Tinkamas paruošimas
Nors įsibėgėjus rudeniui Lietuvą vis dažniau skalbia lietus, netrukus iš dangaus gali pabirti ir snaigės. Kad elektrinių paspirtukų bei dviračių vairuotojai išvengtų netikėtumų, R. Pocius rekomenduoja tam pasiruošti jau dabar.
„Rudeniui persiritus į antrąją pusę, vis dažniau turėtume sulaukti šalnų, taip pat laiko klausimas, kada lietų pakeis šlapdriba ir sniegas. Todėl paspirtukų ir dviračių vairuotojai turėtų pagalvoti apie žiemai skirtas padangas“, – teigia draudiko atstovas.
Jei dviračiams skirtos žieminės padangos šiandien jau nieko nestebina, pasak R. Pociaus, elektrinių paspirtukų savininkams gamintojai taip pat siūlo alternatyvų. „Specializuotuose parduotuvėse galima rasti padangų su specialiu gilesniu protektoriumi, kuris leidžia sumažinti slydimą tiek ant šlapios, tiek apsnigtos kelio dangos“, – kalba jis.
Be kita ko, be tinkamų padangų elektrinių paspirtukų bei dviračių savininkai turėtų įsitikinti, kad jų transporto priemonių priekyje bei gale veikia žibintai (gale raudonas, priekyje – baltas), ant dviračio stipinų pritvirtinti oranžiniai atšvaitai.
„Taip pat dėl savo saugumo derėtų vilkėti šviesą atspindinčią liemenę, kuri yra itin aktuali, kai šviesus paros metas yra sutrumpėjęs“, – pataria R. Pocius.
Drėgmė – prastas paspirtuko draugas
Draudiko atstovas atkreipia dėmesį, kad elektrinių paspirtukų savininkai lietingu oru rizikuoja ir savo transporto priemonės sugadinimu. Anot R. Pociaus, net jei elektrinių paspirtukų baterijos nėra pritvirtintos prie stovėjimo platformos dugno, dėl drėgmės jos vis tiek gali sugesti.
„Lietus ar sniegas kelia riziką sugadinti baterijas ir kitas detales. Nors gamintojai dažnai teigia, kad paspirtukai atsparūs vandeniui, yra buvę atvejų, kai dėl drėgmės jie sugenda, ypač paveikus korozijai. Tai galioja kalbant ir apie įvairius kontaktinius lizdus ar ertmes, pavyzdžiui, įjungimo mygtukus, pro kuriuos vanduo prasiskverbia gilyn ir pridaro žalos“, – aiškina R. Pocius.
Štai kodėl draudiko atstovas rekomenduoja po kiekvieno pasivažinėjimo drėgnu oru elektrinį paspirtuką vėliau kruopščiai nusausinti. Taip pat, esant galimybei, papildomai pasirūpinti specialiomis apsaugomis, kurios svarbiausius elementus apsaugo nuo drėgmės.
Baterijai neigiamos įtakos gali turėti ne tik drėgmė, bet ir temperatūrų svyravimai. Pasak R. Pociaus, dėl šios priežasties minėtą transporto priemonę patartina laikyti kambario temperatūroje.
„Tiek itin aukšta, tiek žema temperatūra gali neigiamai paveikti baterijos talpą. Dėl to paspirtukas ilgainiui gali mažiau įsikrauti ir nuvažiuoti trumpesnį atstumą. Kad taip nenutiktų, jį derėtų laikyti pastovioje kambario temperatūroje, o ne balkone“, – pabrėžia jis.
Iki nelaimės – tik vienas manevras
Suprastėję orai signalizuoja apie pavojų ne tik elektriniams paspirtukams ar dviračiams, bet ir jų vairuotojams. R. Pocius pažymi, kad būtent šaltuoju metų periodu išauga įvairių traumų rizika. „Jei jūsų dviratė transporto priemonė yra su tinkamomis padangomis, tai dar negarantuoja saugių kelionių. Šiuo atveju patiems vairuotojams svarbu suvokti, kad būtent jų elgesys labiausiai koreliuoja su nelaimėmis“, – sako jis.
Esant šlapiai, apsnigtai ar apledijusiai kelio dangai, paspirtukų bei dviračių vairuotojams rekomenduojama neskubėti bei nedaryti staigių judesių vairu, taip pat stabdyti palengva. Nukritę rudeniniai lapai ar sniegas gali paslėpti bortelius, duobes ar kitas kliūtis, kurių pavojaus galima išvengti tik prilėtinus greitį ir išlaikius maksimalią koncentraciją.
„Suprastėjusios vairavimo sąlygos reikalauja didelio susikaupimo, todėl dėmesys turi būti sutelktas į kelią. Derėtų nepamiršti, kad eisme kartu dalyvaujama su pėsčiaisiais ir automobilių vairuotojais, todėl negalima rizikuoti ir jų sveikata bei turto saugumu“, – kalba R. Pocius.
Galiausiai, elektrinių paspirtukų bei dviračių vairuotojai turėtų pasirūpinti tinkama apranga, kuri ne tik apsaugo nuo lietaus, vėjo ar šalčio, bet ir garantuoja saugumą kritimo atveju. „Šalmai, paminkštintos pirštinės, rankų bei kojų apsaugos – tai atributai, be kurių į kelią išvažiuoti nederėtų. Juk tai gali padėti išvengti sužalojimų ar netgi išgelbėti gyvybę“, – įsitikinęs ERGO atstovas.
Rašyti komentarą