Maršrutų pertvarka - finišo tiesiojoje

Maršrutų pertvarka - finišo tiesiojoje

Įvykus naujų visuomeninio transporto maršrutų ir dalies "mikriukų" integracijai į bendro bilieto sistemą skirtam konkursui, numatoma, kad aštuoni nauji maršrutai pradės funkcionuoti jau nuo rugsėjo 3-iosios.

Taip nutiks net ir tuo atveju, jei konkurso rezultatai būtų apskųsti teismui - tada maršrutus laikinai būtų pavesta aptarnauti dabartiniams rinkos dalyviams.

Naujuosiuose maršrutuose galios tie patys bilietai, kaip ir didžiuosiuose autobusuose, juos aptarnaujantys raudonos spalvos autobusiukai, skirtingai nei dabartiniai "mikriukai", stos tik stotelėse, važiuos pagal tikslų grafiką, kuris bus skelbiamas internetu ir autobusų stotelėse.

7 pasiūlymai

"Vakarų ekspresas" jau rašė, kad iš pradžių miesto valdžia ketino į bendro bilieto sistemą integruoti visus maršrutinius taksi, tačiau vėliau apsispręsta, jog pertvarka nepalies 6, 8, 9 ir 10 maršrutų, kurie ir toliau penkerius metus galės atlikti ekspreso (greito važiavimo) funkcijas.

Birželį buvo paskelbtas konkursas, susijęs su 2, 5, 7, 11, 14 ir 15 maršrutais (40 proc. visų dabar uostamiestyje važinėjančių maršrutinių taksi). Jų nuo rugsėjo tiesiog nebeliks, tačiau steigiami aštuoni nauji maršrutai ir dar vienas - 21-asis - atimamas iš didžiojo vežėjo.

Konkurso metu miestas buvo suskirstytas į tris zonas - šiaurinę, centrinę ir pietinę, kurioms numatyti maršrutų paketai. Vienas konkurso dalyvis galėjo pateikti pasiūlymą tik vienam paketui. Nors konkursas ir atviras, politikų pageidavimu, buvo suteikiami prioritetai dabar dirbantiems maršrutinių taksi vežėjams. 7 ir 15 maršrutų vežėjai turėjo prioritetą šiaurinėje miesto dalyje, 2, 5 ir 14 - centrinėje, 11 - pietinėje.

VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) direktoriaus Gintaro Neniškio teigimu, iš viso buvo sulaukta 7 pasiūlymų. Šiaurinei ir pietinei miesto daliai po du, centrinei - trijų.

Šiaurėje - turintys patirties

Šiaurinėje miesto dalyje bus sukurti du nauji maršrutai - 7 (Klaipėdos universitetinė ligoninė - Mazūriškės) ir 15A (Kalotė - Dubysos gatvė).

Dėl jų varžėsi du konkurso dalyviai - jungtinę sutartį sudariusios bendrovės "Audresta" (dabar aptarnaujanti 6-ąjį maršrutinių taksi maršrutą) ir "Raimerta" bei "Autoklasrida" (nuo pernai rugsėjo aptarnaujanti 23 ir 24 maršrutus bei vežanti keleivius į Palangą).

"Audrestos" ir "Raimertos" pasiūlymą teko atmesti, nes antroji neatitiko reikalavimo, jog paskutiniuosius metus įmonės veikla būtų su teigiamu balansu, tad konkurso nugalėtoju, jei nebus gauta pagrįstų pretenzijų, bus pripažinta "Autoklasrida", - sakė G. Neniškis.

Pietuose - vietiniai

Dėl pietinei miesto daliai skirtų trijų naujų maršrutų: 2B (Jūrininkų prospektas - Debreceno g. - Vingio g.), 11A (BIG - Šernai) ir 20 (Smeltės kvartalas - Taikos pr. - Minijos g. - Smeltės kvartalas) konkurse taip pat kovojo du dalyviai. Vieno iš jų pasiūlymą KKT irgi teko atmesti kaip neatitinkantį reikalavimų.

TIPAŽAS. Visus naujuosius maršrutus aptarnaus tokios tipo raudonai nudažyti autobusiukai, kaip aptarnaujantys 23 ir 24 maršrutą. Juose galios tie patys bilietai, kaip ir didžiuose autobusuose. Mašinos stos tik stotelėse, važiuos pagal tikslų grafiką, kuris bus skelbiamas internete ir autobusų stotelėse.

"Jungtinės veiklos pagrindu kartu su bendrove "Aisčiai", kurios vienas automobilis aptarnauja 9 maršrutą, dalyvavusi įmonė "Andora", vežanti kaip subrangovas 7, 10 ir 15 maršrutais, pateikė neteisingą informaciją apie savo reputaciją. Mokesčių inspekcija informavo, kad pastaroji įmonė turi galiojančią nuobaudą už finansinius pažeidimus. Tai užkirto kelią šiems subjektams toliau dalyvauti konkurse", - sakė KKT vadovas.

Tad geriausio pasiūlymo autoriumi preliminarioje eilėje buvo paskelbta individuali V. Mėlinavičiaus įmonė, iki šiol aptarnavusi 11-ąjį "mikriukų" maršrutą.

Centre nieko neišmetė

Centrinei miesto daliai buvo skirti trys nauji maršrutai - 2A, 13, 14A - ir 21-asis, kuris bus atimtas iš bendrovės "Gintarinis vairas", neradusios galimybės jį aptarnauti mažesnės talpos transporto priemone.

2A maršrutas drieksis nuo Sportininkų iki Debreceno gatvės (per Taikos prospektą).

13-ąjį galima vadinti apmokestintos automobilių stovėjimo zonos apvažiavimo maršrutu. Jo autobusiukas, pajudėjęs iš Sausio 15-osios gatvėje esančios Rumpiškės stotelės, važiuos Tilžės, Mokyklos, Priestočio, Dariaus ir Girėno, Naująja Uosto, Pilies gatvėmis ir vėl grįš į pradinę stotelę.

14A maršrutas trečiadieniais, šeštadieniais ir sekmadieniais sujungs du turgus - Senąjį ir Tilžės. 21-ojo maršruto trasa nesikeis - jį aptarnausiantys autobusiukai veš nuo "Akropolio" iki "Ermitažo" ir Palangos plentu grįš į miestą.

"Sudarytoje preliminarioje dėl šių maršrutų kovojusių dalyvių eilėje pirma tapo UAB "Dešimtas maršrutas", sudariusi jungtinės veiklos sutartį su UAB "Vežesta". Antra liko viena Šiaulių rajono transporto įmonė. Trečias - Klaipėdos autobusų parkas", - sakė G. Neniškis.

Teismai nesustabdytų

KKT vadovo teigimu, pirminiai konkurso rezultatai rodo, kad 100 procentų į naująją sistemą, nepaisant suteiktų prioritetų, integruosis tik dabartinio 11-ojo maršruto vežėjai, nes dauguma kitų tiesiog nedalyvavo konkurse.

"Visgi skaičiuojame, kad oficialių darbo vietų, nuo kurių mokami visi mokesčiai, bus tikrai ne mažiau nei tuose maršrutuose, kurie naikinami nuo rugsėjo 2-osios. O preliminarių laimėtojų pasiūlytos maršrutų aptarnavimo kainos mums yra gana patrauklios", - sakė G. Neniškis.

Anot jo, jei nebus jokių pretenzijų ir skundų teismams, sutartis su konkurso laimėtojomis pripažintomis bendrovėmis ketinama pasirašyti per 5 dienas nuo rugpjūčio 20-osios. Tada naujieji maršrutai pradės funkcionuoti nuo rugsėjo 3-iosios.

"Beveik visi naujieji maršrutai bus pradėti aptarnauti net ir tokiu atveju, jei būtų sulaukta pretenzijų ar ieškinių teismams - dėl to jau susitarta su kitais vežėjais. Tad Kalotė, Mazūriškės, Šernai ir kai kurie kiti Klaipėdos mikrorajonai tikrai neliks be susisiekimo. Tačiau tokiu atveju teismui teiktume ir priešieškinį, kad skundą pateikusios bendrovės pralaimėjimo atveju atlygintų mums nuostolius, kurie susidarytų laikinai samdant didesnės talpos transporto priemones", - sakė KKT direktorius.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder