Nauji takai statomi nesutvarkius senųjų

Nauji takai statomi nesutvarkius senųjų

Klaipėdoje ryžtamasi už milijonus įrengti naujus dviračių takus, bet nerandama kelių tūkstančių sutvarkyti esamus.

Reikia pavyzdžių? Jau prasideda trasos palei Danės upę statybos, bet metai po metų nesutvarkoma atkarpa Taikos prospekte, kurioje duobės išsimušė jau anksčiau atsiradusiose duobėse.

Prasidėjo darbai palei Danę

Klaipėdos savivaldybė jau pasirašė sutartį su bendrove, kuri ties apie 7 km ilgio dviračių taką palei Danės upę nuo Biržos tilto iki Tauralaukio.

Konkursą rangovui parinkti laimėjo Vilniuje įsikūrusi AB "Viti", kuri jau pradėjo paruošiamuosius darbus.

"Statybos leidimą jau turime, šiuo metu rūpinamės įvairiais leidimais kirsti paupio krūmus bei genėti medžius, realūs darbai turėtų prasidėti netrukus", - sakė bendrovės rinkodaros direktorius Rimantas Grigaitis.

TARP TILTŲ. Naujasis dviračių takas palei Danę drieksis nuo Biržos tilto iki Klaipėdos gatvės.

Sutartyje numatyta, kad darbai bus baigti 2014 metais. Jie kainuos apie 8 mln. litų, didžioji dalis (85 proc.) pinigų gauta iš Europos Sąjungos fondų.

Tarptautinės trasos dalis

Gali būti, kad ateityje per Klaipėdą drieksis dar viena, visą Europą jungianti trasa "Eurovelo" - tartis dėl šios galimybės su uostamiesčio meru Vytautu Grubliausku jau buvo atvykęs europarlamentaras Michaelis Crameris.

Pagal Europos dviratininkų federacijos projektą, bendras "Eurovelo" trasos ilgis siektų apire 70 tūkst. km, o per Klaipėdą eitų vadinamasis Geležinės uždangos kelias, kurio ilgis - beveik 8 tūkst. km.

Ši atkarpa sujungtų 17 miestų, visa trasa simbolizuotų sieną tarp Rytų ir Vakarų Europos šaltojo karo metu.

2008 metais Europos Sąjungos Transporto ir turizmo komitetas šiam projektui skyrė 300 tūkst. eurų, numatyta lėšų jo plėtrai, taip pat turėtų prisidėti ir miestai, per kuriuos eis trasa.

Klaidina turistus

Praėjusių metų gruodį nuspręsta keisti Pajūrio dviračių maršrutą - išbraukti iš jo atkarpą nuo Lietuvininkų aikštės iki vasaros estrados ją pakeičiant taku palei aikštę iki Šaulių gatvės, ja - iki Priestočio gatvės ir naujojo tilto per geležinkelį, pervažiavus jį - Kretingos gatve iki Šiaurės prospekto, o nuo čia - iki vasaros estrados. Permainos inicijuotos dėl to, kad dviratininkams nepatogu ir net pavojinga važiuoti taku, kuris veda po geležinkelio viaduku netoli Klaipėdos universiteto miestelio.

Formaliai tam pritarta, tačiau dviratininkai pasigenda apie pakeitimus informuojančių ženklų.

"Klaipėdiečiai prie to pripratę, tačiau ženklais vadovautis įpratusiems turistams kyla keblumų. Mes tai žinome, nes daug laiko praleidžiame su užsieniečiais dviratininkais. Apskritai visa, kas susiję su takų ženklinimu, galima vadinti chaosu", - sako Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos narys Saulius Ružinskas.

Jis sutinka, kad blogiausia per miestą einančio tako atkarpa yra Taikos prospekte, nuo 55 namo iki prekybos centro "Topo centras". Pastebima, kad tarp Sausio 15-osios ir Paryžiaus Komunos gatvių takas yra labai geras, bet palijus pėstiesiems skirtoje dalyje telkšo balos, tad žmonės eina ten, kur važiuoja dviratininkai.

"Nepadaryta ir daugiau, kas buvo žadėta. Pavyzdžiui, įrengti daugiau nuovažų, jų labai reikėtų prie pėsčiųjų perėjos Baltijos prospekte, netoli žiedinės sankryžos su Taikos prospektu. Galbūt valdininkai dviračiais nevažinėja ir nesupranta, kaip dviratininkams nepatogu", - pasakojo S. Ružinskas.

"Kelias ne rožėmis klotas"

Ženklinimo pasigedusiems bei atkarpa besiskundžiantiems dviratininkams savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda gerų naujienų, bent jau šiemet, pranešti negali.

"Specialiai dviračių takų remonto neplanuojame - jeigu tvarkome ką nors šalia, apžiūrime būklę ir, esant reikalui, defektus šaliname.

Dėl minėtos atkarpos jokių signalų nesulaukėme. Ką darysi, kelias ne visada rožėmis klotas", - sakė departamento vadovas.

Jis taip pat pripažino, kad šiemet nenumatyta lėšų pajūrio dviračių trasos pasikeitimų ženklinimui. Šių darbų sąmata - 5,5 tūkst. litų.

"Tačiau norėčiau priminti, kad dviratininkai kai kur ženklinimo nepaiso. Jau kiek laiko pažymėta, kad Tiltų gatvėje reikia važiuoti ne šaligatviais, o grindiniu - 1,5 metro važiuojamosios dalies palikta dviračiams. Bet jie vis tiek važiuoja šaligatviais, kur vaikšto pėstieji ir jiems keliamas pavojus. Dėl to ir kyla konfliktai tarp praeivių ir dviratininkų", - priminė L. Dūda.

ŽENKLINIMAS. Pajūrio dviračių maršruto pakeitimai, dviratininkus nukreipiantys per naują pėsčiųjų tiltą, kol kas neatsispindi ženkluose.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder