Eligijus Masiulis apie SGD terminalo statybą: vyksta "darbinė diskusija"

Eligijus Masiulis apie SGD terminalo statybą: vyksta "darbinė diskusija"

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai pareiškus, kad atsisako pasirašyti bendradarbiavimo sutartį su terminalo projektą įgyvendinančia bendrove "Klaipėdos nafta", nes sutartis prieštarauja įstatymams, susisiekimo ministras Eligijus Masiulis teigia, kad jokio konflikto nėra, o vyksta "darbinė diskusija".

"Pirmiausia tikrai nėra jokio konflikto, tai yra darbinė diskusija ir esu įsitikinęs, kad šiuos klausimus išspręsime. Kaip žinia, birželio 12 d. yra priimtas Suskystintų dujų terminalo įstatymas, pagal kurį numatyta, kad krantinė, prie kurios bus suskystintų dujų terminalas, turėtų priklausyti "Klaipėdos naftai". Tuo tarpu kitas įstatymas aiškiai pasako, kad visa infrastruktūra esanti uosto akvatorijoje, o šiuo atveju krantinė yra infrastruktūros sudedamoji dalis, priklauso Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai. Atsiranda teisinė problema, kaip Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija gali iš savo investicinių lėšų finansuoti jai nepriklausančią infrastruktūrą", - pirmadienį po Vyriausybės pasitarimo sakė ministras E. Masiulis.

Ministras aiškino, kad penktadienį Klaipėdoje įvyko Klaipėdos uosto plėtojimo tarybos posėdis, kur buvo pristatytas artimiausių trejų metų uosto investicinis planas, pagal kurį investicijų suma siekia 514 mln. litų, iš kurios 123 mln. litų turės būti skirta suskystintų dujų terminalo infrastruktūrai. Tiesa, nuogąstaujama, kad ši suma gali padidėti.

"Tiksliai nežinome, kokia galutinė suma bus reikalinga iš uosto direkcijos infrastruktūrai sutvarkyti - tai 230 mln. litų girdime, tai 250 mln. litų. Jeigu ta suma ženkliai padidėtų, tai akivaizdu, kad uosto direkcijos darbas sutriktų, turint omenyje kitų svarbių uoste projekte įgyvendinimą, juolab kad pagal pasikeitusius teisės aktus dabar 50 proc. pelno uosto direkcija kasmet turi pervesti į valstybės biudžetą. Matome pavojų, kad jeigu ženkliai auga terminalo infrastruktūros įrengimo kaštai, galime turėti didelių problemų su įmonės tolesne veikla ir darbų tęstinumu", - komentavo E. Masiulis.

Premjeras A. Kubilius teigė nevertinąs Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos pareiškimų.

"Kiek žinau, Klaipėdos uostas turi suderinti su "Klaipėdos nafta" sutartį dėl bendrų darbų terminalo statybos. Dėl ko kyla diskusija - kaip suprantu, ne dėl pačių darbų, o dėl pinigų. Pinigai visada yra svarbus reikalas, ir dėl tų dalykų irgi tarsimės, ir strateginio projekto įgyvendinimas yra visos valstybės prioritetas", - sakė Ministras Pirmininkas.

Pasirašyti bendradarbiavimo sutartį abi institucijas įpareigojo vasarį priimtas Vyriausybės nutarimas. Anot portalo lrytas.lt, bendrovė "Klaipėdos nafta" pateikė kelis šios sutarties variantus, tačiau uosto direkcija atsisako juos pasirašyti motyvuodama tuo, kad susitarimas ne tik prasilenkia su galiojančiais įstatymais - jis neabejotinai sugriautų uosto investicinius planus.

"Tokios sutarties nepasirašysiu, nes tai pribaigtų uostą", - pareiškė Uosto direkcijos vadovas Eugenijus Gentvilas.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder