Kelionė traukiniu Vakarų kryptimi - neįmanoma?

Kelionė traukiniu Vakarų kryptimi - neįmanoma?

Nors nepriklausomoje Lietuvoje gyvename daugiau kaip du dešimtmečius, o Europos Sąjungai priklausome jau 9 metus, geležinė uždanga vis dar pakibusi virš susisiekimo traukiniais su Vakarų šalimis. Mat jis net praėjus 20 metų dėl europinio standarto neatitinkančių bėgių tautiečiams vargiai įmanomas.

Prarandame galimybes

Šiandieną norint iš Vilniaus traukiniu pasiekti Varšuvą keliauti teks 10 val. 40 min. su persėdimu Šeštokuose. Paradoksalu, tačiau dar prieškario laikotarpiu tai padaryti buvo kur kas paprasčiau. Mat greitasis traukinys „Latający wilnianin“ („skraidantis vilnietis”) tautiečius iš Vilniaus į Lenkijos sostinę nugabendavo vos per 4 val. Nuo to laiko daug kas pasikeitė, kaip ir susisiekimas traukiniais su Vakarų šalimis. Dėl sovietinius laikus menančių bėgių važiuoti traukiniu be kliūčių galime nebent rytų kryptimi. Maža to, Lietuva praranda kitas galimybes pigiai keliauti po Europą, tą turi kitos šalys.

Būtent tai siūlo „InterRail“ bilietas, kurį įsigijus galima keliauti po 30 Europos valstybių ar vieną pasirinktą šalį persėdant į kitą traukinį bet kuriame mieste, bet kuriuo laiku. Deja, Lietuva šiai bilietų sistemai nepriklauso. „Zigzag“ įmonės, Lietuvoje platinančios „InterRail“ bilietus, rinkodaros vadovė Daiva Bartusevičiūtė apgailestavo, kad azartiškiems keliautojams iš Europos mūsų šalį tenka aplenkti.

„InterRail“ bilietus dažniausiai perka jaunimas, kuris ieško nuotykių. Manau, kad ir jaunimui iš Vakarų Lietuva yra įdomi ir egzotiška buvusi Rytų bloko šalis, todėl jei Lietuvoje būtų galima keliauti su šiuo bilietu, tikrai atsirastų norinčių aplankyti mūsų šalį“, - įsitikinusi buvo pašnekovė.

Nepatraukli kelionė

Tačiau AB „Lietuvos geležinkeliai“ Keleivių vežimo direkcijos direktorius Raimondas Burkovskis nebuvo taip optimistiškai nusiteikęs, esą keleivių srautas iš Vakarų ir atvirkščiai yra juokingai mažas. „Mes jau esame nagrinėję galimybes prekiauti „InterRail“ ir „EuRail“ bilietais. Dėl labai mažo keleivių srauto Vakarų kryptimi mums tiesiog tai nėra ekonomiškai naudinga“, - aiškino „Lietuvos geležinkelių“ atstovas.

Nepaisydamas to, R.Burkovskis atskleidė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ svarsto galimybę laikinai prekiauti „InterRail“ bilietais, tokiu būdu išsiaiškinant jų paklausą ir rinkos dydį. Tačiau pašnekovas į tai daug vilčių nededa, mat, pasak jo, kelionės traukiniu į Lietuvą turistams paprasčiausiai nepatrauklios. „Keleivių srautai rodo, kad turistų kelionė į Lietuvą traukiniu nedomina. Ir aš manau, kad ji bus patraukli tik tada, kai atsiras „Rail Baltica“ ir būsime prijungti į europinę vėžę nuo Varšuvos iki Kauno. O dabar turistus, matyt, gąsdina ta ilga kelionė iki Lietuvos“, - reziumavo Keleivių vežimo direkcijos direktorius.

Europinės vėžės

Ir nors apie prisijungimą prie europinių vėžių svarstyta buvo vos atgavus nepriklausomybę, visa tai liko tik kalbų lygmenyje. Dėl to apie kelionę traukiniu Vakarų kryptimi tautiečiai iki šiol gali tik pasvajoti. Paprašytas paaiškinti, kodėl iki šiol esame atskirti nuo Vakarų Europos, susiekimo ministras Eligijus Masiulis dėstė, esą tam yra kelios priežastys.

„Pirmiausia tai kainuoja daugiau kaip milijardą litų ir sudėtinga sutelkti tiek lėšų iš nacionalinių mokesčių mokėtojų pinigų. Akivaizdu, kad ilgą laiką apskritai buvo gyvenama tik deklaracijomis ir skambiais šūkiais“, - teigė ministras.

Pasak jo, realūs darbai prasidėjo tik prieš keletą metų, kai projektas „Rail Baltica“ buvo įtrauktas į prioritetinių ES transporto projektų sąrašą, dėl to ir bus finansuojamas. Europinės vėžios, kurios sujungs Kauną su Varšuva turėtų atsirasti apie 2015 metus.

Paklaustas, ar tikimasi didelio keleivių srauto nauja kryptimi, E.Masiulis teigė, jog buvo atlikti tyrimai, rodę teigiamus rezultatus. „Kadangi šis projektas vykdomas kartu su Latvija ir Estija, buvo analizuojami galimi visų trijų Baltijos šalių keleivių srautai. Kaip rodo prieš kelerius metus daryti skaičiavimai, kol kas tai būtų sunkiai komerciškai atsiperkantis projektas, bet ilgainiui keleivių skaičius turėtų augti“, - prognozavo ministras.

Rimvydas ŠIRVINSKAS - MAKALIUS, keliautojas:

Keliauti traukiniais yra labai įdomu. Man pačiam teko keliauti traukiniais Italijoje, kurioje ši transporto priemonė yra aukšto lygio. Be to, traukiniai gali važiuoti net per tas vietas, kur negali važiuoti automobiliai, jie keliasi į kalnus ir pan. Todėl daugybė žmonių ir naudojasi „IterRail“.

Jei tik Lietuva turėtų greitą susisiekimą traukiniais su Vakarais, susidomėjimas tokiu kelionės būdu tikrai būtų. Tačiau kai niekas apie tai nekalba, to susidomėjimo ir nėra. Dabar yra masinė psichozė dėl pigių lėktuvo bilietų. Ir žmonės tiesiog nepagalvoja, kad nuskridus dar kelias valandas reikės važiuoti iš oro uosto.

O galima tiesiog ramiai sėsti į traukinį ir važiuoti ne tik dieną, bet ir naktį tokiu būdu nemokant už nakvynę viešbutyje ir sutaupant nemažai pinigų. Mat daug kur, kaip Italijoje, nakvynės labai brangios.

Manau, kad ir europiečiams iš Vakarų aplankyti Lietuvą būtų labai įdomu. Neseniai grįžau iš Malagos, kurios žmonės sakė, jog labai norėtų pamatyti mūsų šalį. Jiems labai įdomu aplankyti buvusias Sovietų Sąjungos šalis. Vakariečiai labai stebėjosi, kad pas mus visur labai žalia, kad turime keturis metų laikus. Ir tada pagalvoji, kad mes patys dažnai nesuprantame, ką turime, ir tik iš užsieniečių išgirstame tokius nuostabius žodžius.

Parengta pagal dienraštį "Vakaro žinios"

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder