Renovacija - pretekstas pinigų vilionei

Renovacija - pretekstas pinigų vilionei

Išradingieji idėjas naujiems verslams gaudo sekdami aktualiausias šalies gyvenimo temas - šiuo metu Nacionaliniu nuomonių centru prisistatanti bendrovė primygtinai ragina gyventojus trumpąja žinute išsakyti savo nuomonę dėl būsto renovacijos. Išsiųstas atsakymas abonento sąskaitą už ryšio paslaugas padidintų daugiau kaip septyniais litais.

Specialistai perspėja gyventojus, kad ši apklausa nėra rengiama su valstybiniu būsto renovacijos vykdymu susijusių institucijų ir dalyvauti joje nėra privaloma. Taip pat daroma prielaida, kad į akis nekrentanti smulkučiu šriftu atspausdinta svarbi informacija dėl paslaugos kainos gali slėpti verslininkų norą pasipelnyti iš neapdairių ir senyvo amžiaus gyventojų.

Neturi nieko bendro

Laiškai su bendrovės "Facility Services" antspaudu ir projekto vadovo G. Zakarevičiaus parašu jau pasiekė įvairių šalies miestų gyventojus. "Raginimu dėl namo renovacijos darbų" pavadintame rašte, iš pažiūros panašiame į oficialų institucijos ar įstaigos pranešimą, įtaigiu tonu dėstoma, kad apklausą vykdantis Nacionalinis nuomonių centras prašo gavėjo nedelsiant pareikšti nuomonę dėl daugiabučio namo renovacijos ir modernizavimo.

Vieną iš kelių atsakymo variantų šablonų reikia trumpuoju numeriu nusiųsti SMS žinute, kurios kainą, laiško gale įrašyta smulkiomis raidėmis, sudarytų 5,88 lito be PVM.

"Jūsų dalyvavimas apklausoje ypatingai svarbus, jeigu norite atkreipti atsakingų institucijų dėmesį į savo nuomonę dėl renovacijos darbų būtinybės šiuo sunkmečio periodu. Esate namo bendruomenės dalis, todėl nebūkite abejingi. Neleiskite spręsti už jus. Nuomones prašome pareikšti nedelsiant", - raginama laiškuose, pažymėtuose "unikaliais šeimos ūkio kodais".

Nurodoma, kad pareikštos nuomonės registruojamos "centrinėje duomenų bazėje", o rezultatai bus skelbiami žiniasklaidos priemonėse ir internete.

Tačiau Būsto ir urbanistinės plėtros agentūros (BUPA) viešųjų ryšių atstovas Einaras Burkšas patikino, kad minėtoji apklausa neturi nieko bendra su agentūra ir jos kuruojama Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programa.

"Verslininkai šitaip mėgina užsidirbti pinigų, bet gyventojai neprivalo reikšti savo nuomonės bei siųsti mokamų SMS žinučių. Šie atsakymai neturės jokios reikšmės daugiabučių renovavimo programai ar jos pakeitimams", - sakė jis.

Oficialiai Lietuvos būsto renovacijos reikalus kuruojančiai Būsto ir urbanistinės plėtros agentūrai tokius laiškus siuntinėjantis Nacionalinis nuomonių centras jau žinomas - anksčiau ši bendrovė laiškuose prisistatydavo kitu, ne mažiau įtaigiai skambančiu vardu.


Pakeitė pavadinimą

Anot E. Burkšo, žinios apie šią apklausą agentūrą pasiekė prieš mėnesį - laiškus su raginimais siųsti mokamas žinutes BUPA gavę gyventojai teiravosi, kaip juos vertinti. Tuomet, nurodė pokalbininkas, analogiški laiškai buvo siuntinėjami Daugiabučių renovacijos valdybos vardu.

E. Burkšo teigimu, BUPA paprašiusi paslaugos teikėjo pakeisti pavadinimą, kuris galėjo kelti asociacijų su agentūros vykdoma veikla. Po kiek laiko tie patys laiškai pasklido jau Nacionalinio nuomonių centro vardu.

