Kuršių nerijos nacionalinio parko (KNNP) direkcijos darbuotojai šią žiemą išdarkė ir taip prastos būklės Neringos dviračių taką, tačiau dėl to nesijaučia kalti. Nuo Pervalkos iki Juodkrantės dviračių trasos dangą miškininkų sunkioji technika vietomis taip sugadino, kad dviratininkams tapo nesaugu čia važiuoti. Neringos miesto valdžia žada kuo skubiau imtis priemonių, kad prasidėjus dviračių sezonui dviratininkams netektų aplenkti šios atkarpos. Tačiau planuojama esminė Neringos dviračių tako rekonstrukcija stringa, beje, dėl tų pačių KNNP direkcijos darbuotojų reikalavimų.
"Po žiemos ištirpo ne tik sniegas, bet ir Neringos dviračių takas. Atkarpoje nuo Juodkrantės iki Pervalkos dviračių tako danga žiauriai sugadinta. Kadangi visą žiemą čia darbavosi miškininkai ir jų sunkioji technika, matyt, greideris, stumdydamas nuo tako sniegą, kad galėtų pravažiuoti traktoriai, vietomis iškabino ir asfaltą. Žodžiu, dabar pravažiuoti šią atkarpą dviračiu labai sudėtinga - praktiškai kas keletą metrų tenka nulipti nuo dviračio ir eiti pėsčiomis", - pasakojo klaipėdietis Igoris Popovas.
Dviratininkas sakė bijantis ir pagalvoti, kaip ši dviračių tako atkarpa atrodys, kai prasidės lietūs, kurie dar išplaus iš susidariusių duobių smėlį.
Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos narys Saulius Ružinskas taip pat sakė esąs susirūpinęs dėl šią žiemą sugadinto nacionalinės ir tarptautinės svarbos Pajūrio dviračių trasos (EuroVelo 10 ir EuroVelo 13) tako dangos Kuršių nerijoje. Jis sakė išsiuntęs sudarkytos trasos nuotraukas ir Neringos valdžiai, ir kitoms suinteresuotoms institucijoms bei teiravosi, kaip planuojama sutvarkyti dviračių tako dangos kokybę iki vasaros sezono pradžios, kai šiuo taku pradės važinėti šimtai dviratininkų turistų iš užsienio ir Lietuvos.
"Esant tokiems dangos pažeidimams, kai nebėra kietos asfalto dangos kelių metrų atstume per visą tako plotį, dviratininkams yra pavojinga važiuoti, ypač sunkiai apkrautais dviračiais (taip dažniausiai keliauja užsienio turistai), nes dviratį ant smėlio gali sumėtyti ir žmogus gali nugriūti bei sunkiai susižaloti", - laiške rašo S. Ružinskas.
Pasak jo, dviračių tako atkarpa nuo Pervalkos iki Juodkrantės ir šiaip prastai prižiūrima - esą pakraščiuose žolės niekas nerauna, tad takas baigia susiaurėti ir dviratininkams nebėra galimybės prasilenkti.
Identifikuos
Neringos dviračių taką prižiūrinčios VĮ "Klaipėdos regiono keliai" atstovai vakar išsiuntė specialistus identifikuoti, kokio lygio žala padaryta dviračių takui.
"Kai tiksliai žinosime, kokio dydžio žala, bus galima pareikšti pretenzijas tiems, kurie tą taką sugadino - Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcijai. Kas sugadino, tegul ir sutvarko", - sakė "Klaipėdos regiono kelių" Klaipėdos kelių tarnybos viršininkas Viktoras Baltmiškis.
Pasak jo, akivaizdu, kad dviračių takai visiškai nepritaikyti važiuoti sunkiasvorei technikai.
"Mes Neringos dviračių taką tik prižiūrime - nušluojame lapus, spyglius, nupučiame smėlį. Nors jis nėra idealios būklės, tačiau praėjusį rudenį jis dar buvo tinkamas naudoti", - sakė V. Baltmiškis.
