Vestuvės po vandeniu – tik filmuose

Vestuvės po vandeniu – tik filmuose

Vie­to­je tuok­tu­vių sa­vi­val­dy­bės met­ri­ka­ci­jos sky­riu­je – san­tuo­ka ant al­ka­kal­nio, mu­zie­ju­je ar res­to­ra­ne. San­tuo­kos re­gist­ra­vi­mas met­ri­ka­ci­jos sky­riu­je kai­nuo­ja 70, ne­tra­di­ci­nė­je vie­to­je – 210 li­tų. Bet tuok­tu­ves oro ba­lio­ne ar po van­de­niu ga­li­me pa­ma­ty­ti tik fil­muo­se.

Rin­ko­si mu­zie­jų

„Idė­ją tuok­tis ki­tur mums pa­siū­lė ves­tu­vių pla­nuo­to­ja. Pa­si­rin­ko­me Ch. Fren­ke­lio vi­lą Šiau­liuo­se, nes ji su­tei­kia iš­kil­min­gu­mo įspū­dį, nu­tei­kia ro­man­tiš­kai, – pa­sa­ko­jo ne­tra­di­ci­nę vie­tą san­tuo­kai pa­si­rin­ku­si šiau­lie­tė Gin­ta­rė Mur­zai­tė. Ji šeš­ta­die­nį iš­te­ka už Dan­gi­ro Žel­vio. – Svars­tė­me ir lau­ke, ka­dan­gi ten gra­žus kie­mas, bet pa­bū­go­me pra­sto oro. Taip pat no­rė­jo­me lai­ko po ce­re­mo­ni­jos pa­bend­rau­ti su sve­čiais, nu­si­fo­tog­ra­fuo­ti, nu­ra­min­ti jau­du­lį“.

Pa­gal ket­ve­rius me­tus Lie­tu­vo­je ga­lio­jan­čią tvar­ką lei­džia­ma tuok­tis bet ku­rio­je pa­si­rink­to­je Lie­tu­vos vie­to­je. Bet tik tuo at­ve­ju, jei­gu nė­ra ofi­cia­liai pa­tvir­tin­tų rep­re­zen­ta­ci­nių vie­tų, skir­tų ves­tu­vėms.

Kai kas tuo­kė­si are­no­je

Šiau­lių mies­to sa­vi­val­dy­bės ci­vi­li­nės met­ri­ka­ci­jos sky­riaus ve­dė­jos Vil­mos Me­le­nie­nės duo­me­ni­mis, nuo šių me­tų pra­džios iki lie­pos 1 die­nos 4 san­tuo­kos įre­gist­ruo­tos Ch. Fren­ke­lio vi­lo­je, vie­na Šiau­lių are­no­je, dvi pri­va­čio­je so­dy­bo­je.

Dvi iš­vyks­ta­mo­sios san­tuo­kos įre­gist­ruo­tos na­muo­se dėl li­gos. To­kiems iš­ski­rti­niams at­ve­jams di­des­nis re­gist­ra­vi­mo mo­kes­tis ne­tai­ko­mas.

Pa­si­tai­kė, kai ce­re­mo­ni­ja vy­ko to­je pa­čio­je so­dy­bo­je, kaip ir šven­tė. Re­gist­ra­vi­mo vie­ta spe­cia­liai bu­vo at­skir­ta nuo po­bū­vio sa­lės.

Mieste nė­ra pa­tvir­tin­tų rep­re­zen­ta­ci­nių vie­tų san­tuo­kai su­da­ry­ti.

„Mū­sų sky­riu­je pri­tai­ky­tos są­ly­gos, pa­tal­pos gra­žios – ma­žai kuo ski­ria­si nuo ki­tų vie­tų, ku­rias pa­si­ren­ka jau­na­ve­džiai. Kar­tais mū­sų vie­ta net puoš­nes­nė“, – prie­žas­tį, ko­dėl šiau­lie­čiai re­tai ren­ka­si ce­re­mo­ni­jas ne­tra­di­ci­nė­se vie­to­se, svars­tė V. Me­le­nie­nė. Ve­dė­jos ma­ny­mu, at­bai­do ir didesnė san­tuo­kos kai­na. Per me­tus ne­tra­di­ci­nės vie­tos ves­tu­vėms no­ri ke­lio­li­ka šiau­lie­čių.

Ofi­cia­liai ce­re­mo­ni­jai ke­lia­mi rei­ka­la­vi­mai

No­rin­tie­ms su­si­tuok­ti ki­to­je vie­to­je ke­lia­mi rei­ka­la­vi­mai, kad vie­ta ne­prieš­ta­rau­tų vie­ša­jai tvar­kai ir ge­rai mo­ra­lei, ne­ga­li kel­ti pa­vo­jaus gy­vy­bei ar svei­ka­tai. Tu­rė­tų bū­ti sta­las, ant ku­rio su­de­da­mi do­ku­men­tai, Lie­tu­vos res­pub­li­kos vė­lia­vė­lė. Pa­tal­po­je rei­kia tin­ka­mo ap­švie­ti­mo, lau­ke – sto­ge­lio nuo lie­taus.

