Klaipėdos regiono savivaldybėms siūloma turėti bendrą susisiekimo sistemą, optimizuoti įvairių rūšių kelių transportą, siekti jo ekologizacijos.
UAB "Lyderio grupė" vyr. projektų vadovė Sofija Kogan teigė, kad projektas orientuotas į paprastą žmogų, siekiant jį paskatinti naudotis ne nuosavu automobiliu, o viešuoju transportu.
Toks siekis, anot S. Kogan, galėtų būti įgyvendintas pagerinus susisiekimo dviračiais sąlygas bei įdiegus atskirų gyvenviečių ar vietovių pasiekiamumą kelių rūšių transportu.
Kaip konkretų pavyzdį projekto vadovė įvardijo "Park&Ride" sistemą - kai žmogus, specialioje stovėjimo aikštelėje palikęs savo automobilį, galėtų persėsti į viešąjį transportą. Dar vienas pasiūlymas - "Bike&Ride" - viešojo transporto priemones pasiekti savo dviračiu, tuomet jį palikti aikštelėje arba gabenti viešuoju transportu specialiai tam sumontuotuose stovuose.
S. Kogan taip pat pateikė ir pasiūlymą įkurti dviračių nuomos punktų tinklą. Jos teigimu, būtų siekiama, kad gyventojai galėtų išsinuomoti dviratį viename punkte, nuvažiuoti iki kito reikiamo punkto ir dviratį palikti ten, nesukdami galvos dėl jo grąžinimo į pradinę vietą.
Viešojo transporto sistemos pagerinimui siūloma atgaivinti keleivines traukinių linijas į Gargždus, Šilutę, o miestuose paleisti elektrobusus ar tramvajus. Taip pat kalbama ir apie susisiekimo vidaus vandenimis galimybes, konkrečiai minint galimus objektus: Karaliaus Vilhelmo kanalas, Danės upė, Kuršių marios, Nemuno delta bei Baltijos jūra.
Kol kas tai tėra tik preliminarūs pasiūlymai, šiuo metu projekto vykdytojai laukia pastabų bei pasiūlymų iš visų Klaipėdos regiono savivaldybių, tuomet, visoms joms pritarus, būtų teikiamas galutinis projekto variantas.
Toks regiono transporto sistemos optimizavimo projektas Lietuvoje pirmasis. Tikimasi, kad jo dalį pavyks įgyvendinti iki 2020 metų, kitą dalį - iki 2030 metų.
Rašyti komentarą