Naujam keliui reikia valstybinės svarbos statuso

Naujam keliui reikia valstybinės svarbos statuso

Trečiadienį po pietų Klaipėdos miesto savivaldybės didžiojoje posėdžių salėje viešai pristatytas projektas "Pietinė jungtis tarp Klaipėdos valstybinio jūrų uosto ir IXB koridoriaus", paprasčiau pasakius, pietinio išvažiavimo iš Klaipėdos miesto kelio projektas. Siekiama, kad jis būtų pripažintas valstybei svarbiu ekonominiu objektu. Deja, neskaičiuojant dviejų savivaldybės ir žiniasklaidos atstovų, viešajame svarstyme dalyvavo tik vienas žmogus.

Dar šių metų vasarą Klaipėdos savivaldybė teiks Vyriausybei visą paketą projektų, kuriuos prašoma pripažinti valstybei svarbiais ekonominiais objektais. Tarp jų bus ir pietinio išvažiavimo iš Klaipėdos kelias.

Jo techninės dokumentacijos - galimybių studijos, detaliojo plano ir techninio projekto parengimas kainuos apie 3,7 mln. Lt. Projektas pradėtas rengti dar 2006 m.

Ekspertai svarstė tris tokio kelio variantus, kad būtų parinktas tinkamiausias. Patvirtintas vadinamasis trečiasis variantas. Pietinio išvažiavimo kelias prasidės nuo Minijos gatvės ir Jūrininkų prospekto sankryžos, eis pro geležinkelio viaduką iki Šilutės plento, iki kelio Šilutė-Klaipėda sankirtos ties Dumpiais. Bendras jo ilgis, skaičiuojant ir Minijos gatvės patęsimą - 6 km. Per Klaipėdos miesto teritoriją eis tik 1,6 km kelio, o didžioji jo dalis eis per rajono teritoriją. Pagal techninį projektą preliminariais apskaičiavimais šis kelias su keliais viadukais ir sankryžomis 2010 metų kainomis kainuotų apie 184 mln. Lt.

Planuojama, jog reikės išpirkti apie 37 ha teritorijos iš keliolikos žemės savininkų. Preliminariais skaičiavimas, tai kainuotų apie 9 mln. Lt.

Jeigu Vyriausybė pripažins Klaipėdos pietinio išvažiavimo kelią valstybei svarbiu ekonominiu objektu, tai atvers galimybę šio projekto įgyvendinimui gauti Europos Sąjungos lėšų iš 2014-2020 metų finansinio laikotarpio.

Kol kas nėra nustatyta, kas ties šį kelią ir jį eksploatuos. Preliminariai apsitarta, kad šią naštą galėtų prisiimti Lietuvos automobilinių kelių direkcija. Klaipėdos miesto savivaldybei būtų nelengva surasti pinigų net šio kelio projekto kofinansavimui.

Atsiradus tiesioginiam išvažiavimui iš Klaipėdos miesto pietinėje dalyje, gerokai sumažėtų autotransporto eismas miesto gatvėmis, kelias Klaipėda-Vilnius, vaizdžiai tariant, būtų prijungtas prie Klaipėdos uosto. Pasak dokumentacijos rengėjų, projektas nėra atsiperkantis, tačiau objekto nauda atpirktų jo eksploatacinius kaštus.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder