Ignoruojančius vaikų saugumą baus principingai

Ignoruojančius vaikų saugumą baus principingai

Nuo vakar įsigaliojo Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, pagal kuriuos visi vaikai iki 135 cm ūgio (apie 9-10 metų amžiaus) automobiliais gali būti vežami tik specialiose jiems pritaikytose kėdutėse ar sėdynėse. Policijos pareigūnai žada, jog griežtai prižiūrės šią sritį ir baus visus, kurie nesilaikys naujojo reikalavimo.

Iki šiol KET taisyklės leido ant galinės sėdynės vežamus vaikus nuo 3 metų amžiaus prisegti saugos diržu, skirtu suaugusiems. Priekinėje sėdynėje be specialios kėdutės galėjo sėdėti tik ne jaunesni kaip 12 metų ir ne žemesni nei 150 cm ūgio vaikai.

Su metru nematuos

Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro viršininkas Ramūnas Šideikis akcentavo, jog bet kokie pakeitimai, susiję su eismo saugumu - sritimi, kurioje dar ne viskas padaryta, ypač vaikų atžvilgiu, - yra teigiami.

"Patys matome, kaip vaikai yra vežami automobiliuose. Juk atliekame įvairias prevencines akcijas, be to, stebime bendrą situaciją mieste. Tikrai ne visi eismo dalyviai laikosi numatytų taisyklių ir vaikus veža kėdutėse, todėl į pakeitimus žiūrime pozityviai ir esame pasiruošę kontroliuoti, kad reikalavimų būtų laikomasi. Žinoma, į kraštutinumus nesileisime ir su metru, kaip ir iki šiol, nematuosime. Tiesiog stebėsime bendrą vaizdą. Juk tėvai puikiausiai gali su kėdutes ir paaukštinimus pardavinėjančiais specialistais pasitarti, kas labiausiai tinka pagal vaiko amžių ir ūgį", - sakė R. Šideikis.

Kelių policijos biuro viršininko teigimu, pareigūnams dažnai tenka stebėti neatsakingo elgesio pasekmes. Po skaudžių avarijų dažnai paaiškėja, jog vaikai nebuvo prisegti specialioje kėdutėje, buvo vežami mamai ant kelių ar net prisegti vienu bendru diržu.

"Sąmoningumo dažnai pritrūksta, nors į visuomenės švietimą žiūrime labai atsakingai - skaitome paskaitas ne tik tėveliams, bet ir patiems vaikams. Juk ir jie patys gali priminti tėvams, kaip teisingai juos vežti automobiliu. Suaugusiuosius prisisegti saugos diržus įvairiausiomis švietėjiškomis ir prevencinėmis priemonėmis jau esame išmokę - mieste retai pamatysi vairuotoją ar keleivį be diržo. O vežti vaikus specialiose kėdutėse kol kas neišmokėme. Tačiau ne viskas pavyksta per vieną dieną", - tikino R. Šideikis.

Tačiau jis pabrėžė, kad įsigaliojus naujoms taisyklėms, vien švietėjiška veikla nebus apsiribojama: "Jau daugelį metų į tai žiūrime tolerantiškai, tačiau eismo dalyviai nesąmoningėja. Šnekėti nebėra kada, nes jau viską esame pasakę. Jei eismo dalyviai į tai nekreipia dėmesio, mes reaguosime principingai."

Pernai rugsėjį savaitę visoje šalyje trukusio policijos rengto reido metu buvo nustatyta, kad dažniausiai nesilaikant taisyklių vaikai buvo vežiojami Klaipėdos apskrityje.

Už KET pažeidimą netaisyklingai vežant vaikus yra numatyta bauda nuo 100 iki 300 litų.

Ne griežčiausias variantas

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis "Vakarų ekspresui" yra sakęs, kad naujosiomis KET pataisomis siekiama sumažinti automobilių avarijose žūstančių vaikų skaičių, kuris pastaraisiais metais ėmė didėti.

"Saugaus eismo priemonės, kurias pradėjome taikyti 2008-2009 metais, davė rezultatų, tačiau pastarųjų metų statistika rodo, kad avarijose nukenčiančių vaikų skaičius vėl pradėjo augti. Privalomos specialios kėdutės vaikams yra viena iš priemonių, kuriomis sieksime sumažinti tiek avarijose sužalojamų, tiek jose žūstančių vaikų skaičių", - sprendimą griežtinti taisykles motyvavo ministras.

Jis neigė dažnai pasigirstančius priekaištus, esą toks reikalavimas yra naudingas tik kėdutes pardavinėjantiems verslininkams.

IŠVADA. Anot saugaus eismo ekspertų, paprastu saugos diržu prisegti vaikai traumas gauna 5 kartus dažniau nei vežami kėdutėse.

"Pagal tokią logiką, nei naujų kelių negalima tiesti, nei oro uostų tvarkyti, nei saugaus eismo situacijos gerinti, - visur bandoma ieškoti kokių nors savanaudiškų interesų", - sakė E. Masiulis.

Jis akcentavo, kad Lietuvoje nuo šiol galios toli gražu ne pats griežčiausias šių taisyklių variantas.


"Kai kuriose Europos Sąjungos valstybėse kėdutės privalomos iki 145 ar net 150 centimetrų ūgio. Mes pasirinkome žemutinę rekomenduojamą ribą - 135 centimetrų. Daugelio taisyklių pakeitimų, kuriuos siūlo Europos Sąjunga, mes neįvedinėjame. Inicijuojame tik tas pataisas, kurios, mūsų nuomone, yra tikrai reikalingos", - tvirtino E. Masiulis.

Bandymai parodo grėsmes

Dar 2007-aisiais Vokietijos automobilininkų klubo ADAC saugaus eismo ekspertai bandymo metu imitavo tikrą žmogaus elgesį mašinoje. "Volkswagen Golf" vairuotojas-manekenas sėdėjo neteisingai sureguliuotoje sėdynėje ir be saugos diržų, "moteris" - prisisegusi, bet užsikrovusi kojas ant priekinio panelio. "3 metukų" manekenas pasodintas ant paprastos pagalvėlės ir prisegtas per juosmenį, o jo "broliuko" kėdutė pritvirtinta atmestinai, nepatikrinus, ar ji nejuda pirmyn atgal.

Buvo imituotas susidūrimas mašinos priekiu su kliūtimi judant 64 km/h greičiu. Susidūrimo metu "vairuotojas" po saloną buvo mėtomas lyg pūkelis. Nuo smūgio į priekį jis buvo sviestas tokia jėga, kad jo krūtinės ląsta lūžo lyg kiaušinio lukštas. Sužalojimų pridėjo į pilvą šovusi oro saugos pagalvė. "Mirtį" lėmė smūgis galva į stogą, po to - į panelį.

Iššovusi oro saugos pagalvė "mamos" kojas išmetė viršun, ir nieko nebelaikomas kūnas beveik išslydo iš sėdynės. Tuo pačiu metu saugos diržas taip trenkėsi į krūtinę, kad be rimtų vidaus organų sužalojimų nebūtų buvę apsieita. Galų gale "moteris" kojomis išdaužė priekinį stiklą, šis duždamas smarkiai supjaustė manekeną.

Labiausiai imituotoje avarijoje nukentėjo mažieji manekenai. Jei tai būtų buvusi tikra nelaimė, mažyliai būtų mirę vietoje, net nesulaukę greitosios medicinos pagalbos.

"Trejų metukų vaikas" automobilyje "užmigo" ir pakibo ant saugos diržo - jam labai trūko porankių. Nuo mašinos smūgio jis buvo staigiai perlenktas pusiau, ir savomis kojomis smogė sau į galvą, o per juosmenį užsegtas saugos diržas akimirksniu sutraiškė vidaus organus.

Tragiškas likimas ištiko ir jo "broliuką" - nuo smūgio vaikiška kėdutė atsilaisvino, ir, mašinai jau sustojus, toliau judėjo į priekį 64 km/h greičiu traiškydama viską pakeliui, pavyzdžiui, savo "tėvelio" galvą. "Mažylis" išgyventi negalėjo.

Saugaus eismo ekspertų teigimu, šis bandymas įrodė, jog svarbu ne tik turėti būtinas saugumo priemones, pavyzdžiui, oro saugos pagalves, diržus ar kėdutes, bet ir jas tinkamai naudoti.

Eismo įvykio metu, esant nedideliam 50 km/h greičiui, neapsaugotas vaikas išmetamas iš vietos su 30-60 kartų didesne nei jo svoris jėga. Lėkdamas didele jėga automobilio viduje, vaikas susižeidžia pats ir gana rimtai gali sužeisti kitus automobilio viduje esančius keleivius. Neapsaugotas vaikas didele jėga gali būti tiesiog išmestas pro automobilio langą.

Anot ADAC saugaus eismo ekspertų, paprastu saugos diržu prisegti vaikai traumas gauna 5 kartus dažniau nei vežami kėdutėse. Taip yra todėl, kad silpni vaikų kaklo slanksteliai dar nepajėgūs išlaikyti galvos. Standartiniai diržai tinkami naudoti, kai vaiko ūgis siekia ne mažiau 135 cm.

Vaikų kėdutes tvirtinant saugos diržais reikia naudoti visus tvirtinimo taškus, kurie yra kėdutėje. Aišku, joje sėdintis mažylis taip pat turi būti prisegtas.

Jei nėra kėdutės, naudoti paprastos pagalvėlės aukštesnei sėdėsenai nerekomenduojama - vaiką reikia sodinti ant specialios pakylos su ranktūriais. Taip jis avarijos atveju išvengs sužalojimų saugos diržu.

Patarimas

Teisingo saugos diržų prisegimo taisyklės galioja visiems vaikams nepriklausomai nuo jų amžiaus. Vaikų kombinezonai dažnai yra pasiūti iš vandens nepraleidžiančio slidaus audinio, kuris gali padidinti vaiko išslydimo iš saugos kėdutės riziką, jei saugos diržai nėra pakankamai įtempti.

Tačiau teisingai prisegti ir įtempti saugos diržai ant žieminių drabužių gali sukelti šiokį tokį diskomfortą vaikui. Todėl specialistai rekomenduoja nurengti vaiko striukę, ypač ilgose kelionėse, ir prisegus diržus geriau užkloti mažąjį keleivį su antklode, kol temperatūra automobilyje pasidarys komfortabili.
Pasitikrinti, ar teisingai prisegate savo vaiką saugos kėdutėje, galima atlikus šiuos veiksmus:

1. Apvilkite vaiką kasdienine žiemine striuke.
2. Pasodinkite jį į kėdutę, prisekite ir iki reikiamo lygio įtempkite saugos diržus.
3. Iškelkite vaiką iš kėdutės nereguliuodami saugos diržų ilgio.
4. Nuvilkite vaiko striukę ir vėl pasodinkite į kėdutę nereguliuodami saugos diržų ilgio.
5. Jei raktikaulio lygyje galite po saugos diržu pakišti daugiau negu du pirštus, turėtumėte labiau įtempti saugos diržus arba nevežti vaiko, aprengto storais žieminiais drabužiais.

 

 

 

 

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder