Aišku, politikė už savo suaugusį brolį neatsakinga. Aišku, ji neatsakinga ir už sąžiningai Lietuvai mokesčius mokančius verslininkus, kurie uždirba iš verslo per Rusiją. R.Juknevičienė, visus juos (išskyrus brolį) juodindama kažkam parsidavus, už savo žodžius irgi neatsakinga.
Taigi, kai ES valstybės ir NATO šalys su Lietuva priešakyje suko galvą, kokias ekonomines sankcijas pritaikyti Rusijai, kad šiai nesinorėtų lieti kraujo Ukrainoje, politikės brolis suko verslą. Kai Rusija taikė atsakomąsias priemones, nuo kurių Lietuvos verslininkai tiesiog cypė ir buvo priversti dairytis rinkų į kitas puses, politikės brolis krypties nekeitė. Kai dėl karo su Ukraina kiti aukojo savo pelną į aukštesnę poziciją iškėlę principus, politikės brolis toliau suko verslą.
Politikės broliui sunku prisiskambinti. „Gal išvykęs į Rusiją, jis dažnai ten turi lankytis, žinote, reikia įvairius reikalus derinti, kai toks verslas, visko telefonu nesutarsi“, - sakė tame pačiame versle kaip ir politikės brolis dirbantis Vytautas Jacina.
V.Jacina geležinkeliu per Rusijos teritoriją gabena automobilius į Azijos šalis. Dar visai neseniai jo bendrovė užėmė pirmaujančias pozicijas, bet prieš kelerius metus jo verslą apyvarta ir pelnu gerokai pralenkė politikės brolis. Jis taip pat užsiima automobilių ir krovinių gabenimu per Rusiją. Negana to, jo siūlomų paslaugų spektras kur kas platesnis, jis ne tik gabena automobilius per Rusiją, bet ir tvarko dokumentus su Rusijos muitininkais.
O kaip tvarkomi dokumentai su Rusijos muitininkais, niekam ne paslaptis. „Yra tam tikrų nerašytų taisyklių, reikia žinoti, ką ir kada paskatinti. Čia tokia darbo specifika, europiečiai nesupranta nei Rusijos reikalavimų, nei kaip dėl jų susitarti“, - pasakojo kitas verslininkas, bendrovės „Kauno tarpininkai“ vadovas Alvydas Radzevičius.
Karas eina, verslas žygiuoja
Kai kitų su Rusija dirbusių verslininkų apyvarta smuko, kaip ant mielių augo darbuotojų skaičius politikės brolio įmonėje. Skelbiama, kad 2011 m. jo įmonėje dirbo 6 darbuotojai, o štai praėjusiais metais darbuotojų skaičius šoktelėjo net iki 25. Per patį karo Ukrainoje įkarštį.
Anksčiau įkandin politikės brolio verslo vilkdavosi šiokios tokios skolos, bet pernai įmonėje skolų „Sodrai“ nebuvo nė cento. Per patį karo Ukrainoje įkarštį verslininkas nepritrūko pinigų.
2010 m. politikės brolio įmonė sugebėdavo pasiekti viso labo iki 50 tūkst. litų apyvartą, naujausiais duomenimis, įmonės apyvarta gali būti išaugusi iki 20 mln. eurų (69 mln. litų).
Automobilius per Rusiją gabenanti bendrovė - viso labo viena iš kelių politikės brolio valdomų įmonių. Apyvartos - su šešiais nuliais.
Tėvynės išdavikai
Visi, kurie karinės agresijos metu dirba su Rusijos rinka, yra Tėvynės priešai. Bent jau tokia mintis buvo išdėstyta konservatorių sukurtoje „Minkštojoje Rusijos sulaikymo strategijoje“, gimusioje pernai. Remdamasis šia strategija Andrius Kubilius Tėvynės išdaviku išvadino verslininką ir kultūros mecenatą Ramūną Karbauskį, pajamų gavusį iš verslo su Rusijos rinka. Dabar A.Kubilius mina teismų slenksčius.
Tačiau atsitiko taip, kad Rusijos grėsmių ieškantiems konservatoriams neužkliuvo R.Juknevičienės brolio kompanija, kuri yra lyderė ne tik tarp automobilių pervežimu per Rusiją užsiimančių įmonių, ji aukštai kotiruojama kaip kokybiškas paslaugas su Rusijos muitinėmis teikianti įmonė. Internete apstu atsiliepimų, kad geresnio tarpininko prireikus išankstinio deklaravimo paslaugos Rusijos muitinės įstaigose už R.Juknevičienės brolio kontaktus nerasite.
„Reikia turėti ryšių. Neturėsi ryšių, toli nenuvažiuosi. Rusija tokia šalis, yra sistema, jos neperlipsi“, - verslo subtilumus su Rusijos muitininkais dėstė V.Jacina. Beje, jis pats reikalų su muitininkais netvarko, neturi reikiamų ryšių ir įdirbio.
