2012 m. kovo 2 d. AB „Klaipėdos nafta", kurios 70,63 proc. akcijų priklauso Lietuvos Vyriausybei, pasirašė suskystintųjų gamtinių dujų laivo-saugyklos 10 metų nuomos sutartį su galimybe išpirkti už likutinę vertę. „Klaipėdos nafta" dujų terminalą-laivą nuo 2014 m. nuomosis iš Norvegijos kompanijos „Hoegh LNG Ltd.", 2012 metų pradžioje laimėjusios tarptautinį konkursą.
„Plaukiojančio dujų terminalo-laivo su dujų įrenginiu nuomos kaina per metus „Klaipėdos naftai" siekia apie 180 mln. Lt, o per visą nuomos laikotarpį tai kainuos 1,8 mlrd. Patys norvegai atskleidė, kad kiek didesnį nei Klaipėdai statomą dujų terminalą-laivą korėjiečiai galėtų pagaminti ir parduoti už 320 mln. dolerių, o tai milijardu mažiau, nei „Klaipėdos nafta" sumokės už nuomą per dešimt metų", - sako parlamentaras.
Jis prašo atsakyti, ar buvo atliktas antikorupcinis šios nuomos sutarties vertinimas; už kokią likutinę vertę bus nupirktas terminalas-laivas; kodėl terminalas-laivas nebuvo nupirktas iškart, o pasirašyta nuomos sutartis; ar dujų terminalo projekto statybos yra ekonomiškai pagrįstos ir perspektyvios; ar bus imtasi visų reikiamų priemonių siekiant išvengti dujų terminalo prastovų, nes viena diena Lietuvos valstybei kainuotų apie 406 tūkstančius litų; kokia būtų dujų pristatymo kaina, jei suskystintas gamtines dujas pristatytų užsakomuoju reisu, nesudarius laivo nuomos sutarties?

Rašyti komentarą