategoriškai atsisako panaikinti mokamą automobilių stovėjimą Palangos gatvėse, tad ši rinkliava ir toliau tuštins ratuotų poilsiautojų kišenes. Š. Vaiktus yra užsiminęs, kad kai kuriose miesto dalyse prie jūros vietų mašinoms gali ir mažėti. Pavyzdžiui, Vytauto gatvėje. Joje norima palikti vienos krypties eismą, o ateityje – uždaryti ir visą gatvę, paverčiant ją pėsčiųjų zona. „Planuojame patogaus ir pigaus daugiaaukščio garažo prie Rąžės upės statybą, nes siekiame, kad kuo mažiau automobilių užkimštų kurorto gatves“, - užsiminė Š. Vaitkus.
Neringos scenarijus?
Jau dabar aišku, kad įvažiavimas į Palangą bus apmokestintas, o kelias užtvertas trijose vietose: prie senojo plento važiuojant iš Klaipėdos Vytauto gatve, prie „Vanagupės“ viešbučio komplekso ir pagrindinėje arterijoje riedant nuo Šiaulių plento.
„Centriniame įvažiavime turėtų būti šešios juostos: dvi – išvažiuojantiesiems, keturios - įvažiuojantiesiems. Tačiau per vasaros sezono piką šią tvarką bus galima keisti. Tarkime, sekmadieniais atidarysime penkias juostas išvažiuojantiesiems ir vieną - įvažiuojantiesiems, o penktadieniais - priešingai. Taip pat brandiname planus prie centrinio įvažiavimo į miestą pastatyti daugiaaukštį garažą. Žmonės, už simbolinį mokestį palikę jame mašinas, viešuoju transportu galės nemokamai pasiekti Palangos centrą“, - pasakojo S. Simė.
Paklaustas, kaip bus kontroliuojami vairuotojai, vicemeras patikino, kad mokėti reikės tik kurorto svečiams. „Vietiniai už įvažiavimą nemokės. Žinoma, negalėsime apsidrausti nuo Neringos pavyzdžio, kai vietiniais tampa ir vasaros rezidencijas turintys žmonės iš kitų miestų. Bet jiems teks deklaruoti gyvenamąją vietą, o Palangai tai bus naudinga, nes į mūsų biudžetą reikės mokėti gyventojų pajamų mokestį“, - tvirtino politikas.
S. Simė užsiminė ir apie techninius įvažiavimo apmokestinimo aspektus, administruojant įvažiavimo mokesčio surinkimą. „Manome, kad keliose įvažiavimo juostose bus galima susimokėti grynaisiais, kortele. Tačiau patogiausia bus sumokėti iš anksto elektroniniu būdu arba nusipirkti specialų mokėjimo kodą degalinėje. Prietaisas prie užtvaro automatiškais nuskenuos kodus, ir automobilis galės įvažiuoti“, - aiškino S. Simė.
Jis skaičiavo, kad dabar pagalvės mokesčio surenkama vidutiniškai 700 tūkst. litų per metus, o įteisinus įvažiavimo mokestį kurorto biudžetas kasmet papilnėtų net 5 mln. litų. „Visi šie pinigai bus skirti tiems patiems reikalams kaip ir pagalvės mokestis: kurorto infrastruktūrai gerinti, reklamai, rinkodarai, renginiams. Na, dalis lėšų teks ir įvažiavimo mokestį administruojantiems darbuotojams“, - sakė Palangos vicemeras.
Rašyti komentarą