Jeigu R.Juknevičienės brolio bendrovė būtų viena iš daugelio įmonių, akylai Rusijos „draugus“ stebintys konservatoriai gal ir galėtų nepastebėti. Bet kaip savo brolio (toliau tekste - BROLIO; vardas ir pavardė redakcijai žinomi) nepastebėjo viena iš minkštosios strategijos kūrėjų Rasa Juknevičienė? Ir kaip nepastebėjo kiti, mat BROLIO įmonė yra ne šiaip įmonė, ji yra ir partijos rėmėjų sąrašuose.
BROLIS valdo ne tik savo įmones, jis vadovauja automobilių vežėjų geležinkeliais organizacijai. Per ją randama kalba valdžios koridoriuose.
Pamaitina
BROLIO įmonė vagonais per Rusiją gabena naudotus automobilius ir kitus krovinius. Lietuva specialių vagonų automobiliams gabenti turi viso labo 20, o toks skaičius niekaip nepatenkintų viso BROLIO bendrovės poreikio, juo labiau kad su šiuo verslo gigantu konkuruoti bando ir verslo nykštukai. Iš kur vagonai?
Vagonus automobilių pervežimu užsiimančios įmonės nuomojasi iš Rusijos. Kai Rusijai taikomos ekonominės sankcijos, kai prezidentė Rusiją vadina teroristine valstybe, kai Lietuvos politikai vienu choru su ES lyderiais gieda apie ekonominių sankcijų Rusijai būtinybę, Lietuvos verslininkai ištiesia sunkumų patiriančiai Rusijai ranką. Ir Rusiją papeni, ir patys užsidirba.
Mokama ne tik už vagonų nuomą, mokama už kiekvieną Rusijos bėgiais nuvažiuotą kilometrą. „Jie (BROLIO bendrovė - red. past.) lyderiai, per mėnesį išleisdavo mažiausiai po 100 vagonų, o gal ir daugiau“, - konkurentų pajėgumus bandė nuspėti V.Jacina.
Įprasta, kad kiekvienas nori pasidžiaugti savo verslo sėkme, ypač tuomet, kai kiti krinta kaip lapai, o tau dirbantis kolektyvas didėja. Politikės BROLIS ne kartą yra pasakojęs, kaip jam gerai sekasi verslo reikalai, kiek vagonų kas mėnesį išsiunčiama į Rusijos platybes. Bet šį kartą, kai Rusija į Ukrainą siunčia savo karius, o į kišenę iš verslo per Rusiją byra pinigai, savo sėkme BROLIS dalytis, matyt, nenorėjo. Nebuvo jo nė darbe. Sakė, kad susitikime. Nebuvo ir namie, sakė, kad kažkur išvykęs. Nebuvo jo nei šviesiu paros metu, nei vėlai vakare. Ir kitą dieną, ir dar kitą dieną jis buvo dingęs kaip į vandenį.
- Jūsų BROLIO verslas susijęs su Rusija. Kai šaliai dėl karinės agresijos Ukrainoje taikomos sankcijos, BROLIS sėkmingai bendradarbiauja net ir su Rusijos muitinėmis. Kaip jam pavyksta? - „Respublika“ pasiteiravo Seimo narės Rasos Juknevičienės.
- Aš su brolio veikla neturiu nieko bendra. Jo verslas labai paprastas, žmonėms padeda pervežti senus automobilius.
- Jūsų BROLIS teikia tarpininkavimo paslaugas su Rusijos muitinės įstaigomis. Kaip jam pavyksta išlaikyti gerus ryšius, kai Rusija kitiems taiko atsakomąsias sankcijas, sulaiko krovinius ir pan.?
- Aš nežinau, niekad apie tai nesakė. Nesakė, kad būtų kokių problemų. Mano brolis niekaip nedalyvauja politikoje. Kad remia mūsų partiją... O jūs... vykdote prorusišką politiką, tą ir parašykite.
- Jeigu parašysime apie jūsų BROLĮ, vadinasi, mes Rusijos įrankis?
- Jeigu parašysite apie mano brolį, jis paduos jus į prokuratūrą. Jeigu jūs minėsite mano brolį, jo įmonę, jo pavardę, aš jam rekomenduosiu kreiptis į teismą, į Generalinę prokuratūrą. Jis nepadarė jokių nusižengimų, dėl ko apie jį galėtumėte rašyti.
- Mes domimės asmenimis, kurie karo Ukrainoje metu pelnosi iš ryšių su šalimi agresore. Jūsų BROLIS verslo krypties nekeičia. Kur patriotizmas, apie kurį pati nuolat kalbate?
- Mano brolis moka mokesčius Lietuvai. Jis dirba su Azijos šalimis, konkrečiai su kuriomis, nežinau. Mano brolis ir aš naudinguose projektuose Rusijai nedalyvaujame. Kiti verslininkai remia Rusijai naudingas iniciatyvas.
- Rusija jūsų BROLIO verslui yra motina maitintoja?
- Tai čia labai senas jo verslas, kuris, žinoma, priklauso nuo Rusijos įstatymų, kiek suprantu, nuo muitų ir visokių kitokių dalykų. Verslas yra visoks, ir Tėvynės sąjunga niekada nėra sakiusi, kad visas verslas yra blogai. Verslas, kuris dalyvauja politikoje ir kuris atstovauja Rusijai naudingiems interesams, yra problemiškas.
Rašyti komentarą