Nusidriekusios kilometrinės eilės prie Medininkų pasienio punkto anokia naujiena.
Tačiau prieš šventes suintensyvėjus prekybai mušamas rekordas. Vakar vidurdienį „Vakaro žinių“ kalbintas vilkiko vairuotojas Robertas buvo užstrigęs 14 km eilėje, kuri tik ilgėjo.
„Aš atvažiavau 1 val. nakties. Nuo tada iki dabar pavažiavau 2 km. Jei iki penktadienio ryto pagaliau kirsiu sieną, tai gal per šventes ir spėsiu grįžti namo. Tačiau reikia nepamiršti, kad tuo pačiu keliu reikės grįžti atgal, tai reiškia, kad vėl stovėsiu tokioje pačioje eilėje“, - apie chaosą prie Medininkų pasienio punkto pasakojo vairuotojas.
Prausiasi dubenėlyje
Paklaustas, kaip išgyvena kelias paras automobilyje, kai už lango dar ir šaltis spaudžia, Robertas numojo ranka, esą vairuotojai jau prisitaikė. O taikytis jiems teko prie antisanitarinių sąlygų. „Situaciją galima palyginti su namu be patogumų. Turim kibirą, dubenis, apsiprausiam, nusiskutam. Kiekvieną kartą vežuosi po 20 litrų vandens, dujų balionėlį, maisto. Kitaip ir pražūti galima. Na, o gamtiniams reikalams aplink miškas yra. Svarbiausia, kad pasieniečiai nepagautų. O dėl šalčio ir kuras šąla, ir mašinos genda. Tik mums „sugesti“ nėra kada“, - apie sąlygas prie Medininkų pasienio punkto pasakojo eilėje užstrigęs vairuotojas.
Ir ne tik prie nežmogiškų sąlygų tenka taikytis eilėje įstrigusiems vairuotojams. Pasukti galvą reikia ir ką veikti šitiek laiko įkalintam vilkike prie vairo. „Skaitau knygas, per kompiuterį kiną žiūriu, su kolegom kalbuosi. Technologijos šiais laikais leidžia daug, jos greitai kinta, čia tik žmonės šiame pasaulyje nesikeičia“, - guodėsi Robertas.
Kalti muitininkai
Vairuotojo darbdavys, UAB „Eugeda“ direktorius Rolandas Rimgaila ko gero paantrintų kolegai, mat kaltininką dėl eilių Medininkų pasienio punkte įvardija pačius muitininkus. Esą net ir skandalas, kada buvo suimta dešimtys pasieniečių, situacijos nepakeitė. Priešingai, tik pablogino.
„Po to skandalo darbas buvo apskritai sustojęs. Juk visi žino, kad jei vairuotojas susimoka, greitai praeis. O jei nieko neduoda, tai pralaikys 3, 4 valandas ir dar paskui kabinėsis dėl niekų. Dėl to vairuotojai ir moka“, - į vatą žodžio nevyniojo bendrovės direktorius.
Pasak jo, blefas ir tai, kad muitininkai įvykdo savo planą, t. y. per parą pravažiuoja 600 sunkvežimių. Kirsti sieną spėja vos trečdalis vilkikų, sako R.Rimgaila ir patvirtino, kad dėl tokio tempo įmonė patiria didžiulius nuostolius.
„Vairuotojai praleidžia po keletą parų kone stoviniuodami. Per tą laiką, jei nebūtų eilių, jie galėtų nuvažiuoti į vietą, iškrauti siuntinį ir grįžti atgal. Kai pasieniečiai dirbo tvarkingai, iš Klaipėdos išvažiavusi mašina į Minską po trijų parų jau būdavo grįžusi. O dabar dvi paras praleidžia važiuojant į priekį, ir dar dvi važiuojant atgal. Tai, kas vyksta dabar, yra visiška netvarka“, - prarandantis pinigus piktinosi bendrovės direktorius.
450 - Tiek vilkikų vakar po pietų laukė prie Medininkų pasienio punkto
250 - Tiek vilkikų vakar po pietų laukė prie Lavoriškių pasienio punkto
120 - Tiek vilkikų vakar po pietų laukė prie Raigardo pasienio punkto
80 - Tiek vilkikų vakar po pietų laukė Šalčininkų pasienio punkte
Rimantas SINKEVIČIUS - Susisiekimo ministras:
Į Baltarusiją yra keturi pravažiavimo punktai. Buvo keletas atvejų, kai mačiau, kad viename poste laukė 100 sunkvežimių, o kitame - 250. Tai rodo, kad nėra vienodo pasiskirstymo. Žinoma, gal vairuotojas ne visada gali pasirinkti, į kurį postą važiuoti. O kitas gal ir nesirenka.
Problemos sprendimas būtų atidaryti papildomus postus. Turiu galvoje, pvz., Adutiškį. Antra, reikia gerinti kitą infrastruktūrą, t. y. padaryti, kad būtų daugiau pravažiavimo kanalų per postą. Padarius kelio išplatėjimus per postus, būtų netrukdomas eismas, nes ten eismo sąlygos ypač nepalankios. Priešpriešio judėjimas yra pakankamai pavojingas. Taigi kito kelio nėra, kaip tas, kurį siūlau. Tam, žinoma, reikės ir daugiau muitininkų.
Tai mes jau aptarinėjame Vyriausybėje. Tačiau žiemą, žinoma, nieko nedarysim. Ir pinigų šių metų biudžete tam dalykui nėra numatyta. Tai ir tarptautinių susitarimų reikalas, ir finansai, ir infrastruktūros gerinimas, bet kartu ir muitinės darbo gerinimas. Tai visas priemonių kompleksas.
Na, o vairuotojams, kurie šiuo metu įstrigę eilėje, yra kažkiek padedama.
Kalbėjau su „Linavos“ (Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija, - red.past.) prezidentu. Jie veža karštą maistą, parūpina būtiniausių prekių ir t. t. Žmogus nėra paliktas užpustytas likimo valiai. Bet, žinoma, esant tokiai situacijai atrodome neeuropietiškai, nors ir giriamės priklausantys Europos Sąjungai.
Rašyti komentarą