"Teoretikai Vilniuje negali įsivaizduoti situacijos čia, Kretingoje. Ne kartą susidarius transporto priemonių spūstims, kurios kartais nusidriekdavo ir šešetą kilometrų, reguliavau eismą šioje sankryžoje ir mačiau, kaip greitai prie pėsčiųjų perėjos susirenka didžiausias žmonių būrys – kas traukia į mokyklą, kas į – centrą, o kas į kapines eina,- kalbėjo Kretingos rajono policijos komisariato Kelių policijos poskyrio viršininkas Algirdas Budginas. – Kaip pėstieji turės pereiti šį turbožiedą? Jie bus nesaugūs."
Turbožiedas, atsirasiantis Vilniaus gatvės ir Žemaitės alėjos susikirtimo vietoje, yra viena moderniausių sankryžų pasaulyje. Bendrovės "Kelprojektas" atstovų teigimu, turbožiedas pasižymi dideliu pralaidumu ir padės išvengti transporto spūsčių ateityje. Šio inžinerinio sprendimo esmė – automobilio vairuotojas, įvažiuodamas į "turbožiedą", iš anksto turi pasirinkti vieną iš dviejų eismo juostų, kuri ir išves jį į norimą kelią – klaidžioti žiede iš vienos eismo juostos į kitą trukdys eismo juostas skiriantys nedideli bordiūrai.
Suabejojo pėsčiųjų saugumu
Šalia Kretingos Marijono Daujoto vidurinės mokyklos būsimą turbožiedą galės iš visų pusių, išskyrus kelią į Palangą, kirsti pėstieji ir dviratininkai. Tačiau jiems skirtų perėjų nereguliuos šviesoforai, kaip kad yra dabar.
Iki keturių eismo juostų išplatėjusią Žemaitės alėją pėstieji, žengiantys nuo Marijono Daujoto vidurinės mokyklos Žiemos sodo link arba atvirkščiai, kelio viduryje galės stabtelti trijų metrų pločio saugumo salelėje.
Tačiau A. Budginas atkreipė dėmesį į tokią galimą situaciją: jei abiem tos pačios krypties eismo juostomis važiuotų po transporto priemonę, jos savo gabaritais galėtų viena kitos vairuotojams užstoti per perėją žingsniuojantį pėstįjį, ypač jei jis – vaikas.
"Visuose saugaus eismo kursuose akcentuojama, kad nereguliuojama perėja, kertanti kelias eismo juostas, yra nesaugi: viena mašina sustos pėsčiąjį praleisti, o važiuojanti jai iš kairės ar dešinės – važiuos toliau ir gali žmogų parblokšti,- paaiškino A. Budginas, kritikavęs oponentų argumentus, kad šioje vietoje nebūsią daug pėsčiųjų ir kad pagal Kelių eismo taisykles prie perėjos sustojus vienai mašinai, privalo sustoti ir ta, kuri važiuoja gretimoje eismo juostoje.
– Net jei per valandą ir trys pėstieji eitų per perėją – jiems turi būti užtikrinamas saugumas. Visi žinome, kad privalu praleisti žmogų perėjoje, tačiau ne visi vairuotojai yra pavyzdingi. Tam ir įrengiami greičio mažinimo kalneliai bei kitokios priemonės žmonių saugumui užtikrinti".
"Kelprojekto" projektinės dalies vadovas Tadas Lukošaitis, Saugaus eismo komisijai kompiuterine programa pademonstravęs "turbožiedo" vizualizaciją, tikino, kad turbožiede automobilių greitis būsiąs mažesnis, negu yra šviesoforo reguliuojamose sankryžose – tik 32-37 km per val.
Viadukui trūktų vietos
A. Budginui pritarė ir kiti Saugaus eismo komisijos nariai, pastebėję, kad pėstiesiems, tarp kurių – ir Kretingos Marijono Daujoto vidurinės mokyklos mokiniai, bus nejauku įžengti į keturių eismo juostų kelią, kai perėjos nereguliuos šviesoforo signalai.
Bendrovės "Kelprojektas" projektuotojai paaiškino, kad turbožiedas, jei jame būtų įrengti šviesoforai, prarastų savo prasmę, dėl šviesoforų ateityje susidarytų kelių kilometrų transporto spūstys.
Kitos susirinkime nuskambėjusios idėjos – įrengti požeminę perėją arba pastatyti viaduką pėstiesiems.
"Žmonės požeminėmis perėjomis neina – jie vis tiek bėgioja per kelią. O įrengti viaduką reikėtų daug žemės – juk juo naudotis turėtų ir neįgalieji, sėdintys rateliuose. Būtų sudėtinga prie šios sankryžos rasti šitiek ploto, juolab – kad šalia esanti teritorija yra paveldosaugos objektas, - pastebėjimus išsakė "Kelprojekto" Klaipėdos padalinio vadovas Edmundas Kolakauskas, pažymėjęs, kad Žemaitės alėjos rekonstrukcijos projekto sprendinius jau palaimino Lietuvos automobilių kelių direkcija. – Vis dėlto niekas neatima galimybės viaduką šioje sankryžoje suprojektuoti ateityje, jei tik rajono savivaldybė imsis tokios iniciatyvos."
Įvertino perspektyvą 20 metų
Ieškodami sprendimo, kaip rekonstruoti Žemaitės alėjos ir Vilniaus gatvės sankryžą, "Kelprojekto" projektuotojai sakė svarstę tris galimus variantus: paprastą žiedinę sankryžą, šviesoforų su keturiais ciklais (turinčius papildomas sekcijas posūkiams į kairę) sankryžą ir "turbožiedą", kuris ir pasirodė esąs visų pranašiausias.
"Skaičiavome transporto eismo judėjimą su 20 metų perspektyva. Esame įvertinę ir transporto eismą vasarą bei piko valandomis. Esant "turbožiedui" ne tik susidarytų mažiausios automobilių eilės, bet kartu išsprendžiamos ir ekologinės problemos – automobiliai anglies dvideginio dujų išmes mažiau negu jų išmetama šiandien“, - sakė E. Kolakauskas.
"Turbožiedas" – ko gero, reikšmingiausia Žemaitės alėjos atkarpos rekonstrukcija, per kurią taip pat bus pakeisti ir įvažiavimai į Kretingos ligoninę bei Marijono Daujoto vidurinę mokyklą, bus koreguojamos ir dabar esamų pėsčiųjų perėjų vietos. Tiltas per Akmeną išplatės iki keturių eismo juostų, tačiau eismas šiuo keliu nenutrūks ir vykstant darbams.
Abiejose Žemaitės alėjos pusėse bus suprojektuoti ir trinkelėmis grįstas pėsčiųjų takas bei asfaltuotas dviračių takas.
Šiuo metu, pasak projekto rengėjų, Žemaitės alėjos atkarpa nuo sankryžos su Topolių gatve iki sankryžos su Vilniaus gatve važiuoja apie 8,6 tūkst. automobilių per parą, o nuo sankryžos su Vilniaus gatve iki sankryžos su Šventosios gatve – apie 13 tūkst. automobilių.
Rašyti komentarą