Pasak Pauosčio kelyno specialiojo plano projekto rengėjų, geležinkelio modernizacija reikalinga dėl naujo tipo lokomotyvų, galinčių traukti sunkesnį ir ilgesnį sąstatą. Tam reikia ilginti ir tiesti papildomas bėgių linijas. Esminis tikslas - mažinti krovinių judėjimą centrinėje miesto dalyje. Taip pat sumažėtų oro tarša, triukšmas. Ateityje numatomas ir visiškas geležinkelio iškėlimas iš Girulių, statant aplinkkelį.
Gyventojams abu variantai kelia įvairiausių klausimų. Jie bijo, jog modernizuojant per Girulius jau einantį kelyną, Girulių centre padaugės sąstatų perstumdymų, triukšmo, taršos ir avarijų pavojaus. O statant aplinkkelį, neva nuo vienų giruliškių bėdos būtų perkeliamos kitiems, įtraukiant ir Labrenciškių gyventojus.
Viena didžiausių problemų iki šiol lieka ta, jog modernizuojant kelyną, būtų kertamas miškas. Pirmojo etapo metu - apie 4 ha, antrojo, kai būtų tiesiamas aplinkkelis, - apie 20 ha.
Tačiau AB "Lietuvos geležinkeliai" Plėtros departamento direktoriaus Virginijaus Jastremsko teigimu, kitaip darbų atlikti nebūtų galima, o iškirstas miškas būtų atsodintas kitoje vietoje. Jau kreiptasi į miesto savivaldybę, kad būtų nurodytos vietos, kuriose šį kompensacinį atsodinimą būtų galima atlikti.
Giruliškiai buvo susirūpinę ir dėl kitų dalykų - jie projekto rengėjus kvotė apie nenumatytą geležinkelio stotį, perėjimus miško gyvūnams, dviračių takus, taip pat rūpinosi garso izoliacija bei kt.
Projekto rengėjai žmones tikino, jog visi planai - dar tik projektų stadijoje, todėl viskas labai preliminaru ir dar bus tikslinama.
V. Jastremsko teigimu, kol kas reikėtų galvoti tik apie pirmąjį etapą - Pauosčio kelyno, einančio per Girulius, modernizavimą, kadangi antrajam etapui - aplinkkeliui - lėšų kol kas nėra. Susitikime su giruliškiais buvo tikinama, jog visgi pastačius apvažiavimą, dabartinis modernizuotas geležinkelis, einantis per Girulius, nebebūtų naudojamas, ko baiminosi daugelis gyventojų. Šį faktą patvirtino ir V. Jastremskas: "Mums du keliai tikrai nebūtų reikalingi. Ne tik nepavyktų to suderinti su miestu, bet ir būtų per brangu abu eksploatuoti."
Daugelio gyventojų nuogąstavimus dėl geležinkelio keliamo triukšmo projekto rengėjai stengėsi paneigti primindami, jog atliekant modernizaciją ne tik būtų tiesiami kokybiškesni modernios konstrukcijos bėgiai su mažiau sujungimų, be to, numatytos ir garso slopinimo sienelės.
"Jeigu nieko nedarysime, situacija tikrai nepagerės, nes dabar triukšmas yra didelis. Po šio projekto įgyvendinimo geležinkelis taptų aplinkai draugiškesnis. Girulių gyventojų poreikius stengsimės patenkinti", - sakė "Lietuvos geležinkelių" plėtros departamento direktorius.
Rašyti komentarą