Metų remontas
Į šią nominaciją galėtų pretenduoti ne vienos Klaipėdos gatvės rekonstrukcija. Pavyzdžiui, J. Janonio, tačiau neskubėkime girti dienos be vakaro, o gatvės remonto - be jo pabaigos. Analogiška situacija - su Joniškės gatve, tad pabūkime šykštūs geriems žodžiams.
BRŪKŠT BRŪKŠT. Kuo vadovavosi kelininkai, išliedami naujus greičio slopinimo kalnelius Klaipėdos gatvėse, nesuvokiama - vieni jų vos pastebimi, kiti tokie aukšti, kad gadina lengvuosius automobilius.
Galima būtų pasidžiaugti nauju asfaltu Šilutės plento atkarpoje tarp Statybininkų prospekto ir Smiltelės gatvės, tačiau kone didžiausio vairuotojų palankumo vertas Minijos gatvės rekonstrukcijos projektas, tiksliau, pirmieji du jo etapai. Važiuodamas nebebijai pamesti nei ratų, nei dantų. O tai - jau neblogai.
Metų darbas
Ši nominacija - skonio reikalas. Pavyzdžiui, į sodus važinėjantys pensininkai "Metų darbu" gali pavadinti autobusų stotelės perkėlimą iš "Jūratės ir Kastyčio" kaimynystės į tolumas už "Žardės".
Vairuotojai tokį apdovanojimą, ir be ironijos, galėtų įteikti tiems, kurie Šilutės plente, tarp Statybininkų prospekto ir Smiltelės gatvės, leido važiuoti neregėtu 70 km/h greičiu.
O gal reikėtų apdovanoti (su lengva ironija, su piktu sarkazmu ar smurto proveržiais) tuos kreivarankius, kurie plastikinius greičio slopinimo kalnelius visame mieste pakeitė asfaltiniais. Pati idėja - be priekaištų, tačiau jos įgyvendinimas... Gal vis dėlto tai ne "Metų darbas", o "Metų fiasko"?
OPELIS. Šis baltas "Opel Astra" tik iš pirmo žvilgsnio yra nekaltas. Iš tiesų tai - baudžiamasis aparatas.
Metų ženklas
Be konkurencijos - ženklas S. Šimkaus gatvėje, draudžiantis įvažiuoti į aikštelę prie Santuokų rūmų. Dar rugpjūtį "Vakarų ekspresas" rašė, jog šio ženklo paprasčiausiai nesimato dėl apžėlusio kaimyninio medžio. Miesto ženklų prižiūrėtojai - bendrovė "Gatvių apšvietimas" - tuomet labai pasipiktino tokia pastaba, tačiau iki šiol (!) nieko nepadarė, kad tas nelaimingas metalo gabalas būtų matomas. Laikinai jų darbą padarė gamta - medžiai maloningai numetė lapus, tačiau netrukus pavasaris...
Metų sprendimas
DISKRIMINACIJA. Tie, kurie nuo Palangos važiuoja Kauno link, jaučiasi lyg ponai, o norintieji pasukti į Klaipėdą ar Šilutę, priversti murkdytis kamščiuose - toks šimtus milijonų kainavusios Jakų žiedo rekonstrukcijos rezultatas.
Ta pati bendrovė "Gatvių apšvietimas" galėtų būti paminėta ir šioje kategorijoje, tačiau dėl to reikia dėkoti pavasarį sutartį su įmone "Sankryža" nutraukusiems ir gatvių infrastruktūros priežiūrą apšvietėjams perdavusiems miesto politikams.
Dar vienas drąsus sprendimas, pareikalavęs nežmoniškų politikų pastangų, - leisti motociklininkams važiuoti Herkaus Manto gatve.
Lapkritį tie patys veikėjai patvirtino, kad kita centrinė gatvė - Tiltų - taip ir nebus atiduota pėstiesiems, kaip kad žadėta prieš kelerius metus.
O kur dar sprendimas naikinti daugiau nei tuziną pėsčiųjų perėjų mieste...
Kito paminėjimo nusipelnė buvęs susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, davęs nurodymą vadinamojo Smeltės kvartalo Jurbarko gatvei asfaltuoti skirti 400 tūkst. litų. Kaip jie panaudoti, klauskite jau Klaipėdos savivaldybės biurokratų...
ŽMOGUS. Jonas Klikna privertė pasiduoti savivaldybę, kurios valdininkai ne visada spėja pastebėti duobes gatvėse.
Metų fiasko
Tai galėtų būti Joniškės gatvės remontas, kurį pradėjus užsikimšo visa Liepų gatvė. Tai galėtų būti geležinkelininkų pažadai (tokiais ir likę) Rimkų pervažoje sutvarkyti traukinių eismą taip, kad vairuotojai nebūtų gaišinami nors piko valandomis. Komunalininkų, savo pažadais taip pabarsčiusių Naujosios Uosto ir S. Daukanto gatvių sankryžą, kad čia vieną gruodžio pradžios pavakarę vienas į kitą prislidinėjo aibė automobilių, net neminėsime.
Tarp "Metų fiasko" turi būti taip ir neprasidėjusi (ir nežinia kada prasidėsianti) trijų Baltijos prospekto žiedinių sankryžų rekonstrukcija. Kaip ir neprasidėjęs pietinio aplinkkelio projekto įgyvendinimas.
Tačiau laimėtojo laurai atitenka Jakų transporto mazgo viaduką planavusiems genijams, kurie vairuotojams, atvažiuojantiems iki žiedo nuo Palangos pusės, paliko vos vieną juostą. Džiaukitės, kad jūsų pavardės ir adresai nežinomi tiems, kuriems vienintelis šimtus milijonų litų kainavusios rekonstrukcijos rezultatas - kamščiai.
Metų asmenybė
Tai galėtų būti "Klaipėdos keleivinio transporto" eismo kontrolierius, kuris, norėdamas nubausti už stovėjimą nesusimokėjusius vairuotojus, pats pastatė tarnybiniais ženklais paženklintą mašiną draudžiamoje vietoje. Na, bet ar galima asmenybe vadinti pašlemėką?
Toks pat atsakymas, kokį priėmėte, peršasi ir kalbant apie avariją sukėlusią ir pabėgusią klaipėdietę aktorę Eglę Jackaitę bei dainininką ir garsų šiuolaikinių pasakų apie vairavimą autorių Andrių Rimiškį.
Tad "Metų asmenybe" "Autosalonas" nedvejodamas išrenka paprastą miestietį Joną Klikną. Tai žmogus, kuris sugebėjo iš savivaldybės išsireikalauti kompensaciją už gatvės duobėje sugadintą automobilį. Jonai, tu pats sau pasistatei paminklą, ir teeinie tavo pramintu keliu kiti!
Metų apgaulė
Nominantų čia nemažai. Jais galėtų būti ir tie miesto Tarybos nariai, kurie balsavo už sunkiasvorio transporto eismo uždraudimą naktimis Statybininkų prospekte, tačiau pamiršo, kad po to visos "fūros" pasuks jau visiškai varganu tampančiu Jūrininkų prospektu.
O gal tie politikai, kurie nusprendė Žvejų gatvės taip ir nepaversti pėsčiųjų promenada, nors išankstiniais jų pažadais patikėję kavinių savininkai nemažai investavo į pasiruošimą tokiai naujovei?
Ir dar - kaip apgavo mus su būsimuoju paminklu motociklams senamiestyje?
Metų siurprizas
Ne vieną vairuotoją nustebino (o dar daugiau prajuokino) ant asfalto prieš žiedines sankryžas nupiešti riestainiai. Ne vieną vairuotoją nustebino (o dar daugiau pravirkdė) baltas "Opel Astra" automobilis, kuriuo važinėja ir slapta pažeidimus fiksuoja Klaipėdos kelių policininkai.
Tačiau asfaltinis "Autosalono" "Oskaras" atitenka kiemų apmokestinimui centrinėje miesto dalyje. Šiuo klausimu komentarų nebus - paprasčiausiai pradėti naujus metus keiksmažodžiais nepadoru...
Metų revoliucija
Tiesą pasakius, ši nominacija specialiai sugalvota vieninteliam, tačiau daugeliui miestiečių, besinaudojančių visuomeniniu transportu, iki šiol nepamirštamam darbui - rugsėjį pradėtai ir niekaip nesibaigiančiai autobusų maršrutų revoliucijai. Valio, dhaugai! Ahba ne... Ar ne, Palmira?
BRŪKŠT BRŪKŠT. Kuo vadovavosi kelininkai, išliedami naujus greičio slopinimo kalnelius Klaipėdos gatvėse, nesuvokiama - vieni jų vos pastebimi, kiti tokie aukšti, kad gadina lengvuosius automobilius.
Rašyti komentarą