Kauniečiai nenusileidžia
2008 metais pasirašytoje sutartyje dėl Kauno "Žalgirio" arenos statybų numatyta, kad objektas turi būti baigtas šiemet spalio 3-iąją, tačiau dabar net ir ne specialistui akivaizdu, jog šis planas neišdegs. Praėjusią savaitę "Vėtrūna" Kauno savivaldybės paprašė statybų pabaigą atkelti 5 mėnesiams.
"Teisininkai svarsto šį prašymą. Tačiau mes norime, kad arena būtų pastatyta iki metų pabaigos, norime, kad būtų vykdomas Vyriausybės reikalavimas ir nesiruošiame nusileisti, - "Vakarų ekspresui" sakė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Vygantas Gudėnas. - Atrodo, iki čempionato dar daug laiko, bet nereikia užmiršti, kad po statybų dar laukia šio didžiulio objekto pridavimas, aplinkos sutvarkymo darbai."
Anot valdininko, šiuo metu areną statanti bendrovė yra panaudojusi 65 mln. litų: nors konstrukcinė statinio dalis beveik visiškai baigta, tačiau vėluoja architektūrinės ir inžinerinės dalies įrengimas, nuo technologinių montavimo planų taip pat atsiliekama.
Iš viso per 14,5 tūkst žiūrovų talpinsiančios arenos kaina - apie 168 mln. litų.
Po "Vėtrūnos" prašymo atidėti statybų pabaigos terminą žibalo į ugnį šliūkštelėjo "Žalgirio" arenos koncesininkas - "Žalgirio" rėmėjo ir asociacijos "Kauno futbolo ir beisbolo klubas" konsorciumas.
Esą vėluojant rangovų darbams, vėluotų ir tokie darbai, kaip grindų dangos, kėdžių, kupolo montavimas, iki galo nebūtų suderinti architektūriniai sprendimai, koncesininkas negalėtų sudaryti pastato apšvietimo sąmatos.
"Mes negalime laukti dar papildomai penkis mėnesius, nes areną būtina išbandyti prieš Europos vyrų krepšinio čempionatą", - sakė koncesininko atstovai.
Meras ramina
Uostamiestyje sunkiai įsivažiavusių arenos statybų pokyčiai pastaruoju metu matomi plika akimi: sparčiai kyla konstrukcijos, įrengiami lauko inžinerijos tinklai, vidaus kanalizacija, matyti, jog pradėtos montuoti pagrindinės aikštės tribūnos.
Klaipėdos savivaldybės apskaitos skyriaus specialistų teigimu, šiuo metu atlikta darbų už daugiau kaip 9,276 milijono litų, o viso projekto vertė - apie 55 mln. litų. Arena pagal sutartį turi būti baigta iki metų pabaigos, nuo statybos planų atsiliekama apie penkias savaites. Panašus atsilikimas fiksuojamas jau kelis mėnesius.
Ar tai galėtų būti signalas, jog arenos statybų pabaigos termino pratęsimo bus prašoma ir Klaipėdoje?
"Už rangovą aš kalbėti negaliu. Mano manymu, technologiniu atžvilgiu tai nėra labai sudėtingas pastatas, šiuo metu jau padaryta tikrai nemažai, dabar svarbiausia pasiruošti tam, kad būtų galima normaliai dirbti rudenį ir žiemą. Būkit ramūs, arena bus ir čempionato varžybos čia vyks", - sakė uostamiesčio meras Rimantas Taraškevičius.
Su "Vėtrūnos" vadovais per pastarąsias tris dienas susisiekti nepavyko, o bendrovės atstovo spaudai telefonas visą tą laiką buvo išjungtas.
Koncesininko dar nėra
Būsimoji Klaipėdos arena koncesininko dar neturi, nors konkurso būdu jį pasirinko praėjusių metų balandį. Žinia, uostamiesčio savivaldybės skelbtą konkursą laimėjo "Bilietai LT" ir "Makroconcert" konsorciumas, tačiau sutarties pasirašymą sustabdė ir konkurso rezultatus negaliojančiais pripažinti prašė iš jo pašalinta bendrovė "Seven entertainment".
Žemesnės instancijos teismai jos prašymų netenkino, šiuo metu kasacinis ieškovų skundas nagrinėjamas Aukščiausiajame Teisme (AT). Jau kitą savaitę turėtų būti paskelbtas sprendimas.
"Tikimės, jog AT nepasakys nieko naujo. Laukiame, esame nusiteikę pozityviai, mums ir savivaldybei palankus sprendimas atrištų rankas sutarties pasirašymui", - sakė Vitalijus Kuodis, bendrovės "Bilietai LT" vadovas ir "Makro Group" valdybos narys.
Pagal sutartį, koncesininkas Klaipėdos areną valdytų 25 metus, tad, siekiant kuo efektyviau eksploatuoti statinį, turėtų teisę šiek tiek koreguoti jo statybas.
Seka įvykius Kaune
"Stebime, kas vyksta Kaune, konsultuojamės su ten statomos arenos koncesininkais. Įmanoma, kad situacija galėtų pasikartoti Klaipėdoje, tačiau gali būti, jog to nebus. O jeigu ir būtų, aktyviai dirbant, tokias problemas galima išspręsti", - sakė V. Kuodis.
Analogiškų nesusipratimų, pasak pokalbininko, turėtų padėti išvengti sutartis su generaliniu rangovu bei techninio projekto detalės.
"Jeigu sutartyje aiškiai apibrėžti terminai ir sankcijos už vėlavimą, tai to neturėtų būti. Techninis projektas turėtų padėti išvengti tokių nesusipratimų, kaip kėdės - juk jame yra aiškiai pasakyta, kokios sėdimos vietos privalo būti, kokie reikalavimai joms keliami. Jos tiesiog negali būti kitokios", - teigė V. Kuodis.
Rašyti komentarą