Netoli Nidos vėl leisis lėktuvai

Netoli Nidos vėl leisis lėktuvai

Neringos merija sparčiais žingsniais artėja užsibrėžto tikslo link – nuo kitų metų pavasario pradėti eksploatuoti vadinamąjį Nidos aerodromą. Užlygintos pakilimo tako duobės, iškirsti lėktuvams trukdę medžiai, tad paskutinį žodį belieka tarti Civilinės aviacijos administracijai (CAA).

Vy­riau­sy­bė jau per­da­vė Ni­dos ae­rod­ro­mą Ne­rin­gos sa­vi­val­dy­bei. „Pa­ša­li­no­me be­veik vi­sas fi­zi­nes kliū­tis. Ar­ti­miau­siu me­tu kvie­si­me spe­cia­lis­tus ir ti­ki­mės, kad bus iš­duo­tas lei­di­mas leis­ti nau­do­ti Ni­dos ki­li­mo ir tū­pi­mo ta­ką. Pa­sky­rus jo ad­mi­nis­tra­to­rių or­lai­viai ga­lės pra­dė­ti leis­tis ir kil­ti“, – LŽ tei­gė Ne­rin­gos me­ras Da­rius Ja­sai­tis.

Svars­to­ma, kad pra­dė­jus eksp­loa­tuo­ti or­lai­vių lau­ko aikš­te­lę Bul­vi­kio ra­ge į Ni­dą no­rės at­skris­ti ne tik ma­žų­jų lėk­tu­vų tu­rin­tys lie­tu­viai, bet ir ru­sai, skan­di­na­vai, vo­kie­čiai. Kar­tu tai dar la­biau pa­ska­tin­tų žmo­nes vyk­ti į ne­ri­ją ne au­to­mo­bi­liais.

Pa­ša­li­no kliūtis

Da­bar ne­for­ma­liai Ni­dos ae­rod­ro­mu va­di­na­ma vie­ta prie Ni­dos yra re­gis­truo­ta kaip ki­li­mo ir tū­pi­mo ta­kas, or­lai­viams skir­ta lau­ko aikš­te­lė, ta­čiau so­viet­me­čiu ji tu­rė­jo ma­žo re­gio­ni­nio oro uos­to sta­tu­są.

Pa­ki­li­mo ta­kas, nu­ties­tas 1967 me­tais, yra už tri­jų ki­lo­me­trų į šiau­rę nuo Ni­dos, Bul­vi­kio ra­ge, va­di­na­mo­jo­je Pla­tu­mo­je – pla­čiau­sio­je Lie­tu­vos te­ri­to­ri­jo­je esan­čio­je Kur­šių ne­ri­jos da­ly­je. Nuo 1970-ųjų iki 1975 me­tų iš Ni­dos tie­siai į Pa­lan­gą, Kau­ną ir Vil­nių re­gu­lia­riai skrai­dė An-2 ti­po lėk­tu­vai.

At­kū­rus ne­prik­lau­so­my­bę Ni­dos ae­rod­ro­mu be­veik nu­sto­ta nau­do­tis, o nuo 1999 me­tų jį užd­raus­ta eksp­loa­tuo­ti dėl to, kad ne­ati­tin­ka sau­gos rei­ka­la­vi­mų – aukš­ti me­džiai au­ga per ar­ti ki­li­mo ir tū­pi­mo ta­ko. Tie­sa, 1998-ai­siais į jo re­kons­truk­ci­ją dar su­ge­bė­ta in­ves­tuo­ti apie 1,6 mln. eu­rų.

Daug me­tų tru­ku­sių dis­ku­si­jų ir ne­su­ta­ri­mų prie­žas­tis bu­vo bū­tent me­džiai. Per­nai Ne­rin­gos sa­vi­val­dy­bė ir Kur­šių ne­ri­jos na­cio­na­li­nis par­kas ėmė lauž­ti le­dus: Bul­vi­kio ra­ge pa­gal par­eng­tą miš­kot­var­kos pla­ną pra­dė­ti kirs­ti or­lai­viams truk­dę me­džiai.

„Ni­dos or­lai­vių ki­li­mo ir tū­pi­mo ta­kas il­gą lai­ką bu­vo Vy­riau­sy­bės ži­nio­je, ir tik ne­se­niai šis ob­jek­tas bu­vo per­duo­tas Ne­rin­gos sa­vi­val­dy­bei, to­dėl mums bu­vo at­riš­tos ran­kos. Pa­gal rei­ka­la­vi­mus bu­vo iš­kirs­ti or­lai­viams truk­dę me­džiai, už­ly­gin­tos pa­ki­li­mo ta­ko dan­gos duo­bės, su­dė­ti ka­na­li­za­ci­jos dang­čiai (anks­tes­ni bu­vo pa­vog­ti – aut.) ir at­lik­ti ki­ti dar­bai. Da­bar li­ko tik iš­vež­ti prie pa­ki­li­mo ta­ko pa­lik­tus me­džių rąs­tus. Ne­tru­kus kvie­si­me CAA spe­cia­lis­tus į ap­žiū­rą“, – in­for­ma­vo D. Ja­sai­tis.

Jis vy­lė­si, kad ga­vus lei­di­mą pra­dė­ti eksp­loa­tuo­ti ta­ką pir­mie­ji or­lai­viai Bul­vi­kio ra­ge le­ga­liai ga­lės leis­tis jau šį pa­va­sa­rį.

Lauks turistų

Kal­bė­da­mas apie ga­li­my­bes pir­mą kar­tą ne­prik­lau­so­mos Lie­tu­vos is­to­ri­jo­je pra­dė­ti nau­do­ti Ni­dos ae­rod­ro­mą, CAA di­rek­to­riaus pa­va­duo­to­jas Al­vy­das Šums­kas bu­vo op­ti­mis­tiš­kas.

„Mū­sų spe­cia­lis­tai jau vy­ko į Ni­dą ir ap­žiū­rė­jo pa­ki­li­mo ta­ką. Vis­kas ten ge­rai, rei­kia tik tuos rąs­tus iš­vež­ti. Da­bar dis­ku­tuo­ja­ma tik dėl sta­tu­so: oro uos­tu tai nie­kaip ne­ga­lės va­din­tis, nes tam rei­kia vi­sos inf­ras­truk­tū­ros. Že­mes­nė pa­ko­pa – ae­rod­ro­mas, ta­čiau ja­me tu­ri dirb­ti skry­džių koor­di­na­to­rius. Rea­liau­sias va­rian­tas – lau­ko aikš­te­lės sta­tu­sas“, – LŽ sa­kė jis.

Bū­tent to­kio sta­tu­so ir sie­kia Ne­rin­gos me­ri­ja.

„Tai reikš­tų, kad or­lai­vio pi­lo­tas, ap­su­kęs ra­tą ap­link Bul­vi­kio ra­gą ir įsi­ti­ki­nęs, kad pa­ki­li­mo ta­ke nė­ra kliū­čių, pats pri­im­tų spren­di­mą leis­tis. Jam ne­rei­kė­tų to de­rin­ti nei su sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nis­tra­ci­ja, nei su ki­to­mis ins­ti­tu­ci­jo­mis. Bū­tent to­kia in­for­ma­ci­ja ir bū­tų pa­skelb­ta in­ter­ne­te, kvie­čiant tu­ris­tus į Ne­rin­gą at­vyk­ti oro ke­liu. No­rin­čių­jų, pa­ti­kė­ki­te, ti­krai bus. Esa­me ne kar­tą ga­vę pa­klau­si­mų ir iš vo­kie­čių, ir iš skan­di­na­vų“, – tei­gė me­ras D. Ja­sai­tis.

Sa­vo ruo­žtu A. Šums­kas už­ti­kri­no, kad ma­žų­jų, leng­vų­jų or­lai­vių Lie­tu­vo­je ti­krai ne­trūks­ta.

„Jei ma­no­ma, kad Ni­do­je ne­bus kam leis­tis ir kil­ti, tai klys­ta­ma. Lie­tu­viai yra pri­si­pir­kę ma­žų­jų lėk­tu­vų. Kai tik iš­duo­si­me pa­žy­mė­ji­mą, lau­ko aikš­te­le Ne­rin­go­je bus ga­li­ma pra­dė­ti nau­do­tis. Ja yra su­si­do­mė­ję ir ae­rok­lu­bai. Vis­kas vyks­ta į ge­ra, ka­muo­lys da­bar – Ne­rin­gos me­ri­jos ran­ko­se“, – ko­men­ta­vo CAA di­rek­to­riaus pa­va­duo­to­jas.

No­rė­tų sklan­dy­mo mokyklos

At­ver­ti var­tus į oro erd­vę Ne­rin­gai nau­din­ga ir dar dėl vie­nos prie­žas­ties.

„Ti­ki­mės, kad tai dar la­biau pa­ska­tins žmo­nes vyk­ti į ne­ri­ją ne ma­ši­no­mis, jas ra­gi­na­me pa­lik­ti že­my­ne. O ar bus siū­lo­ma už pi­ni­gus pa­skrai­dy­ti virš Ni­dos, pri­klau­sys nuo avia­to­rių, nuo to, ar jie ma­tys to­kią ga­li­my­bę ir ry­šis plė­to­ti pa­no­ra­mi­nes ke­lio­nes or­lai­viais“, – svars­tė D. Ja­sai­tis.

Bul­vi­kio ra­ge taip pat bran­di­na­ma idė­ja įsteig­ti sklan­dy­mo mo­kyk­lą. To­kia Ni­do­je vei­kė 1933–1939 me­tais ir per trum­pą gy­va­vi­mo lai­ko­tar­pį ta­po ži­no­ma vi­so­je Eu­ro­po­je dėl sklan­dy­to­jų re­kor­dų.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder