Tytuvėnų bažnyčia su tvoromis perduota socialdemokratams

Tytuvėnų bažnyčia su tvoromis perduota socialdemokratams

Kelmės rajono Ty­tu­vė­nų vie­nuo­ly­nas kar­tu su Šven­čiau­siosios Mer­ge­lės Ma­ri­jos An­ge­lų Ka­ra­lie­nės baž­ny­čia ir tvo­ro­mis jau pri­klau­so ne­be Ka­ta­li­kų baž­ny­čiai, o so­cial­de­mok­ra­to va­do­vau­ja­mam Ty­tu­vė­nų pi­lig­ri­mų cent­rui. Baž­ny­čia per­duo­ta pa­gal pa­nau­dos su­tar­tį, ku­rią lai­mi­no Šiau­lių vys­ku­pas. Pa­ra­šą dė­jęs Ty­tu­vė­nų kle­bo­nas Ri­man­tas Ža­roms­kis nu­stė­ro: „Kas bus, kai apie tai su­ži­nos pa­ra­pi­jie­čiai?“

Su vi­sais an­ge­lais - "soc­de­mams"

Šven­čiau­sios Mer­ge­lės Ma­ri­jos An­ge­lų Ka­ra­lie­nės baž­ny­čios per­da­vi­mo pa­gal pa­nau­dą do­ku­men­tus per­nai lie­pos ir rugp­jū­čio mė­ne­sį pa­si­ra­ši­nė­jo tur­to ga­vė­jas – vie­šo­sios įstai­gos Ty­tu­vė­nų pi­lig­ri­mo cent­ro lai­ki­nai ei­nan­tis di­rek­to­riaus pa­rei­gas so­cial­de­mok­ra­tas Pra­nas Jur­kai­tis ir Šiau­lių vys­ku­po Eu­ge­ni­jaus Bar­tu­lio ofi­cia­liai įga­lio­tas kle­bo­nas R. Ža­roms­kis.

Lie­pos 29 die­ną pa­si­ra­šy­to­je pa­nau­dos su­tar­ty­je nu­ro­dy­ta, kad Ty­tu­vė­nų pi­lig­ri­mų cent­rui per­duo­da­mas Šven­čiau­sios Mer­ge­lės Ma­ri­jos An­ge­lų Ka­ra­lie­nės baž­ny­čios pa­sta­tas ir dvi tvo­ros. Pa­nau­dos ga­vė­jas įsi­pa­rei­go­jo mo­kė­ti už­mo­kes­tį už pa­tal­pų eksp­loa­ta­vi­mą, ko­mu­na­li­nes ir ry­šių pa­slau­gas. P. Jur­kai­tis ti­ki­no, kad Pi­lig­ri­mų cent­ras už baž­ny­čios iš­lai­ky­mą ne­mo­ka.

„Šiau­lių kraš­tas“ tu­ri dar vie­ną do­ku­men­tą, liu­di­jan­tį, kad to­kiam baž­ny­čios per­da­vi­mui bu­vo ruoš­ta­si ir 2008 me­tais. Ta­da Ty­tu­vė­nų pi­lig­ri­mų cent­ro da­li­nin­kų su­si­rin­ki­me bu­vo įtrauk­tas klau­si­mas „Dėl Ty­tu­vė­nų vie­nuo­ly­no ir baž­ny­čios pa­nau­dos tei­sių su­tei­ki­mo vie­ša­jai įstai­gai“.

Vie­šo­sios įstai­gos da­li­nin­kai yra trys – Kel­mės ra­jo­no sa­vi­val­dy­bė, Šiau­lių vys­ku­pi­ja ir Ty­tu­vė­nų pa­ra­pi­ja.

Po gais­ro – gais­ras

Kai sau­sio 26–ąją su­de­gė vie­nuo­ly­no sto­gas, bu­vu­sio baž­ny­ti­nio pa­vel­do mu­zie­jus su neį­kai­no­ja­mo­mis me­no ver­ty­bė­mis, nu­de­gė ir baž­ny­čios sto­gas.

Kam pri­klau­so Ty­tu­vė­nų baž­ny­čia, klau­sė­me Ty­tu­vė­nų kle­bo­no R. Ža­roms­kio.

