Iššūkis, kurį teks įveikti
„Kas dieną - naujiena. Pasikartosiu, tačiau pradėdami tikrai negalvojome, kad „Meridianas“ bus tokios prastos būklės - stipriai pažeistas puvėsio ir užkrėstas grybu. Jo korpusą teko nuardyti žemiau vaterlinijos. Nuo laivo kylio liko tik kiek daugiau nei metras medienos. Burlaivio remontą reikėjo pradėti mažiausiai prieš penkerius metus“, - vakar paklaustas, kaip sekasi naujam gyvenimui prikelti „Meridianą“, sakė jį į savo rankas kartu su žinomu uostamiesčio verslininku Aidu Kaveckiu perėmęs Aloyzas Kuzmarskis.
Jo teigimu, burlaivio atstatymo darbai AB „Klaipėdos laivų remontas“ vyksta labai aktyviai. Iš viso dviem pamainomis, net ir naktį, darbuojasi apie 30 žmonių.
„Nedirbama tik šeštadienį ir sekmadienį, nes žmonėms taip pat reikia pailsėti. Norime, kad jau liepos mėnesį „Meridianas“ iš doko būtų nuleistas į vandenį, tada imsimės vidaus“, - sakė A.Kuzmarskis.
Verslininkas neslepia, kad dar prieš pradedant visus darbus įvardytų 2 mln. litų barkentinai atstatyti tikrai neužteks.
„Šiuo metu darbai tik vyksta, tad konkrečios kainos negalime įvardyti. Bet manau, kad šešių ar net septynių milijonų litų suma bus viršyta. Ir gal net smarkiai. Ar nesigailiu ėmęsis gelbėti „Meridianą“? Ir taip, ir ne. Bet kokiu atveju tai tikrai iššūkis. Labiausiai norėčiau pasidžiaugti klaipėdiečiais ir ne tik, su kuriais bendraujame ir kurie puikiai supranta, ką mes darome ir kaip tai svarbu miestui. Jų supratimas ir geranoriškumas mums suteikia stiprybės“, - patikino A.Kuzmarskis.
Netikėtai sunegalavus A.Kaveckiui, šiuo metu A.Kuzmarskiui tenka vienam rūpintis „Meridiano“ reikalais.
„Aido sveikata sparčiai gerėja. Linkiu jam kuo greičiau pasveikti ir vėl drauge kibti į darbus“, - sakė A.Kuzmarskis.
„Meridianas“ visiškai atgimti turėtų 2014 metų vasarą, kai jame duris atvers jo muziejinė ekspozicija ir jūrinės tematikos restoranas.
Įveiktas trečdalis kelio
„Meridianą“ naujam gyvenimui prikeliančios bendrovės „Klaipėdos laivų remontas“ direktoriaus Alvydo Butkaus teigimu, šiuo metu padaryta apie 30 proc. darbų.
Realiai darbai pradėti tik šio mėnesio pradžioje, kai buvo parengti visi techniniai dokumentai. Tačiau tikimasi, kad jie bus atlikti iki liepos pabaigoje vyksiančios tradicinės Jūros šventės.
„Tuo dabar ir gyvename. Vadovaujamės grafiku ir norime kuo greičiau laivą nuleisti į vandenį. Tai padarius darbai dar nebus baigti, nes teks įrengti vidų“, - sakė A.Butkus.
Kadangi dokas, kuriame reanimuojamas „Meridianas“, yra uždengtas stogeliu, sniegas, lietus ar vėjas dirbti netrukdo. Laivų remontininkai džiaugiasi ir tuo, kad žiema nėra labai šalta. Termometro stulpeliui nukritus žemiau 20 laipsnių šalčio, nebūtų galima atlikti metalo suvirinimo darbų.
Išlikusi sveika laivo medinio korpuso dalis, špantais (laivo korpuso griaučių skersinė borto sija, prie kurios tvirtinama išorinė apkala) vadinami griaučiai, yra palikti.
Formuojama povandeninė laivo korpuso dalis, statomi metaliniai špantai ir ruošiamasi daryti apkalą. Klojami metaliniai florai (laivo dugno skersinės sijos), tada jau bus dedami špantai. Laivo nosis bus „apauginama“ metalu kaip ir visa povandeninė laivo dalis.
Ne tik sukiužęs, bet ir praskolintas
Klaipėdos jūrinio miesto simbolio „Meridiano“ paramos fondo dalininkams A.Kuzmarskiui ir A.Kaveckiui ne tik teks sumokėti milijonus litų už burlaivio atstatymą.
Ėmęsi šios misijos, verslininkai jau padengė senojo fondo vadovo paliktas skolas.
2001 metais už simbolinį vieną litą laivą įsigijęs teisininko išsilavinimą turintis klaipėdietis Artūras Žičkus jų paliko daugiau, nei manyta iš pradžių.
Iš asmeninių A.Kuzmarskio ir A.Kaveckio lėšų jau sumokėti daugiau kaip 230 tūkst. litų.
Rašyti komentarą