„Tuok­tu­vės po van­de­niu, oro ba­lio­ne, lėk­tu­ve, trau­ki­ny­je neį­ma­no­mos. Čia – iš fil­mų iš­trauk­ti da­ly­kai. Gal­būt taip ga­li­ma už­sie­ny­je, bet ne Lie­tu­vo­je“, – sa­kė V. Me­le­nie­nė

Po­pu­lia­riau­sias – res­to­ra­nas

„Jei pa­vyk­tų su­da­ry­ti san­dė­rį su Die­vu­liu dėl oro, aš tik už tai, kad san­tuo­ka vyk­tų ne­tra­di­ci­nė­je vie­to­je“, – tvir­ti­na Šiau­lių ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės Ci­vi­li­nės met­ri­ka­ci­jos sky­riaus ve­dė­ja Bi­ru­tė Bab­raus­kie­nė. Jos nuo­mo­ne, ta­da ce­re­mo­ni­ja tam­pa in­di­vi­dua­les­nė.

Prieš sa­vai­tę B. Bab­raus­kie­nė su jau­na­ve­džiais ko­pė į al­ka­kal­nį Nai­siuo­se. Ten jau­nie­ji nu­ta­rė su­mai­ny­ti žie­dus, ka­dan­gi ki­lę iš šios vie­to­vės.

Per­nai po­pu­lia­riau­sia san­tuo­kos vie­ta bu­vo Agai­lių miš­ke sto­vin­ti Agai­lių kop­ly­čia. Da­bar po­pu­lia­riau­sias res­to­ra­nas prie Kry­žių kal­no.

Kas­met Šiau­lių ra­jo­ne 5-8 po­ros no­ri su­si­tuok­ti ki­tur. Pa­sak B. Bab­raus­kie­nės, kaip ra­jo­nui, tu­rin­čiam iki 50 tūks­tan­čių gy­ven­to­jų, tai nė­ra ma­žai. Kau­nas, Vil­nius, Klai­pė­da kas­met tu­ri apie 20-30 to­kių po­rų. Šie­met Šiau­lių ra­jo­ne nuo sau­sio iki lie­pos 1 die­nos su­si­tuo­kė 130 po­rų, per­nai – 105.

San­tuo­ka pa­gal re­gist­ra­ci­jos vie­tą

„Lie­pa, rugp­jū­tis, rug­sė­jis met­ri­ka­ci­jo­je – šie­nap­jū­tė“, – sa­ko sky­riaus ve­dė­ja B. Bab­raus­kie­nė.

Pa­gal sky­riaus vi­daus tvar­kos tai­syk­les, rep­re­zen­ta­ci­nė­se vie­to­se tuo­kia­ma penk­ta­die­nį. Ve­dė­ja svars­to, jog ne itin pa­to­gus lai­kas. Sa­vi­val­dy­bės pa­tvir­tin­tų rep­re­zen­ta­ci­nių vie­tų nė­ra, to­dėl jau­na­ve­džiai pa­tys ga­li rink­tis vie­tą, kur su­da­ry­ti san­tuo­ką.

Pa­gal šiuo me­tu ga­lio­jan­čią tvar­ką san­tuo­ka yra re­gist­ruo­ja­ma pa­gal vie­no iš jau­na­ve­džių ar­ba jų tė­vų dek­la­ruo­tą gy­ve­na­mą­ją vie­tą. Dėl biu­rok­ra­ti­nės spra­gos jau­nie­ji ne­ga­li rinktis ki­tos vie­tos ar­ba tu­ri per­si­re­gist­ruo­ti.

„Jau­na­ve­džiams ne­pa­to­gu, bet kol kas ne­te­ko su­si­dur­ti su šia pro­ble­ma. Kas pas mus atei­na, čia ir lie­ka“, – sa­kė B. Bab­raus­kie­nė.

Į baž­ny­čią – dėl gra­žių nuo­trau­kų

Pa­sak B. Bab­raus­kie­nės, san­tuo­kų ci­vi­li­nės met­ri­ka­ci­jos biu­re su­da­ro­ma dau­giau nei baž­ny­čio­je. Baž­ny­ti­nę san­tuo­ką bū­ti­na už­re­gist­ruo­ti met­ri­ka­ci­jos biu­re, tik ta­da gau­na­mas ofi­cia­lus do­ku­men­tas – san­tuo­kos liu­di­ji­mas.

Už­re­gist­ruo­ti per 10 die­nų tu­rė­tų pa­čios re­li­gi­nės or­ga­ni­za­ci­jos. B. Bab­raus­kie­nė at­krei­pia dė­me­sį, jog dėl to daž­nai ky­la pro­ble­mų, nes daž­nai ku­ni­gai to ne­pa­da­ro lai­ku. To­dėl jau­nie­siems pa­ta­ria po 10 die­nų ar­ba anks­čiau pa­tiems atei­ti į met­ri­ka­ci­jos biu­rą, kad gau­tų san­tuo­kos liu­di­ji­mą ir įsi­ti­kin­tų, kad san­tuo­ka tik­rai įre­gist­ruo­ta.

Ve­dė­jos nuo­mo­ne, dau­ge­lis jau­nų­jų į baž­ny­čią ei­na ne dėl to, jog to sie­kia vi­dus, jie pa­tys yra gi­liai ti­kin­tys, bet dėl gra­žių nuo­trau­kų ar se­ne­lių pra­šy­mo.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder