Nuo 2005 metų LRB Arbitražo komisija dėl galimų etikos kodekso pažeidimų iš viso svarstė 63 reklamas. Beveik pusė (49%) iš jų pripažinta pažeidusiomis etiką. „Žvelgiant į detalią statistiką galima pastebėti, kad LRB Arbitražo komisijos vertintų reklamų skaičius visais metais buvo nepastovus. Skundų skaičius atskirais metais kartais nežymiai ūgteldavo, tačiau bendra tendencija akivaizdi – sulaukiame vis mažiau nusiskundimų dėl galimų reklamos pažeidimų“, – komentuoja Lietuvos reklamos biuro valdybos bei Arbitražo komisijos pirmininkas Saulius Tiškevičius.
Anot LRB valdybos pirmininko, gaunamų skundų skaičius yra tiesiogiai susijęs su visos reklamos rinkos padėtimi. „Pagrindinis savireguliacijos tikslas yra ugdyti pasitikėjimą rinka ir skatinti geros verslo praktikos standartus. Todėl mažėjantis gaunamų skundų skaičius atspindi, kad reklamos versle besisukančios įmonės vis geriau įsisavina esminius etikos principus ir juos pritaiko kurdami bei pristatydami visuomenei reklamines kampanijas, - sako S. Tiškevičius.
S. Tiškevičius taip pat pastebi, kad reklama ir jos teisingumu vienodai rūpinasi abi pusės – ir vartotojai, ir įmonės. „LRB Arbitražo komisija vertina ne tik tas reklamas, kurios sulaukia vartotojų skundų. Mūsų kita užduotis – sudaryti sąlygas įmonėms įsivertinti reklamos tinkamumą dar prieš jų pasirodymą eteryje. Kasmet Arbitražo komisija, sudaryta ne tik iš reklamos žinovų, tačiau ir vartotojų teisių, lygių galimybių, konkurencijos, vaikų teisių specialistų, įvertina po keletą tokių reklamų ir pateikia pasiūlymus ar ji nepažeidžia reklamos etikos kodekso“.
Rašyti komentarą