Šiandien "Vakarų ekspresą" pasiekė panikos žodžių pilnas elektroninis laiškas iš kurorto.
"Negalime likti abejingi, kelio atkarpa Preila-Nida skęsta purvynuose!!! Šią atkarpą kas rytą ir vakarą įveikiame tarsi šlapio purvo Dakaro trasą. Svarbiausia, šią atkarpą įveikia kas rytą ir Neringos meras Darius Jasaitis, vykstantis iš Preilos į Nidą. Kur dingo mero akys? Ar jis užmerkia akis aplaidžiai kelio tiesimo darbus atliekančiai "Lemminkainen Lietuva" kompanijai? Ar 24 milijonai, skirti Lietuvos automobilių kelių direkcijos šiai atkarpai rekonstruoti, naudojami purvo kelio atkarpai tiesti?
Nelikite abejingi tokiems aplaidiems kelio tiesimo darbams. Pasirodo, gyvename Europos Sąjungoje, o Lietuvą kuriame tarsi gyventume Afrikoje", - rašo vietos gyventojai lyg pirmą kartą gyvenime matydami rekonstruojamą kelią.
Tiesą pasakius, šis kelias tikrai rekonstruojamas pirmą kartą, tačiau kelininkus nustebino tokia audringa žmonių reakcija.
"Pradėję darbus nufrezavome asfalto sluoksnį, paaiškėjo, jog danga buvo labai sena, nebuvo jokio tvirto pagrindo, tik silpnas gruntas - smėlis, užpiltas moliu. Šiomis dienomis palijus ir susidarė ta purvo košė.
Bet jau dabar ji nuvalyta, viena eismo juosta 1,5 km ilgio ruože užpilta kietesnėmis medžiagomis. Per dvi savaites paklosime šalčiui atsparų sluoksnį, paskui - skaldą. Gyventojų prašome tiesiog pakentėti", - vakar dienraščiui sakė Algirdas Alūzas, bendrovės "Lemminkainen Lietuva" Vakarų Lietuvos regiono vadovas.
Anot jo, kol kas funkcionali bus viena tiek kelio pusė - vienu metu transportas galės važiuoti Nidos kryptimi, po to - Smiltynės. Eismą reguliuos laikini šviesoforai.
A. Alūzo teigimu, niekaip kitaip atlikti pagrindinio kurorto kelio rekonstrukcijos negalima, pavyzdžiui, nėra galimybės įrengti kelio praplatinimo, kad remonto metu skirtingomis kryptimis važiuojantiems automobiliams užtektų vietos prasilenkti.
"Dėl griežtesnių nei kitose vietose taisyklių Neringoje neturime teisės žingsnio į šoną žengti net pusę metro", - vaizdžiai paaiškino įmonės vadovas.
Pradėtame rekonstruoti ruože nutiesti naują pagrindą kelininkai turėtų dar šiemet, o štai asfaltavimas priklausys nuo oro sąlygų.
"Dirbame spartesniu režimu nei įprastai, per dieną vien medžiagų - smėlio, skaldos - į rekonstrukcijos vietą atvežame apie 1 000 tonų", - teigė A. Alūzas.
Atsižvelgiant į Neringos kurorto sezoniškumą darbai, kuriuos atliekant būtina riboti eismą, bus vykdomi iki vasaros sezono. Juos planuojama baigti iki 2014-ųjų gruodžio.
Valstybinės reikšmės krašto kelio Smiltynė-Nida rekonstrukcija pradėta po šešerius metus trukusių diskusijų dėl kelio pločio - Kuršių nerijos sergėtojai buvo nepatenkinti, esą kelią numatoma platinti per daug - po 1,5 metro abiejose pusėse. Ir tik neseniai prieita prie kompromiso - kelią platinti metru taip išsaugant apie 200 medžių iš planuotų iškirsti 1 300.
Pirmiausia imta rekonstruoti blogiausią kelio atkarpą - tarp Nidos ir Preilos (ruože nuo 35,90 iki 45,53 km).
Kada darbai bus tęsiami toliau - iki Smiltynės - priklausys nuo finansavimo. Susisiekimo ministerija prognozuoja, kad visas kelias Smiltynė-Nida bus visiškai atnaujintas per kelerius metus.
INFORMACIJA
1970 metais nutiestas kelias Smiltynė-Nida yra vienas blogiausių krašto kelių šalyje, pasižymintis didžiuliu avaringumu. Kelio kokybe piktinasi net tik kurorto gyventojai ir svečiai, bet ir jį prižiūrintys darbininkai. Šiltuoju metų laiku sunku prižiūrėti pakeles, žiemą šiame kelyje nėra kur dėti sniego. Rekonstruojamo kelio dalis pasižymėjo ypatingai blogos būklės danga - daug skersinių ir išilginių plyšių, važiuojamoji dalis duobėta, kraštai aptrupėję, vietomis kelias nusėdęs.
Rašyti komentarą