Pirmasis burlaivio pavadinimas „Padua”, jis pastatytas Vokietijoje 1920 metais ir yra vienas iš penkių garsių burlaivių-kliperių „Flying P Line“, kurie plaukiojo kaip prekybiniai laivai Atlanto, Indijos ir Ramiajame vandenynuose.
Visų penkių burlaivių pavadinimai prasidėdavo „P“ raide ir tik „Padua“ iki šiol tebėra geros būklės: „Pamir“ nuskendo per uraganą prie Azorų, „Peking“ tapo muziejiniu laivu Niujorke, “Pommeran“ prišvartuotas Mariehamne, o „Passat” naudojamas kaip jaunimo nakvynės namai prie Kylio kanalo.
„Padua“ atiteko Rusijai 1946 m. ir buvo pavadinta „Kruzenštern“ – žymaus Rusijos hidrografo ir jūrininko garbei. Burlaivis lengvai atpažįstamas dėl išskirtinių juodai baltų bortų – gana įprastų burlaiviams plaukiojusiems į Rytus, nes toks dažymas imituodavo patrankų angas ir atbaidydavo piratus.
Didesnis už šį burlaivį yra antras tik į Klaipėdą šią vasarą atplaukęs „Sedov“.
Šiuo metu „Kruzenštern“ yra ne tik plaukiojanti burlaivių istorijos dalis, bet atlieka ir buriavimo mokymo veiklą. Jo įgulą sudaro Valstybinės Baltijos žvejybos laivyno akademijos kursantai. „Kruzenštern“ nuolat dalyvauja „The Tall Ships‘ Races“ regatose ir yra laukiamas laivas visuose pasaulio uostuose.
Rašyti komentarą