Pasipiktinę autorikšų ir jų keleivių triukšmavimu, keliasdešimt nidiečių raštu kreipėsi į Neringos meriją. Ši pažadėjo problemą spręsti, bet kaip – neaišku.
„Į Neringą žmonės vyksta ieškodami ramybės, poilsio, todėl čia tokia ne elektra varoma, o burzgianti azijietiška transporto priemonė visiškai netinka, nes atbaido norinčiuosius savaitgalį pailsėti ar atostogauti. Jaunimas paryčiais autorikšomis grįžta iš pajūrio į miestelį smarkiai triukšmaudamas – dainuodamas ir šūkaudamas“, – skundėsi savivaldybės valdžiai Nidos gyventojai.
Atbaido poilsiautojus
Įvairiose Azijos šalyse itin populiarios autorikšos, populiariai vadinamos „tuktukais“, poilsiautojus Nidoje pradėjo vežioti pernai. Savivaldybės vadovai tikino, kad patys stengėsi vilioti verslininkus teikti būtent tokias paslaugas.
„Šios transporto priemonės sudegina gerokai mažiau degalų, todėl jomis teikiamos taksi paslaugos tapo pigesnės. Važiuojant automobiliais kainos būdavo neadekvačiai didelės – už porą kilometrų iki jūros tekdavo pakloti 10 eurų. Kuo daugiau Nidoje važinės autorikšų, tuo prieinamesnė ir pigesnė bus taksi paslauga“, – pernai apie motyvus įsileisti į Nidą „tuktukus“ kalbėjo Neringos meras Darius Jasaitis.
Tačiau lazda turi du galus. Viename gražiausių Lietuvos kurortų autorikšų jau išties yra nemažai, poilsiautojai noriai naudojasi šiomis transporto priemonėmis, bet dabar problemų ėmė kelti naktiniai pasivažinėjimai jais.
Centrinių ir bene judriausių Nidos Dovydo Gotlybo Kuverto bei Pamario gatvių gyventojai surinko parašus ir neseniai kreipėsi į savivaldybę, kad ši uždraustų autorikšoms važinėti vėlyvais vakarais ir naktimis.
Esą konfliktinė situacija paaštrėjo šiemet, kai buvo atidarytas vienas naktinis baras. „Nuo pavasario prasidėjo „tuktukų“ naktiniai šou – jaunimo vežiojimas į barą pajūryje ir iš jo. Iš pradžių mums buvo paaiškinta, kad naująją paslaugą teiks tylusis, elektra varomas mažagabaritis taksi, tačiau iš tikrųjų gatvėmis nuolat zuja benzininės autorikšos.
Jų keliamas triukšmas naktimis girdimas visose gatvėse, ir šių transporto priemonių nuolat daugėja. Nebegalime išsimiegoti, o juk daugelis Nidos gyventojų yra dirbantys žmonės“, – dėstė neringiškiai.
Darius Jasaitis: „Geriausia būtų, jei visi važinėtų elektrinėmis autorikšomis, kurių dabar Nidoje tėra kelios, tačiau jos – labai brangios, sudėtinga ir šių transporto priemonių registravimo procedūra.“
Jie pabrėžė ir tai, kad dėl šių pasivažinėjimų netenka klientų. Tai ypač aktualu žinant, jog vasaros sezonas Lietuvoje – itin trumpas ir nuoma besiverčiantiems vietos žmonėms per kelis mėnesius tenka užsidirbti visiems metams.
„Prarandame papildomą pajamų šaltinį. Į poilsiautojų gerovę investuojame tikrai nemažai lėšų, stengiamės, kad aplinka prie namų būtų patraukli čia atvykstantiems svečiams. Tačiau nei miesto savivaldybė, nei policija nekontroliuoja keliamo triukšmo. Mūsų mieste tikrinami dviratininkai, o į autorikšas, kurios nuolat kelia triukšmą naktimis, niekas nekreipia dėmesio. Juk Nidoje nuo 22 valandos nustatytas ramybės laikas“, – pažymima laiške Neringos valdžiai.
Atliks tyrimus
Neringos merija, reaguodama į vietinių nepasitenkinimą, nutarė pamėginti problemą spręsti keliais būdais. „Kalbėjomės ir su autorikšų paslaugas teikiančiais verslininkais. Paaiškėjo, kad Nidoje atsirado dyzeliniais degalais varomų „tuktukų“, kurie tikrai kelia didelį triukšmą. Paprašėme verslininkų įsigyti ir sumontuoti duslintuvus. Žinoma, geriausia būtų, jei visi važinėtų elektrinėmis autorikšomis, kurių dabar kurorte tėra kelios, tačiau jos – labai brangios, sudėtinga ir šių transporto priemonių registravimo procedūra“, – „Lietuvos žinioms“ aiškino meras D. Jasaitis.
Neringos vadovai tikino suprantantys vietos žmones, gyvenančius prie pat gatvių. Jų namai – paveldosauginiai medinukai, mediniais langų rėmais, kurie itin pralaidūs garsui. „Kaip žinote, plastikinių langų tokiuose namuose neleidžiama dėti. Kita vertus, „tuktukai“ Nidoje tikrai pasitvirtino. Jais, tapusiais ir savotiška atrakcija, egzotika, ir pigesne susisiekimo priemone, noriai naudojasi poilsiautojai. Būtų labai liūdna, jei šią paslaugą teikiantiems verslininkams tektų padėkoti ir atsisveikinti su jais. Svarstysime įvairias priemones, kaip iki minimumo sumažinti tą „tuktukų“ keliamą triukšmą“, – teigė D. Jasaitis.
Vienas galimų variantų – autorikšoms apskritai uždrausti važinėti po miestelį po 22 valandos. Toks draudimas jau galioja visiems automobiliams. Tik vietiniai gali grįžti jais namo, bet ne važinėti po kurortą. „Nidos išskirtinumas – šio kurorto ramybė. Tai pripažįstu ir taip turi likti“, – pabrėžė politikas.
Neringos savivaldybės gydytoja Virginija Gedžiuvienė informavo, kad triukšmo stebėsena patvirtintuose taškuose atliekama nuo 2012 metų. Pamario ir Dovydo Gotlybo Kuverto gatvių sankryžoje automobilių keliamas triukšmas, kaip rodo tyrimai, viršydavo leistiną dydį ir tada, kai dar nebuvo autorikšų, bet dabar ši problema ypač paaštrėjo.
„Artimiausiu metu tose gatvėse vėl bus atliekami triukšmo lygio matavimai, stebėsena. Specialistai tai darys būtent po 22 val. ir naktį. Gavus rezultatus bus siūlomos konkrečios problemos sprendimo priemonės“, – „Lietuvos žinioms“ tvirtino savivaldybės gydytoja.
Rašyti komentarą