Vakar iš seklumoje įstrigusio tanklaivio "Princess Pia" į kitus laivus pradėtas pumpuoti mazutas.
Taip buvo tikimasi sumažinti tanklaivio grimzlę, idant pasikeltų jo priekis ir, padedant vilkikams, jis pradėtų slysti nuo seklumos.
Viltis išvaduoti tanklaivį didino ir sinoptikų prognozės, jog palankiai keičiasi vėjo kryptis bei kyla vandens lygis. Galutinai nutempti laivą nuo seklumos buvo tikimasi iki šio ryto.
Vakar priešpiet prie avariją patyrusio tanklaivio prisišvartavo bunkeriavimo laivas "Nemunas", kuris iš "Princess Pia" turėjo paimti apie 1,6 tūkst. tonų mazuto. Buvo imtasi būtiniausių apsaugos priemonių - tanklaivis buvo aptvertas bonų užtvara, prie jo budėjo kateris "Audra" ir hidrografinis laivas "Rusnė".
Tačiau iš pradžių mazuto perpylimą teko stabdyti. Mat nors krovinio savininkas sutikimą iškrauti dalį krovinio buvo davęs dar ketvirtadienio vakarą, vakar jis iškėlė naujų reikalavimų, todėl su juo buvo pradėtos derybos ir jokie darbai kurį laiką vykdomi nebuvo.
Vis dėlto apie 16.10 val., susitarus su krovinio savininku, mazutas buvo pradėtas pumpuoti.
Pagal tolesnį tanklaivio gelbėjimo planą, vakar vakare į Klaipėdos uostą iš Danijos turėjo atplaukti kitas nedidelis krovinio savininko išnuomotas tanklaivis "Astra". Į jį iš "Princess Pia" per naktį buvo planuojama perpumpuoti dar apie 3-4 tūkst. tonų mazuto. Tačiau apie 16 val. uosto tarnybos dar nebuvo tikros, ar "Astra" iš tiesų atplauks.
Iš viso į Argentinos kompanijai priklausantį ir su Panamos vėliava plaukiojantį tanklaivį "Princess Pia" bendrovėje "Klaipėdos nafta" buvo pakrauta 49,5 tūkst. tonų mazuto. Jei tanklaivį pavyks nutempti nuo seklumos, jis bus prišvartuotas atgal prie šios įmonės krantinės, kur bus išpumpuotas likęs krovinys, o vėliau laivas greičiausiai bus plukdomas remontuoti, nes avarijos metu buvo pažeistas jo korpusas.
Trečiadienio vakarą įvykusios avarijos priežastys kol kas nekomentuojamos, nes speciali uosto tarnybų komisija jas esą vis dar tiria. Kada bus gautos šio tyrimo išvados, taip pat nepranešama. Iškart po avarijos buvo spėliojama, jog incidentą galėjo sukelti kokio nors laivo mechanizmo gedimas arba varininko klaida.
Kaip jau rašėme, "Princess Pia" į gruntą netoli pietinio molo įsirėžė po nesėkmingo bandymo padaryti būtina posūkį. Nors tanklaivis buvo beveik pilnas mazuto ir avarijos metu dvigubame laivo dugne buvo pramuštos kelios skylės, aplinkosaugininkai tvirtina jokio užterštumo naftos produktais neaptikę.
Rašyti komentarą