"Kreipėmės į policiją prašydami ištirti situaciją, nes pamanėme, kad tai sukčiavimas, pinigų viliojimas. Policija atsakė jokios nusikalstamos veikos neįžvelgianti - bendrovė perka paslaugas iš "Mediafon" ir šitaip daro verslą", - sakė viešųjų ryšių atstovas.

Vakar, gavusi informacijos apie Nacionalinio nuomonių centro veiklą, tyrimą dėl galimo Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimo pradėjo ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT). Anot jos Viešųjų ryšių skyriaus vedėjo Vito Ūso, į akis nekrentanti smulkučiu šriftu atspausdinta svarbi informacija dėl paslaugos kainos gali kelti įtarimų dėl verslininkų noro pasipelnyti iš neapdairių ir senyvo amžiaus gyventojų.

Renkasi patys

Telekomunikacijų paslaugas televizijoms, tarptautiniams ir nacionaliniams ryšio bei interneto paslaugų teikėjams teikiančios bendrovės "Mediafon" Turinio paslaugų padalinio direktorius Saulius Pelėda teigė, kad imtis vienokio ar kitokio pobūdžio paslaugų teikimo esąs kiekvieno verslininko pasirinkimas.

"Mėginime išsiaiškinti, koks yra žmonių požiūris į renovacijos procesą, nematau nieko blogo. Juolab kad kiekvienas gali apsispręsti pats, ar pareikšti savo nuomonę - niekas juk prievarta šito nereikalauja", - teigė S. Pelėda.

Pokalbininkas akcentavo, kad kiekvienas subjektas sutartyje su "Mediafon" nurodo prisiimantis atsakomybę už savo veiksmus.

"Greičiausiai apklausų vykdymas, kaip veikla, nurodytas bendrovės įstatuose", - sakė jis.

Savo pateikiamoje informacijoje internete bendrovė "Facility Services" piešia išties plačius veiklos horizontus: "Mes - investicinė, verslo pirkimo, verslo valdymo įmonių grupė, taip pat dirbanti bankroto administravimo, žmogiškųjų išteklių ir rinkos tyrimų srityje." Tiesa, susisiekti su bendrovės atstovais laiškuose bei interneto tinklalapyje nurodytais telefonų numeriais kol kas nepavyko nei žurnalistams, nei VVTAT.

Pelną dalijasi

Trumpųjų numerių paslaugos Lietuvoje gyvuoja jau dešimtmetį. Pasak S. Pelėdos, pradžioje šie numeriai daugiausia buvo naudojami erotinio pobūdžio informacinėms paslaugoms, tačiau šiuo metu pastarosios tesudaro šimtąją viso jų spektro dalį.

"Verslo paslaugos, informacijos teikimas, apmokestinimas, įvairūs balsavimai, atsiskaitymai už automobilių statymą - trumposios žinutės prigijo visur", - sakė jis. Tad potencialūs naujų paslaugų teikėjai jomis domisi nuolat.

Kalbėdamas apie tokių paslaugų kainodarą, pokalbininkas nurodė, kad klientas gali pasirinkti norimą paslaugos kainą nuo 30 centų iki 10 litų. Norint siūlyti brangesnes paslaugas, klausimą reikia specialiai derinti su telekomunikacijų paslaugų teikėjais. Būtent su jomis bei su numerio paslaugą teikiančia bendrove gautas pajamas turi pasidalyti vienokias ar kitokias žinutes raginanti siųsti įmonė.

Anot S. Pelėdos, neatrodo, kad "Facility Services" iš šios apklausos krautųsi aukso kalnus, juolab kad papildomai teko mokėti už laiškų spausdinimą ir siuntimą.

"Nebent įmonė vėliau parduos sukauptą informaciją", - spėliojo pokalbininkas.

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder