Įstaigų sistemose - sustingdyta informacija
"Vakarų ekspresą" pasiekė ir fizinių, ir juridinių asmenų nusiskundimai dėl neva aplaidaus valstybinių įstaigų darbo sausio pradžioje. Teigiama, kad kai kurios jų neteikia reikalingos informacijos ir dangstosi neveikiančiomis sistemomis.
Konkursas be pažymos?
Įmonės, ketinusios dalyvauti viešųjų pirkimų procese, atstovai tikino negalintys iš VĮ Registrų centro gauti privalomos pateikti pažymos, įrodančios, jog įmonė valstybei neskolinga. Registrų centras duomenis tokiai pažymai įprastai gauna iš Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI), Valstybinio socialinio draudimo fondo ("Sodros") bei kitų reikalingų institucijų.
Tačiau viena Klaipėdos įmonė, metų pabaigoje sužinojusi apie skelbiamą viešųjų pirkimų procedūrą ir nusprendusi joje dalyvauti, sužinojo, jog pateikti reikalingos pažymos negalės, nes duomenų iki sausio 12 dienos "Sodra" neteikia.
"Taip galima ir iškristi iš konkurso", - valdininkų darbu stebėjosi įmonės atstovai.
Perspėjo iš anksto
"Sodros" atstovas ryšiams su visuomene Martynas Žilionis "Vakarų ekspresui" sakė, jog įstaiga iš anksto buvo informavusi visuomenę, kad duomenys iki beveik mėnesio vidurio nebus teikiami.
"Tokiais atvejais rekomenduojame įmonėms kreiptis į viešuosius pirkimus rengiančias organizacijas ir pranešti, kad informaciją apie įsiskolinimą "Sodros" biudžetui pateiks vėliau, kai tokius duomenis teiks "Sodra". Arba pateikti prašymą, kad dokumentų apie skolą pateikimo terminas būtų pratęstas. Šiuo metu ir pačios perkančios organizacijos negali patikrinti, ar pasiūlymus teikiančios įmonės nėra skolingos "Sodros" biudžetui", - aiškino M. Žilionis.
Pasak jo, jaudintis, kad įmonės gali dėl to iškristi iš konkurso, nereikėtų, mat dar 2013 m. buvo parengta Lietuvos Aukščiausiojo Teismo viešųjų pirkimų reglamentavimo ir teismų praktikos apžvalga, kurioje matyti, kad duomenis apie skolą perkančioms organizacijoms galima pristatyti ir vėliau.
M. Žilionis informavo, kad šiuo metu kreipimųsi dėl duomenų tokioms pažymoms teikimo "Sodra" sulaukia. Tačiau nors informacija bus teikiama tik nuo pirmadienio, pakartotinų užklausų pateikti nereikės.
Pasiklydo pinigai
Nerimo neveikiančios sistemos sukėlė ir asmenims, mokėjusiems už asmens tapatybės kortelių gamybą. Pasak vieno klaipėdiečio, paskutinę gruodžio dieną mokėjusio už mažamečių vaikų dokumentų gamybą, nustebino, kad viena valstybinė įstaiga negali informacijos perduoti kitai ir tenka papildomai laukti.
Pokalbininkas aiškino, kad pasidomėjus, ar įmoka gauta, teko išgirsti, kad Klaipėdos apskrities Vyriausiojo policijos komisariato Migracijos skyrius vis dar negavo patvirtinimo apie atliktą mokėjimą. Paskambinęs į VMI, jis sužinojo, kad inspekcijos specialistai mokėjimą mato, tačiau persiųsti informacijos reikiamam Migracijos skyriui esą negali, mat iki sausio 12 dienos neveikia sistema.
VMI komunikacijos vadovas Darius Buta, išgirdęs apie tokią situaciją, priminė, kad VMI sistema buvo išjungta gruodžio 31-ąją, o gyventojai buvo raginami paskutinius veiksmus atlikti iki gruodžio 30 d. Iš dalies sistemos veikimas buvo atnaujintas šį pirmadienį, o teikti visas paslaugas žadama nuo kito pirmadienio, sausio 12 d.
"Tačiau VMI gauna atliktų mokėjimų išrašus, gali juos patikrinti ir perduoti kitoms valstybinėms įstaigoms", - nesklandumais stebėjosi D. Buta.
Pasak jo, vienintelė priežastis, kodėl informacija apie mokėjimą neiškeliavo reikalingu adresu, gali būti atliekant bankinį pavedimą įveltos klaidos.
"Galbūt žmogus nepadarė išplėstinio pavedimo, galbūt ką nors klaidingai nurodė. Siūlyčiau paskambinti į informacijos centrą telefonu 1882, ten save identifikuoti, nupasakoti problemą ir konsultantai padės ją išspręsti", - tikino D. Buta.
Rašyti komentarą