Neringos savivaldybės administracijos direktorius Algimantas Vyšniauskas patikino, kad ateinantį pirmadienį bus sukviestos visos reikiamos struktūros ir bus nedelsiant sprendžiama, ką daryti su apgadinti dviračių taku.
Tomas Tukačiauskas nori, kad dviračių taku galėtų važinėti sunkioji technika. |
Nori kelio miškininkams
Kuršių nerijos nacionalinio parko (KNNP) direkcijos vadovas Tomas Tukačiauskas pripažino, kad dėl sudarkyto dviračių tako iš dalies kalti miškininkai, tačiau esą nebuvę kitos išeities.
"Visų pirma reikia neužmiršti, kad tas dviračių takas nutiestas ant miško kelio, tad miškininkams tiesiog nėra kito pasirinkimo, kur važiuoti. Kita vertus, dviračių takas ir taip jau buvo apgailėtinos būklės ir jo remontu rūpintis reikėjo jau seniai", - kalbėjo T. Tukačiauskas.
Pasak jo, nors Neringos valdžia ir rūpinasi šiuo dviračių taku, kol kas rezultatas apgailėtinas. Esą pernai į duobes buvo pilamas asfalto mišinys, tačiau toks remontas nepasiteisino.
"Esame ne kartą kalbėję su Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovais, kad šį dviračių taką reikia rekonstruoti. Kalbama apie tai, kad jis turėtų būti net 3 metrų pločio ir pritaikytas ne tik dviratininkams, bet ir sunkiasvorei technikai važiuoti", - sakė parko vadovas.
Anot jo, miškininkai šiuo dviračių taku naudotųsi tik šaltuoju sezonu, kuomet juo nesivažinėja dviračiai.
"Juk mes negalime iškirsto miško išgabenti malūnsparniais. O mišką reikia kirsti ir sanitariniais tikslais, ir gaisrų prevencijai. Be to, dabar ypač padidėjo Neringos gyventojų poreikis įsigyti malkų. Juk nebūtų protinga vežtis medieną iš kitur, šioje srityje mes Neringoje esame monopolistai. Taigi ateityje miško kirtimo darbų irgi neišvengsime", - aiškino T. Tukačiauskas.
Jo teigimu, KNNP yra išdavusi Neringos savivaldybei sąlygas rekonstruojant įrengti platesnį dviračių taką.
Stabdo nepagrįsti reikalavimai
Pagrindinio Neringos dviračių tako savininko, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD), atstovai akcentuoja, kad būtent KNNP direkcijos nepagrįsti reikalavimai ir stabdo Neringos dviračių tako rekonstrukciją.
"Mes negalime sudaryti miškininkams prioritetų ir vietoje dviračių tako nutiesti jiems kelią. Kelius iš valstybės pinigų tiesiame visiems, o ne atskiroms grupėms. Be to, mes galime būti apkaltinti lėšų iššvaistymu, jei vietoje dviračių tako tiesime kelią, kuriuo galėtų važiuoti ir sunkiasvorė technika.
Žinoma, niekas negali uždrausti KNNP direkcijai kelti nepagrįstus reikalavimus. Tačiau toks biurokratinis susirašinėjimas ir lemia tai, kad iki šiol net nepradėtas rengti šio dviračių tako rekonstrukcijos techninis projektas", - komentavo Lietuvos automobilių kelių direkcijos Perspektyvinio planavimo skyriaus pavaduotojas Arūnas Rutka.
Be to, iki šiol dar neišsiaiškinta dėl atskirų šio dviračio tako ruožų priklausomybės. Esą gali būti, kad atskiri ruožai teisiškai priklauso Neringos savivaldybei, tad juose LAKD nieko negalinti daryti.
"Ir dar kitas aspektas. Kadangi Neringos teritorijoje labai jautrus saugomų teritorijų klausimas, tad darbų pradžia gali ir užsitęsti arba visai nusikelti, kaip nutiko su kelio Smiltynė-Nida rekonstrukcija", - pastebėjo A. Rutka.
Pasak jo, jei nebūtų minėtų trikdžių, Neringos dviračių tako rekonstrukcija galėtų prasidėti jau 2012 metais.
Rašyti komentarą