Nyderlandų įmonės “Mammoet Baltic” atstovybės Lietuvoje vadovas Edvinas Ivanauskas apie operaciją pasakojo, kad viskas vyko pagal planą. Vis dėlto ją atlikti tikrai nebuvo lengva, kadangi lėktuvo būklė buvo blogesnė nei tikėtasi.
Iš pradžių buvo nuleistas robotas, kuris apžiūrėjo lėktuvą bei už sparnų užkabino siją su įtvirtinimo įranga. Pakėlus laivą nuo dugno 10 m, jis buvo dar kartą apžiūrėtas - įsitikinta, ar viskas gerai. Tačiau, keliant aukščiau, pastebėta, kad pradėjo klibėti sparnai. Tuomet dėl prastėjančios situacijos operaciją atlikti buvo pasistengta kuo sparčiau.
“Pakėlus lėktuvą, likus 8 m iki vandens paviršiaus, dėl bangavimo jis labai smarkiai lingavo bei pradėjo trūkinėti įvairios dalys. Iškėlus lėktuvą teko skubiai priimti sprendimus bei papildomai įtvirtinti lėktuvą”, - kalbėjo E. Ivanauskas.
Užtvirtinus lėktuvo variklio sraigtą iš priekio ir galo, visai netrukus nulūžo ir į dugną nugrimzdo abu sparnai.
Įsitikinus, kad lėktuvas laikosi stabiliai, roboto pagalba buvo apžiūrėtas jo vidus. Ten, tarp piloto kėdės ir salono, ir buvo rastas vieno piloto kūnas. Sėkmingai jį ištraukus, lėktuvo apžiūra tęsėsi - buvo renkama tyrimui reikalinga informacija bei daiktai. Ten taip pat buvo rasta gelbėjimosi liemenė ir plaustas. Piloto kūnas buvo perduotas kariškiams ir parplukdytas į krantą.
Lėktuvo duris uždaryti trukdė sija, kuri buvo ant piloto sėdynių. Roboto pagalba ji nustumta nuo sėdynių ir perkelta ant žemės. Tokiu būdu buvo uždarytos durys. “Praviros durys gali sukelti vandens srautus, sukeliančius riziką, atliekant operaciją”, - aiškino E. Ivanauskas.
Dar kartą įsitikinus, kad lėktuve nieko reikšmingo nebėra, jis buvo paleistas laisvai nugrizmti į dugną.
Operaciją E. Ivanauskas pavadino jautria ir netgi juvelyrine. Ją atliko profesionali šešių narų komanda iš Olandijos, Latvijos, Lietuvos ir kitų šalių.
Komercijos vadovas Bartas Lorijnen, kuris buvo atsakingas už sėkmingai įvykdytą operaciją, pažymėjo, kad sudėtingiausios lėktuvo iškėlimo operacijos dalys buvo įrangos užkabinimas bei pats kėlimo procesas, kurį reikėjo akylai stebėti.
Dėl prastų oro sąlygų operacija vėlavo apie 2 val., todėl darbai buvo pradėti nuo 9 val. ryto ir tęsėsi iki vidurnakčio.
Paklaustas, ar gelbėtojų įranga buvo pažeista, E. Ivanauskas atsakė, kad šiek tiek pažeidimų yra, tačiau ne ženklių.
Kiek kainavo operacija, E. Ivanauskas nekomentavo.
Prezidentė pareiškė užuojautą dėl lėktuvo "An-2" pilotų žūties
Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė pareiškė užuojautą dėl lėktuvo "An-2" pilotų žūties.
Pasak Prezidentės, Baltijos jūroje nuskendusio lėktuvo "An-2" pilotų tragedija sukrėtė visą Lietuvą.
"Adolfas Mačiulis ir Alvydas Selmistraitis buvo patyrę, savo profesijai ir Tėvynei atsidavę pilotai, verti pačios didžiausios pagarbos", - rašoma šalies vadovės užuojautoje.
Lietuvos Prezidentė pareiškė nuoširdžią užuojautą ir palinkėjo stiprybės A. Mačiulio ir A. Selmistraičio artimiesiems, kolegoms ir visai Lietuvos aviacijos bendruomenei, pranešė Prezidentės spaudos tarnyba.
Penktadienį vėlai vakare iš Baltijos jūros dugno į paviršių pakeltame lėktuve "An-2" rastas tik vieno piloto - A. Mačiulio - kūnas. Kito piloto - A. Selmistraičio - likimas nežinomas.
Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs "An-2", pilotuojamas A. Mačiulio ir A. Selmistraičio, virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-ąją. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne, 124 metrų gylyje.
Rašyti komentarą