Lietuvių emigraciją bei ne itin noriai gyventojų mokamus mokesčius dažnai bandoma pateisinti ir prasta viešojo sektoriaus teikiamų paslaugų kokybe. Nors iš dalies ir galima su tuo sutikti, tačiau geros kokybės paslaugos viešajame sektoriuje Lietuvoje yra teikiamos ir jų kokybė nuolat gerėja, antradienį "Lietuvos radijui" sakė LLRI vadovė.
Pasak R. Vainienės, viena iš institucijų, nuolat gerinančių savo teikiamų paslaugų kokybę, galima pagrįstai vadinti Valstybinę mokesčių inspekciją, kuri ir konsultuoja telefonu, ir tobulina elektronines deklaracijas, ir taiko vieno langelio principą. Tad nors kokybiškos šios institucijos paslaugos nekompensuoja pačių mokesčių sukuriamos naštos, bet pastangos mokesčių mokėjimą padaryti paprastesnį ir lengvesnį yra pastebimos.
Tačiau LLRI direktorė pastebi, jog pasiekti optimalų kainos ir kokybės santykį valdžios paslaugų srityje nėra paprasta, o žymiai sudėtingiau nei rinkoje, kur kainos ir kokybės santykis visuomet nusistovi toks, kurį mokėdami pinigus lemia dauguma vartotojų. Tuo tarpu valdžioje, kur paslaugos didžiąja dalimi yra prievartinės, sprendimų centras yra perkeltas į valdžios institucijas, kurios sprendžia, kokios kokybės paslaugas suteikti gyventojams ir kiek iš už tai paimti rinkliavos ar kitų mokesčių.
R. Vainienės teigimu, neturėdamas kitos alternatyvos ir priverstas naudotis tik valdžios teikiama paslauga žmogus dažniausiai nebus patenkintas, jam atrodys, kad mokesčių mokėtojų pinigai naudojami neefektyviai. Tuo atveju, kai paslaugų rinka yra monopolizuota valdžios institucijų ir gyventojai negali pasirinkti paslaugos teikėjo, žmonių abejones gali išsklaidyti tik nepriekaištingas valdžios išlaidų skaidrumas, kurio stygius šiuo metu yra akivaizdžiai pastebimas.
Rašyti komentarą