Kretingos rajono teritoriją aptarnauja 4 konkursą laimėjusios vežėjų įmonės: bendrovė Kretingos autobusų parkas veža žmones 36 maršrutais, bendrovė „Kelista“ - maršrutais Kretinga-Klaipėda-Valėnai-Baubliai-Budriai, bendrovė „Rimvira“ – į Palangą, Rūdaičius, Genčus. O Romo Tuškos individuali įmonė - į Darbėnus, Grūšlaukę. „Klaipėdos keleivinio transporto“ ekipažai turės teisę kontroliuoti visas transporto priemones - autobusus, maršrutinius taksi, lengvuosius taksi automobilius, - važiuojančias mūsų savivaldybės teritorijoje. Kontrolės metu bus tikrinama, kaip vežėjai laikosi nustatytų maršrutų, grafikų, kaip tvarkingai išduoda bilietus keleiviams“, - kontrolės esmę apibūdino A.Viskontas.
Kontrolieriai atvyks ne po vieną, o ekipažu. „Patikros metu vienas asmuo prieš vieną jau savaime užprogramuoja konfliktą. Todėl patikras vykdys transporto tarnybos ekipažas. Įstaigos kontrolieriai yra uniformuoti, turi kontrolierių pažymėjimus, žino teisės aktus“, - pabrėžė Savivaldybės specialistas.
Pažeidusiems tvarką vežėjams yra surašomi Administracinės teisės pažeidimų (ATP) protokolai: pirmąkart pažeidus nustatytą tvarką skiriama nuobauda nuo 250 iki 500 Lt, pakartotinai – ligi 1 tūkst. Lt.
„Tačiau visur galioja žmogiškasis faktorius: jeigu pirmą kartą vairuotojo padarytas nusižengimas nekelia grėsmės keleiviams ir pažeidėjas sutinka su nuobauda, baudos dydis sumažinamas perpus“, - tvirtino A.Viskontas.
Pinigai už baudas iš Mokesčių inspekcijos patenka tiesiogiai į Savivaldybės biudžetą.
Anot A.Viskonto, vykdant kontrolę, palaipsniui išugdoma vežėjų drausmė. Tai patvirtina ir faktai: užpernai vežėjams už pažeidimus buvo surašyta 18 ATP protokolų, o pernai – tik 7. Pernai vežėjai sumokėjo 1 tūkst. Lt baudų.
Transporto kontrolieriams iš Kretingos rajono savivaldybės biudžeto šiemet bus sumokėta 10 tūkst. Lt. Jų 1 val. įkainis – 67 Lt be PVM. Už šias lėšas Kretingos rajono teritorijoje per metus kontrolieriai atliks 6-7 patikrinimus.
„Negalėčiau pasakyti, ar tokia pat suma, kiek bus sumokėta už kontrolę, sugrįš į rajono biudžetą, tačiau jau pats faktas, jog net 2,5 karto sumažėjo nuobaudų vežėjams, rodo, kad vežėjai įpranta laikytis tvarkos. Be to, įtakos turi ir tai, kad išsigrynino vežimo tvarka – dabar vežėjai yra atsakingi už tam tikrus konkrečius maršrutus: jie geriausiai žino keleivių srautus bei jų poreikius“, - įsitikinęs A.Viskontas.
*
Įmonė „Klaipėdos keleivinis transportas“ kontrolę Kretingos rajono teritorijoje jau vykdė 2005 – 2008 m. bei 2012 – 2013 m.
Rašyti komentarą