Lietuviams nesakoma, kas yra JAV kroviniuose

Lietuviams nesakoma, kas yra JAV kroviniuose

Vakar Lietuvą pasiekė pirmieji JAV kroviniai iš Afganistano. Užsienio reikalų ministerija (URM) džiaugiasi, kad tai - dar vienas puikaus bendradarbiavimo su JAV pavyzdys, naudingas Lietuvai tiek ekonomiškai, tiek politiškai. Deja, jokios informacijos, kas tai per kroviniai, kaip jie gabenami ir kokia ekonominė nauda, nei politikai, nei verslas neteikia.

Nauda neaiški

Vakar URM pranešė, jog Lietuvą pasiekė pirmieji JAV kariuomenės kroviniai iš NATO misijos Afganistane. Nors kas tai konkrečiai, ministerija neįvardijo, tvirtinama, kad krovinys - nekarinis, bet "susijęs su iš Afganistano išvedamomis JAV karinėmis pajėgomis".

URM pateiktomis žiniomis, iš viso buvo atgabenti 76 konteineriai, kurie toliau jūrų transportu bus plukdomi į JAV. Iki šiol per Klaipėdos jūrų uostą bei Lietuvos teritoriją, t. y. vadinamąjį Šiaurinio aprūpinimo kelią, jau buvo gabenami JAV bei kitų NATO narių kroviniai į Afganistaną.

Ministerijos atstovų teigimu, po 2014 m., kai NATO šalys išves pajėgas iš Afganistano, Lietuva užsitikrins galimybes gabenti įvairius kitus krovinius iš Azijos valstybių į Vakarus.

Ministerijos atstovas Mindaugas Lašas sakė, kad kroviniai vežami ne tik geležinkeliais, bet ir sunkvežimiais, o Klaipėdoje pakraunami į laivus. Tačiau paklaustas, ar jau apskaičiuota, kokia Lietuvai bus ekonominė nauda, apie kurią kalbėjo URM, jis tikino, kad skaičių politikai neturi - juos gali pasakyti tik įmonės. O kroviniai esą bus vežami net ir po NATO karinių pajėgų išvedimo.

Krovinių netikrina

"Dėl Lietuvos saugumo - net kelis kartus minėjome, kad tai - nekariniai kroviniai. O kas tai yra konkrečiai - nelabai galime pasakyti. Net ir patys vežėjai veikiausiai neturi teisės atskleisti, kas gabenama. Jie patys žino - tikrina dokumentus", - sakė M. Lašas.

Paklaustas, kaip Lietuva gali būti garantuota, kad netikrinamais NATO konteineriais nebus gabenami narkotikai (heroinas iš Afganistano sudaro apie 60 proc. pasaulinės rinkos ir beveik absoliučią rinkos dalį Europoje), jis tikino - tam yra specialiosios tarnybos.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atstovė Geda Mikaločienė taip pat pripažino, kad įmonės atstovai netikrina krovinių. Tačiau nauda, anot jos, yra daugiau nei akivaizdi.

"Viena konteinerio, kuris keliauja arba iš JAV į Afganistaną, arba atvirkščiai, tona mums duoda 4 litus, visam transporto sektoriui - apie 40 litų. O jei kas kalba apie grėsmes, tai jų reikia ir klausti, kokios grėsmės. Taip, mes patikrinti atidaryti konteinerio neturime teisės. Bet yra įvairių kontroliuojančių institucijų.

Komentaras: Audrius Butkevičius, apžvalgininkas

Kalbant apie NATO krovinius - Lietuva naudos neturi, ji apskritai prisiima tik atsakomybę dėl įvairių misijų, (pavyzdžiui, ataka Libijoje, kai buvo ginami išskirtinai Prancūzijos, Didžiosios Britanijos ir JAV naftos poreikio interesai Šiaurės Afrikoje). Tad kol nebus aiškiai įvardyta ekonominė nauda, tai virs didžiuliu minusu, jei JAV vėl pavirs teroristų taikiniu.

Šiuo metu NATO įsipareigojimai dėl Lietuvos saugumo tėra kelių girtų prancūzų skraidymai ir merginų kabinimas Panevėžyje, - tai daugiau nei juokinga, kaip ir galvoti, kad keli naikintuvai be priešlėktuvinės gynybos gali apsaugoti Lietuvą.

Turint omenyje JAV pajėgų vadovų teiginius, kad sunaikinus narkotikų pasėlius neturės iš ko gyventi vargšai valstiečiai, kas gali paneigti ir tai, jog konteineriais nebus gabenamas heroinas? O kroviniai bus tikrinami taip pat, kaip buvo tikrinami kroviniai, gabenti į CŽV kalėjimus.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder