2009-ųjų pavasaris: nepaisant sunkmečio, mada linksminasi

2009-ųjų pavasaris: nepaisant sunkmečio, mada linksminasi

Nepaisant smarkiai sutrumpinto, palyginti su buvusiais sezonais, tvarkaraščio - 25 demonstravimai ir dešimtys seminarų bei prezentacijų sutilpo į tris dienas - Monrealio mados savaitė "2009 pavasaris/vasara" tapo vienu ryškiausių renginių Kanados mados istorijoje.

Mados pirkėjai iš įvairiausių pasaulio šalių, taip pat ir žinomų Paryžiaus bei Tokijo vardinių parduotuvių, organizatorių žodžiais, liko labai patenkinti pamatytomis kolekcijomis ir sudarė daugybę sandorių, kurie kanadiečių modeliuotojams atvers naujas perspektyvas.

Mados savaitė jau trečią kartą vyko pačioje Monrealio istorinio centro širdyje po senojo turgaus skliautais "Marche Bonsecours" su vaizdu į krantinę bei šniokščiančią kalnų upę...

Nuotaika, kuria kanadiečių modeliuotojai dalijosi su svečiais, buvo visiškai priešinga tai, kuri viešpatauja Šiaurės Amerikos kontitente: nepaisydamos finansinės krizės, pavasario ir vasaros kolekcijos žybčiojo sodriomis spalvomis, ryškiomis aplikacijomis, stebino įstabiomis apimtimis, originalia apdaila ir kūrė nesibaigiančio vasaros vakaro triukšmingame mieste atmosferą...

Futurizmas ir asimetrija

Tarsi antrindami savo kolegoms iš Europos ir JAV, daugelis Monrealio mados savaitės dalyvių daug dėmesio skyrė futuristinėms formoms ir nestandartiniam architektūriniam kirpimui. Platūs pečiai, pažeminta talija, stambios dekoratyvinės detalės būdingos pagrindiniams mados diktatoriams "MUSE par Christian Chenail", "Dinh Ba Design" ir "Helmer".

"Šį sezoną viskas skirta apimčiai, - papasakojo Monrealio mados veidas Marie Saint-Pierre, atgabenusi savo naująją kolekciją iš Paryžiaus, kuriame ji sukėlė tikrą furorą. - Mūsų idėjos peržengia klasikines proporcijas, atverdamos naujus horizontus ir įtvirtindamos naujus kanonus mados pasaulyje."

Vasaros vaivorykštė

Salotinė, geltona, ryškiai rožinė ir violetinė, žalsvai melsva ir oranžinė - dominuojančios spalvos ateinančios vasaros drabužių kolekcijose.

Jose akį traukė ryškiai raudonas vakarinių suknelių šifonas ir atlasas, raudonas trikotažas, 30 cm batų platformos, laisvi sultingos rožinės spalvos švarkeliai, balionio formos metalo spalvos sijonai, salotiniai dvieiliai paltai... Beje, šiuos linksmus paltus (Soia&Kyo) siūloma vilkėti su aptemptais mini šortukais ir plonomis megztomis beretėmis.

Monrealyje itin populiarių mados namų "Frank Lyman Design" kolekcija tapo tikru himnu pamirštai "rave" kultūrai su sintetiniais audiniais ir pamišėliškomis fluorescencinėmis spalvomis. Aptemptos salotinės suknelės su plonyčiu lakuotu dirželiu, žalsvai mėlyni "topai", holografiniai užrašai ir uždegantys 1980 m. ritmai vos nepakėlė žiūrovų iš savo vietų šokti.

Tituluotas Monrealio dizaineris kinas Simon Chang, išgarsėjęs tuo, kad rengia pagrindines Kanados televizijų laidų vedėjas, siuva suknias nacionalinei popdievaitei Celine Dion, užsiima labdara ir apskritai aktyviai dalyvauja visuomenės, politiniame ir kultūriniame gyvenime (beje, jis prieš kelias dienas gavo garbingiausią šalies apdovanojimą - Kanados ordiną), savo kolekcijoje pristatė vakarines sukneles su ryškiai raudonais boa...

"Helmer" mados namų kolekcija taip pat buvo įvairiaspalvė - ji alsavo Naujojo Orleano retronuotaika ir džiazo improvizacijomis. Asimetriškos suknelės iš skutų ir pūsti sijonai su spalvingais apvadais sukėlė žiūrovų ovacijas.

Paryžietiški motyvai

Pagrindiniai prancūzų mados dizaineriai 2009 metų pavasariui ir vasarai prognozuoja auksinės spalvos, asimetrinių formų ir dekoro gausos viešpatavimą.

Kaip ir kolegos iš Londono bei Milano, paryžiečiai dizaineriai taip pat sutelkė dėmesį į asimetriją. Nelygūs pečiai, "nurėžta" talija, kampuoti padurkai, laužytos linijos ir didelės detalės prie siaurų siluetų - visa tai rodo, kad papūtė nauji mados vėjai.

Futuristiniai vaizdai jau nebe sensacija, o klasikinis XXI amžiaus herojės įvaizdis.

Asimetriškos suknelės - sklendžiančios šilkinės ir lininės - su trapecijos formos sijonu ir aptempta krūtine papuošė Celine, Lanvin, Yves Saint Laurent, Karl Lagerfeld, Yohji Yamamoto, Balenciaga... ir daugelio kitų dizainerių kolekcijas.

Kaip ir kolegos iš Milano, Niujorko ir Londono, Paryžiaus mados namai "susitarė" ir dėl kelnių apimties.

Arba jos išvis nėra (blauzdinės ("leginsai") iš latekso - Givenchy arba Maison Martin Margiela), arba ji maksimaliai suspausta (Hermes, Lanvin, Jean Paul Gaultier, Gareth Pugh arba Sonia Rykiel).

Chanel, Givenchy ir Celine pradžiugino tarpiniu variantu: paprastais minkštais, komfortiškais "leginsais", idealiai derančiais prie sijono arba laisvo švarko, arba lengvos šifoninės suknelės.

Nėriniai, blizgalai ir plunksnos

Būsimasis vasaros sezonas paskelbtas nesibaigiančia moteriškumo švente. Tą byloja įvairūs dekoratyviniai elementai, suteikiantys suknelėms ir kasdieniam garderobui romantikos. Tarp jų - kaspinai, nėriniai, kripės, blizgučiai, siuvinėtos aplikacijos.

Balta ir juoda

Pagrindinės spalvos paryžiečių kolekcijose - balta ir juoda: monochromiškumas triumfuodamas grįžo rudenį ir, regis, kaip reikiant įsitvirtino.

Nepaisant rožinės, oranžinės ir žydros spalvų, kurios dažniausiai pasitaikė Paryžiaus mados namų kolekcijose, juodi ir balti drabužiai kiekybės atžvilgiu paėmė viršų.

Juodai ir baltai spalvoms lenkiasi ne tik Karlas Lagerfeldas, bet ir Yohji Yamamoto, Comme des Garcons, Ann Demeulemeester, Gareth Pugh ir netgi tie, kurie visuomet mus stebino ryškia palete - Emanuel Ungaro, Dries Van Noten ir Lanvin.

Parengė Olga Beleičeva

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder