„Dažnai būdavo, kad skambinu ir nesulaukiu atsakymo. Palangai kartais prireikdavo daug laiko atsiliepti. Nežinau, ką jie veikdavo bokšte, galbūt blogas radijo (ryšys)“, - BNS telefonu iš Švedijos sekmadienį sakė Kattlebergo oro uosto Geteborge vadovas Kjelas Brattforsas.
Jis sakė pats ne kartą skridęs iš Geteborgo į Klaipėdą. Pasak K.Brattforso, panašių problemų susisiekti su skrydžių vadovais Švedijoje neiškildavo.
„Taip būdavo prieš šešerius septynerius metus. Iš pilotų panašias problemas girdžiu ir dabar“, - teigė švedų pilotas.
Pasak K.Brattforso, lėktuvas An-2, kuriuo skrido lietuviai, paskutinį kartą buvo tikrintas dvi savaites prieš skrydį, o pilotai buvo itin patyrę, todėl negalėjo padaryti klaidos.
„Du vyrai su 15 tūkst. valandų skrydžių patirtimi, Antonov-2 skridę 40 metų nedaro klaidų. Turėjo būti rimtų problemų. Neįsivaizduoju, kokios jos. Galėjo nutikti tūkstantis skirtingų dalykų“, - kalbėjo K.Brattforsas.
Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas BNS sakė, kad panašių nusiskundimų iki šiol negirdėjęs, bet teigė negalintis atmesti, kad blogos sąlygos gali sutrukdyti patekti į girdimumo zoną.
Jo teigimu, vėliau dingę pilotai įskridę į Lietuvos skrydžių valdymo zoną šeštadienio popietę sėkmingai užmezgė ryšį.
„Ryšys buvo pirmas ir paskutinis įskridus į Lietuvos skrydžių valdymo zoną, informavo apie vietą ir aukštį“, - sakė A.Šumska.
Apie prarastą ryšį su civiliniu orlaiviu „An-2“ pranešta šeštadienio vakarą. Iki sekmadienio vakaro lėktuvo pėdsakų aptikti nepavyko.
Lietuvos karinių jūrų pajėgų atstovas Antanas Brencius sako, kad prieš parą virš Baltijos jūros dingusio lietuvių lėktuvo paieška bus nutraukta sekmadienį saulei nusileidus.
Lietuvos karinių oro pajėgų lėktuvas „L 410“ savo darbą jau baigė, Latvijos sraigtasparnis dar žvalgo teritoriją, laivai dar jūroje, baigus darbą, jiems nurodyta prisistatyti į Klaipėdos uostą.
„Tikėtina, kad paieškos operacija bus nutraukta saulei nusileidus. Nieko nebuvo aptikta, su šiandien operacija bus nutraukta ir, manau, nepratęsta“, - BNS sakė pulkininkas leitenantas A.Brencius. Jo teigimu, jeigu pilotai būtų išsigelbėję, jie būtų patekę į Latvijos kontroliuojamą teritoriją.
Naktį Baltijos jūros vandenyje sunku ką nors pastebėti, be to, vien dieną bangų aukštis siekė 2 metrus. Pasak Karinių jūrų pajėgų atstovo, buvo išžvalgyta nemaža teritorija Liepojos ir Švedijos link.
Susisiekimo ministerijos padalinys tirs šį įvykį. Tyrimas tikriausiai bus pavestas Orlaivių avarijų ir incidentų tyrimo vadovui Broniui Merkiui, BNS informavo Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas.
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Rašyti komentarą