Bendra projekto vertė - apie 5 mln. Lt. Teigiama, kad jį įgyvendinus pagerėtų ir prekybos šviežiomis žuvimis, ir laivelių stovėjimo Danės upėje, ir žvejybos laivų švartavimo sąlygos. Tačiau miesto politikai dėl šio klausimo laikosi skirtingų nuomonių.
Apsispręsti per sunku?
Birželio pabaigoje KLR paprašė Klaipėdos savivaldybės administracijos dalyvauti partnerės teisėmis projekte, kuriuo siekiama sukurti "tinkamą jūrų žvejybos infrastruktūrą pakrantėje".
Paraišką Nacionalinei mokėjimo agentūrai KLR jau pateikė šiemet birželio 28 d. Tuo atveju, jei ji teikiama su partneriu, pavyzdžiui, savivaldybe, projektui suteikiama iki 100 proc. visų tinkamų projekto išlaidų siekianti parama, be partnerio - iki 80 proc.
MANEVRAS. Dalį Pilies tilto remonto darbų, kurie esą reikalingi saugiai žvejų laivybai užtikrinti, tikimasi finansuoti iš Europos Sąjungos lėšų. Egidijaus JANKAUSKO nuotr.
KLR generalinis direktorius Alvydas Butkus ir Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorė Judita Simonavičiūtė jau suderino ir pasirašė jungtinės veiklos sutartį, pagal kurią būtų įgyvendinamas minėtas projektas. Tačiau sutartis įsigalios tik tuo atveju, jeigu jai pritars miesto Taryba.
Dabar šis klausimas svarstomas miesto Tarybos komitetuose. Vakar vykusiame Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto posėdyje jo narių nuomonės buvo tokios skirtingos, kad nutarta net nebalsuoti. Pasak komiteto pirmininko Audriaus Vaišvilos, jo kolegos per daug pradėjo gilintis į techninius dalykus, tad komiteto poziciją išreikšti pasidarė sunku.
Savivaldybė rūpinsis tiltais
Projektas būtų įgyvendinamas visus 2014 metus. Preliminari jo vertė - 4,9 mln. Lt. Savivaldybės administracijos dalis - 2,4 mln. Lt. Už juos norima finansuoti dalį Pilies tilto kapitalinio remonto darbų.
Šiuo metu savivaldybės administracija vykdo viešuosius pirkimus Pilies tilto kapitalinio remonto darbams pirkti. Darbus planuojama pradėti dar šiemet. Kitąmet tą dalį remonto darbų, kurie reikalinga saugiai žvejų laivybai užtikrinti, tikimasi finansuoti iš ES lėšų.
Be to, savivaldybė prisiimtų ir pasukamojo tiltelio elektrifikavo išlaidas, kurios sudarytų beveik 60 tūkst. Lt. Žinia, šiuo metu pasukamąjį tiltelį sukinėja du KLR darbuotojai, nes jis koncesijos pagrindu yra atiduotas naudoti šiai įmonei.
KLR vadovas A. Butkus sako, kad jau seniai dirbama prie idėjos tiltelį elektrifikuoti. Žodinis Kultūros paveldo departamento sutikimas yra gautas, tačiau galutiniu jo leidimu dar reikėtų pasirūpinti, kai projektui bus skirta lėšų.
A. Butkus patikino, kad liktų ir galimybė tiltelį sukinėti mechaniškai. Žinia, tokia atrakcija patinka turistams.
Elektrifikavus tiltelį būtų gerokai sumažintos jo eksploatavimo išlaidos, nes jam sukinėti pakaktų vieno žmogaus. Be to, esant reikalui, tiltelis būtų pasukamas kur kas greičiau nei dabar.
Kam lėšas naudotų KLR?
Preliminariais skaičiavimais, KLR apie 213,4 tūkst. Lt žada išleisti prekybos šviežiomis žuvimis paviljonams su prekybos įranga įsigyti.
Žinia, KLR ir Klaipėdos savivaldybės koncesijos sutartyje dėl naudojimosi Danės upės krantinėmis yra punktas, kuriuo KLR įsipareigojo įkurti žuvų turgų. Pasak A. Butkaus, koncesijos sutartyje nėra numatyta, kokios lėšos tam turi būti naudojamos - ar nuosavos, ar pasiskolintos iš banko, ar kokios kitos. Juolab kad bendrovė įrengdama vadinamąjį žuvų turgų europinius pinigus naudotų ne savo, o visuomenės poreikiams tenkinti.
KLR ketina 191,7 tūkst. Lt išleisti ir 300 m Danės upės kairiojo kranto krantinės nuo pasukamojo tiltelio žiočių link pritaikymui žvejybos laivams, kurių ilgis - iki 10 m. Tame ruože ketinama pastatyti specialios medienos sienutę ir klampes.
Daugiausia lėšų - net 876,1 tūkst. Lt - yra numatyta skirti bangolaužiams Danės upės žiotyse.
Pasak A. Butkaus, tai nebūtų tokie kaip Klaipėdos uosto vartų, o pontoninio tipo ir statomi tik sezono metu.
"Jų reikia tam, kad mažieji laiveliai galėtų saugiai stovėti Danės upėje ir kad jos krantinės būtų intensyviau naudojamos", - sakė A. Butkus.
Ne paslaptis, kad mažųjų laivelių savininkai nenori statyti savo laivų prie Danės upės krantinės, nes uosto akvatorija nors kiek greičiau pralaukus laivui bangos atsirita į upę ir daužo laivelius į krantines. Jiems ypač nepatogu stovėti upėje, kai pasisuka vakarų vėjas. Tad KLR ieško galimybių pagerinti stovėjimo sąlygas ir Danės upėje.
Rašyti komentarą