„Vys­ku­pi­jai pri­klau­so... Nep­ra­dė­ki­te ra­šy­ti ši­to­kių da­ly­kų... Kam ait­rin­ti aist­ras? Ką pa­sa­kys pa­ra­pi­jie­čiai?.. Neuž­kur­ki­te pek­los. Ne­da­ry­ki­te dar vie­no gais­ro, ku­rį ne­ži­nau, kaip be­reiks už­ge­sin­ti“, – at­sa­kė kle­bo­nas R. Ža­roms­kis.

Be lei­di­mo ir ži­nios

Apie to­kį neį­kai­no­ja­mo tur­to pe­rė­ji­mo iš Ka­ta­li­kų baž­ny­čios į vie­šo­sios įstai­gos ran­kas, Kul­tū­ros pa­vel­do de­par­ta­men­to (KPD) Šiau­lių te­ri­to­ri­nio pa­da­li­nio ve­dė­jo Ry­čio Bud­rio tei­gi­mu, pa­vel­do­sau­gi­nin­kai nie­ko ne­ži­no­jo.


„To­kia pa­nau­dos su­tar­tis ne­ga­lė­jo bū­ti su­da­ry­ta be Kul­tū­ros pa­vel­do de­par­ta­men­to (KPD) lei­di­mo, nes tai di­de­lė ver­ty­bė, kul­tū­ros pa­vel­do ob­jek­tas, – sa­kė pa­da­li­nio va­do­vas.– Ne­kil­no­ja­mų­jų ir kil­no­ja­mų­jų kul­tū­ros ob­jek­tų ap­sau­gos įsta­ty­muo­se yra pa­ra­šy­ta, kad per­duo­dant, par­duo­dant ver­ty­bes pri­va­lo bū­ti in­for­muo­ja­mas Kul­tū­ros pa­vel­do de­par­ta­men­tas“.

Sa­vi­va­liau­ja­ma ne pir­mą kar­tą

Bu­vęs KPD Šiau­lių te­ri­to­ri­nio pa­da­li­nio va­do­vas Ro­mas Oli­šaus­kas pri­si­mi­nė bu­vęs P. Jur­kai­čio ne­ma­lo­nė­je po to, kai at­si­sa­kė duo­ti lei­di­mą vie­nuo­ly­ne steig­ti mu­zie­jų ir ten vež­ti baž­ny­ti­nio me­no ver­ty­bes.

„Pa­sa­kiau, kad de­par­ta­men­to lei­di­mo mu­zie­jus ne­gaus iki tol, kol ne­bus po re­konst­ruk­ci­jos pri­duo­tas vie­nuo­ly­no pa­sta­tas ir pa­dė­tas pa­ra­šas, kad ten vis­kas ge­rai. Bet nie­kas ne­pai­sė mū­sų lei­di­mo ir mu­zie­jus, vė­liau su­pleš­kė­jęs, bu­vo įkur­tas“, – ap­gai­les­ta­vo R. Oli­šaus­kas.

Į mu­zie­jaus ati­da­ry­mą bei fur­še­tą R. Oli­šaus­kas taip pat bu­vo kvies­tas, bet vyk­ti at­si­sa­kė. Mu­zie­jų ati­da­rė ir po ati­da­ry­mo puo­ta­vo jo pa­val­di­nys, kul­tū­ros mi­nist­ras su sa­vo pa­val­di­niais.

Au­kos su ka­sos apa­ra­tu?

Pa­nau­dos su­tar­tis, pa­gal ku­rią baž­ny­čia su tvo­ro­mis per­duo­da­ma val­dy­ti ir nau­do­ti vie­ša­jai įstai­gai, pa­si­ra­šy­ta 10-čiai me­tų. Su­tar­ty­je nu­ro­do­ma, kad tur­to pa­skir­tis – re­konst­ruk­ci­ja, pri­tai­ky­mas re­li­gi­jos, baž­ny­ti­nės li­tur­gi­jos, tu­riz­mo reik­mėms. Be to, pa­nau­dos ga­vė­jas įsi­pa­rei­go­jo pa­tal­pas nau­do­ti pa­gal pa­skir­tį, t.y. „dva­sin­gu­mo ug­dy­mui, li­tur­gi­nei veik­lai, re­li­gi­nio kul­to apei­gų at­li­ki­mui“.

Ar tai reiš­kia, kad vie­šo­ji įstai­ga įdar­bins kle­bo­ną ar­ba kad so­cial­de­mok­ra­tas P. Jur­kai­tis teiks baž­ny­ti­nės li­tur­gi­jos pa­slau­gas? Gal kle­bo­nas už au­kas plė­šys ir da­lys ka­sos če­kius? Ant­raip vie­šo­ji įstai­ga ne­ga­lė­tų teik­ti mo­ka­mų pa­slau­gų.

„Ne, ne ne. Man at­ly­gi­ni­mo pi­lig­ri­mų cent­ras ne­mo­ka“, – ti­ki­no kle­bo­nas R. Ža­roms­kis.

So­cial­de­mok­ra­tų ran­kos

Baž­ny­čios pa­sta­tus su tvo­ro­mis val­do so­cial­de­mok­ra­tai su sa­vo sta­ty­ti­niais: Ze­no­nas Ma­čer­nius ke­le­ris me­tus va­do­va­vo Ty­tu­vė­nų pi­lig­ri­mų cent­ro da­li­nin­kų su­si­rin­ki­mams; lai­ki­nu Pi­lig­ri­mų cent­ro va­do­vu pa­skir­tas taip pat so­cial­de­mok­ra­tas Pra­nas Jur­kai­tis. Da­bar Kel­mės sa­vi­val­dy­bei da­li­nin­kų su­si­rin­ki­muo­se at­sto­vau­ja so­cial­de­mok­ra­tas me­ras Kos­tas Ar­va­se­vi­čius.

O kam pri­klau­so kil­no­ja­mo­sios kul­tū­ros ver­ty­bės?

„Jie ši­to, kas yra baž­ny­čios vi­du­je, neiš­par­ce­liuos, ne­paims. Jei­gu sa­kys, man rei­kia ši­to pa­veiks­lo ir jį iš­ve­šiu – gink, Die­ve! Ši­to ne­bus, ne­bent ma­nęs ne­bū­tų! Nes­var­bu, kas te­nai no­rė­tų, kad ir Al­gir­das Bra­zaus­kas pri­si­kel­tų iš nu­mi­ru­sių ir no­rė­tų val­dy­ti ši­tą da­ly­ką, ne­pa­vyk­tų“, – emo­cin­gai kal­bė­jo kle­bo­nas R. Ža­roms­kis.

Vis­kas dėl pi­ni­gų

Ga­liau­siai kle­bo­nas R. Ža­roms­kis at­sklei­dė tik­rą­ją baž­ny­čios pa­sta­to per­lei­di­mo vie­ša­jai įstai­gai prie­žas­tį.

„Taip pa­da­ry­ta no­rint pri­trauk­ti lė­šas baž­ny­čios re­mon­tui. Baž­ny­čioms Eu­ro­pos Są­jun­gos fon­dai pi­ni­gų ne­duo­da. O vie­šo­sioms įstai­goms duo­da“, – aiš­ki­no R. Ža­roms­kis.

Pats kle­bo­nas pri­pa­ži­no, kad spren­džia­mas ir jo gy­ve­na­mo­sios vie­tos klau­si­mas. Kle­bo­nas gy­ve­no Ty­tu­vė­nų vie­nuo­ly­ne, ku­ris pri­klau­so pi­lig­ri­mų cent­rui. Ar gy­ve­no tei­sė­tai?

„Aš grei­tai gy­ven­siu pa­la­pi­nė­je ir bū­siu pir­ma­sis kle­bo­nas su to­kia gy­ve­na­mą­ja vie­ta, – sa­kė R. Ža­roms­kis. – Va, ką reiš­kia žur­na­lis­tų kaps­ty­ma­sis, kur ne­rei­kia“. Bet pri­pa­ži­no, kad gy­ven­ti kul­tū­ros pa­vel­do ob­jek­te jis ne­tu­ri jo­kio ju­ri­di­nio pa­grin­do.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder