Į kapsulę įdėtame rašte pasirašė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, būsimo terminalo operatorės UAB Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo (KKKT) valdybos pirmininkas Aloyzas Kuzmarskis, generalinis direktorius Benediktas Petrauskas, Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas. Iškilmingoje ceremonijoje negalėjęs dalyvauti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas jame pasirašė trečiadienio vakarą.
Terminalo pirso ir krantinės statybos darbai, kurie atliekami uosto akvatorijoje, Uosto direkcijos užsakymu pradėti 2010-aisiais ir sparčiai juda į priekį. Terminalo įrengimo darbai, kurie atliekami prie krantinės esančioje teritorijoje, pradėti šiemet balandį. Pirmiausia buvo griaunami seni statiniai. Buvusioje uosto rezervinėje teritorijoje, kurią dabar nuomoja KKKT, nugriauti 7 pastatai, išpirkti 39 butai, iškeldinta 100 gyventojų. Oficialiai ir iškilmingai šių darbų pradžia pažymėta ketvirtadienį.
"Šio terminalo atsiradimas Klaipėdos uoste pasiteisins tik tokiu atveju, jeigu jo operatoriai sugebės pritraukti dar vieną konkuruojančią keltų kompaniją. Tik tada mes galėsime sukurti platesnį įvairių Baltijos jūros uostų susisiekimo maršrutą. Nebūtų prasminga statyti terminalą, pareikalavusį didelių investicijų, vien tam, kad AB "DFDS Seaways" keltai persikeltų nuo vienų krantinių prie kitų ir neatsirastų naujų keltų linijų. Norėčiau, kad terminalo operatoriai kuo greičiau sudarytų preliminarias sutartis su kitų keltų linijų operatoriais", - sakė iškilmingoje ceremonijoje dalyvavęs susisiekimo ministras E. Masiulis.
Svarbiausias neišspręstas šiuo metu klausimas - Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryžos rekonstrukcija. Ji labai svarbi tam, kad terminalas galėtų pradėti funkcionuoti pilnu pajėgumu.
"Negali būti jokių biurokratinių kliūčių šiam projektui maksimaliu greičiu judėti į priekį ir tikiuosi, kad taip ir bus. Sankryžos rekonstrukcijos darbai yra išskaidyti į du etapus. Pirmojo darbai turėtų prasidėti visiškai netrukus. Artimiausiame miesto Tarybos posėdyje bus teikiamas sprendimas dėl techninio sankryžos rekonstrukcijos projekto parėmimo savivaldybės žinion ir tikiuosi, kad darbai neužtruks. Duok Dieve, jeigu jie 2014-2015 metais būtų baigti. Manau, tai būtų geras rezultatas. Lėšos sankryžos rekonstrukcijai bus įvairios - ir Europos Sąjungos. Pirmo etapo metu teks ieškoti kofinansavimo galimybių. Manau, kiekvieno miesto svajonė - pritraukti kuo daugiau europinių lėšų, tad koofinansavimo aspektas tikrai neturėtų tapti trukdžiu. Miestas turi teisę skolintis europinių projektų kofinansavimui ir Klaipėda, ko gero, pasinaudos ta galimybe, jeigu reikės", - sakė Klaipėdos meras V. Grubliauskas.
Iškilmingoje ceremonijo jis išreiškė viltį, kad visos trys žadamos rekonstruoti sankryžos netaps trombu tokioje svarbioje miesto ir šalies arterijoje kaip modernus keleivių ir krovinių terminalas.
Rašyti komentarą